-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1!
goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!11g2000yqr.googlegroups.com!not-for-mail
From: Jackare <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Mon, 12 Apr 2010 01:15:57 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 73
Message-ID: <d...@1...googlegroups.com>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpq42n$7u1$1@news.onet.pl> <9...@o...org.pl>
<hps1f3$f6h$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.73.80.3
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1271060158 1476 127.0.0.1 (12 Apr 2010 08:15:58 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Apr 2010 08:15:58 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 11g2000yqr.googlegroups.com; posting-host=89.73.80.3;
posting-account=owSyOgoAAAB7KK8IaEDTSt_qfaeN3g7s
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272241
[ ukryj nagłówki ]> > Dnia Sat, 10 Apr 2010 17:05:51 +0200, Jurand napisał(a):
>
>
> No pięknie - i dochodzimy do sedna sprawy.
> Żeby to, co mówisz, w ogóle działało, musisz mieć pewność, że wylot będzie
> ZAWSZE pod lustrem wody - to po pierwsze. W przypadku łódki bujającej się na
> wszystkie strony, której czasem zdarza się płynąć po dużych falach - no to
> będzie to pewnego rodzaju wyzwanie, ale powiedzmy, że da się to we w miarę
> sensowny sposób wykonać.
To ja jeszcze od siebie dodam, że to wcale nie jest proste. Zawsze pod
lustrem wody w przypadku motorówki oznacza że wylot musiałby być
skierowany w dno łodzi i to w miejscu gdzie nie wychodzi ono z wody
podczas pływania. Miejsc takich jest bardzo ale to bardzo niewiele ale
załóżmy że takie zaleźliśmy. Siła rzeczy takie miejsce będzie się
znajdować blisko rufy łodzi. Zakładam też że rozwiązanie jest rozsądne
tzn wylot jest skierowany prostopadle do dna łodzi lub nawet pod
jakimś kątem, ale nie wystaje poza kadłub żadna rurka wyolotwa
równoległa do płaszczyzny dna kadłuba (bo taka by się bardzo szybko
urawała ze względu na działające tam siły - wierzcie mi) I co się
teraz dzieje ? Przy wolnym pływaniu może i by to jakoś tam działało.
Ale przy szybkim czyli normalnym dla motorówki woda robi się "twarda"
co umożliwia m.in wejście kadłuba łodzi w tzw ślizg czyli przyjęcie
optymalnego położenie w stosunku do lustra wody przy którym to
położeniu opory stawiane przez kadłub są najmniejsze. Ten stan różnie
wygląda dla różnych typów kadłuba ale generalnie polega m.in. na tym
że powietrzchnia styku kadłuba s lusterm wody jest minimalna. Obawiam
się że w tym stanie wtłoczenie wody wylotowej z silnika pod lustro
wody pod kadłubabyłoby niemożliwe i to już przy stosunkowo niewielkiej
na lądzie prędkości ok 50-65 km/h która to prędkość jest na wodzie
prędkością olbrzymią.
Jest taka dyscyplina sportów wodnych zwana barefoot nautique po polsku
"jazda na piętach" Przy tych prędkościach które podałem jest już ona
możliwa, co oznacza że woda stawa tak duży opór, iż dorosły facet może
się poniej ślizgać mając zanurzone tylko pięty. Swoją drogą wrażenie
jest megazajebiste - woda "gotuje się pod stopami" ale nie robi
krzywdy.
wygląda to tak jak w tym linku
http://www.youtube.com/watch?v=6jbuJ0BgQ2k&feature=f
vsr
Pamiętać jednak należy że już przy tych prędkościach kadłub wyskakuje
cały z wody nawet przy niewielkich falach. Znaczne części dna kadłuba
wychylają sie z wody przy każdym zakręcie - łódź bierze zakręt tak jak
samolot i jak motocykl - przechyla się mocno w kierunku zakrętu (czyli
zupełnie odwrotnie niż samochód który odchyla sie w stronę przeciwną
do zakrętu). Obawiam się że całe to straszne kombinowanie byłoby na
nic w zetknięciu z rzeczywistością.
--
Jackare
I możliwe jest także na zwyłym holu (bez bocznego masztu). Wszystko
zależy od wprawy i umiejętności "pięciarza".
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.10 10:24 Jackare
- 12.04.10 14:02 Gom
- 12.04.10 16:36 Adam Płaszczyca
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 08:29 Jurand
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
- 13.04.10 17:33 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 17:32 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 18:30 Robert Rędziak
- 13.04.10 21:36 Jurand
- 13.04.10 22:04 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 09:01 Jurand
- 14.04.10 11:50 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 16:22 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO