  • Data: 2009-03-18 13:47:24
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-03-17 19:22, Janko Muzykant pisze:
    > A40 i dzisiejsze lepsze kompakty dzieli przepaść, ale jest jeden problem
    > -żeby ją ujrzeć trzeba przynajmniej odkładnie rozpracować menu aparatu,
    > a tak naprawdę poznać photoshopa.
    > Inaczej będzie tylko szybciej i wygodniej.

    Szanowny Janku Muzykancie,
    od jakiegoś czasu czytam sobie, na tej grupie zawarte wypowiedzi różnych
    guru fotografii. A to zawodowców od zdjęć ślubnych, a to "wykładowców" a
    to krytyków wszystkiego, a to specjalistów od pikseli, czasami zwykłych
    amatorów fotografii.
    Zastanawia mnie podejście do samego faktu fotografowania. Napisałeś, że
    by rozpracować aparat i ujrzeć różnicę, trzeba poznać Photoshopa. Nie
    zgadzam się z Tobą.
    Jeżeli kupuję samochód, to chcę, by jeździło się wygodnie i bezpiecznie
    (w moim wypadku, tak właśnie jest, inni mają inne wymagania), wiem już,
    że Ty nie lubisz samochodu, ale może przykład zrozumiesz.
    Zatem, kupując samochód, chcę jeździć bezpiecznie, chcę by miał różne
    urządzenia, które zapewnią mi to właśnie, ale nie mam ochoty ani
    potrzeby na zastanawianie się jak działa komputer pokładowy i jakimi
    algorytmami się posługuje. Nie mam też najmniejszej potrzeby ani ochoty
    je zmieniać. Wymagam tylko przwidłowej pracy i nikt nie zmusi mnie do
    zakupu dodatkowego oprogramowania komputera pokładowego, czy też
    grzebania w nim (tym komputerze) by zapewnić sobie bezpieczeństwo jazdy.
    Jestem fotografem, nie takim "od kotletów" i dowodów, mam trochę więcej
    lat niż TY, oraz długi staż w zawodzie. Do głowy mi nie przychodzi fakt,
    że jak chcę kupić aparat fotograficzny to muszę kupić razem z nim
    oczywiście najnowszy program Photoshop i wgłębiać się w jego tajniki.
    Robiąc zdjęcia, wiem jaki aparat jest mi potrzebny i nie mam ochoty na
    dodatkowe czynności i wydatki.
    Szanowny Janku, mylisz pojęcie "fotograf" z pojęciem "grafik
    komputerowy". Fakt, są osoby łączące oba te zawody, lecz to mniejszość
    zdecydowana. Kupując aparat fotograficzny mam prawo wymagać od niego
    określonej jakości, jeżeli mi ta jakość nie wystarcza, to kupuję inny
    model. Możesz mi uwierzyć na słowo, że obecnie są aparaty, które spełnią
    nawet bardzo wysokie (takie jak Twoje) wymagania i nie trzeba robić
    "ćwiczeń" w PS by osiągną dobre wyniki. A może właśnie chodzi o ty "by
    było szybciej i wygodniej"?

    P.S. "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" i stąd moje
    rozmyślania. ;-)
    a o ilości wolnego czasu i standardzie życia moglibyśmy długo
    dyskutować, bo czytaj powyżej. Każdy ma inne wymagania i sposoby ich
    realizacji. Ja nie narzekam ale i nie muszę "naprawdę poznawać"
    Photoshopa by uzyskiwać poprawne zdjęcia z moich aparatów, co też nie
    oznacza, że go nie posiadam i nie używam.
    Fajnie się czyta Twoje wypowiedzi.
    Życzę miłych wędrówek z aparatem, GPSem i Photoshopem po okolicach
    Krakowa i nie tylko. :-) Może kiedyś zdaży się, że porozmawiamy w realu :-)

    --
    pozdrawiam
    Anna Niedowiarek ;-)