  • Data: 2009-03-18 22:30:41
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Mar 2009, Anna Niedowiarek wrote:

    > Tak, to była analogia, bo jadąc samochodem nie zastanawiam się jakimi
    > algorytmami pracuje komputer pokładowy by zapewnić mi bezpieczną jazdę na
    > zakręcie śliskiej drogi, tylko wymagam od niego prawidłowej pracy.

    No to jest problem.
    Bo co prawda owe wszystkie "komputery pokładowe" faktycznie pomagają
    *przeciętnemu* użyszkodnikowi samochodu, tudzież odciążąją od masowej
    obróbki o przeciętnej jakości (!) jazdy, ale AFAIK żaden z nich NIE
    zapewnia tego czego chcesz w każdych warunkach.
    Wręcz przeciwnie - AFAIK trochę przypadków kiedy operowanie manualne
    ma przewagę nad automatem "rozpracowano", od próby hamowania
    podczas jazdy w grubej pokrywie śniegu poczynając.
    I wiedza "jak działa" pozwala ocenić z góry czy można powierzyć
    operację automatowi, czy raczej nie ma on szans ;)

    > Do
    > programowania tego komputerka są odpowiedni fachowcy, ja wymagam tylko
    > odpowiedniej jego pracy.

    Auto, wcisnąć, ma wyjść zdjęcie?
    Popatrz na to właśnie *tak*!

    To, że *wiesz* jak operowanie przysłoną, czasem i czułością wpływa
    na wygląd zdjęcia wiemy.
    To, że najwyraźniej omijasz wnioski z pytania czy i jak wpływa na
    nie operowanie promieniem ostrzenia, kompresją dynamiki (czy jak
    tam kto chce toto nazwać) i podobnymi właściwościami, można tylko
    podejrzewać na podstawie tego co piszesz.

    I pytanie w bonusie: na jakiej podstawie zakładasz, że parametry
    o których piszą Adam i Jakub "mogą być na auto", skoro pewnie
    można się zgodzić że robienia *każdego* zdjęcia na "P" nie
    polecasz?
    A skoro, w odróżnieniu od czasu i przyslony, można sobie to
    i owo ustawić *później*, to pytaniem jest: "dlaczego by nie"?

    > Oj Jakubie, masz dzisiaj zły dzień, odpocznij sobie, może wróci jasność
    > myślenia ;-)

    Hm... jestem ciekaw dalszych wniosków :D
    wKF: "Photoshop" jak mniemam miał być *przykładem* narzędzia
    używanego do dalszej obróbki.

    pzdr, Gotfryd