  • Data: 2009-03-18 15:08:34
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Mar 2009, Krzychu wrote:

    > Zawsze wydawało mi się że w fotografowaniu chodzi o to żeby jak najlepiej
    > odwzorować rzeczywistość. A aparat z większa ilością pikseli na pewno lepiej
    > odwzorowuje to co chcemy sfotografować,

    ...o ile te piksele nie są ograniczone obiektywem, obiektywem,
    przetwornikiem A/C oraz obiektywem ;)
    Faktem jest, że granica użyteczności matrycy leży *ponad* tym co można
    określić przez "rozdzielczość obiektywu" (pomijając już brak ścisłości
    tego określenia, bo to zależy jakie kryteria rozdzielczości
    przyjmiemy).

    > pozwala obejrzeć szczegóły które
    > przy mniejszej rozdzielczości zamieniają się w piksele.

    Ale można założyć, że jak matryca ma piksele liniowo mniejsze niż
    3-krotność rozdzielczości określonej jako 5% kontrast czarnobiałych
    linii, to raczej mało tych szczegółów przybędzie kiedy jeszcze
    zmniejszymy piksele :D

    > obrabiane. 2 mpix to naprawdę bardzo mało jak na dzisiejsze standardy.

    A tu nie mówię że nie.
    Protestuję *wyłącznie* wobec uogólnień ktore literalnie zapisałeś :D

    pzdr, Gotfryd