  • Data: 2009-03-18 15:34:37
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anna Niedowiarek pisze:
    > Zastanawia mnie podejście do samego faktu fotografowania. Napisałeś, że
    > by rozpracować aparat i ujrzeć różnicę, trzeba poznać Photoshopa. Nie
    > zgadzam się z Tobą.

    Trochę może uprościłem, ale jest tak. Nowy aparat da ogólnie
    powiedziawszy lepsze zdjęcia technicznie, ale mogą być one jeszcze
    bardziej lepsze jeśli wgryziemy się w jego potencjał. Ta różnica przy
    starszym sprzęcie z różnych przyczyn nie była taka duża.
    Tylko ''bardziej lepsze'' to nie jakaś konkretna jednostka tylko
    subiektywne odczucie ,dla każdego inne.

> [...]
    > że Ty nie lubisz samochodu, ale może przykład zrozumiesz.
    > Zatem, kupując samochód, chcę jeździć bezpiecznie, chcę by miał różne
    > urządzenia, które zapewnią mi to właśnie, ale nie mam ochoty ani
    > potrzeby na zastanawianie się jak działa komputer pokładowy i jakimi
    > algorytmami się posługuje. Nie mam też najmniejszej potrzeby ani ochoty
    > je zmieniać. Wymagam tylko przwidłowej pracy i nikt nie zmusi mnie do
    > zakupu dodatkowego oprogramowania komputera pokładowego, czy też
    > grzebania w nim (tym komputerze) by zapewnić sobie bezpieczeństwo jazdy.

    Próbuję coś wymyślić z samochodem... i tylko abstrakcja następująca do
    głowy mi przychodzi: dostajesz autko, co jeździ bezpiecznie i normalnie
    wszystko tam działa. Ale żeby zadziałała klimatyzacja i fajne stereo i
    gps trzeba kręcić przez chwilę kilkoma korbkami - wtedy pojawiają się te
    cuda na jakiś czas.
    Tylko oczywiście klima może być zbędna w niektórych rejonach świata,
    muzyki można nie chcieć słuchać, a gps może być tylko bajerem, jeśli się
    go nie potrzebuje. Takoż i z aparatem - można nie chcieć ciągną cieni,
    ostrzyć pod format metr na metr i kombinować różnorako, bo wystarczy to,
    co z aparatu wyskoczy samo.

    > Szanowny Janku, mylisz pojęcie "fotograf" z pojęciem "grafik
    > komputerowy". Fakt, są osoby łączące oba te zawody, lecz to mniejszość
    > zdecydowana. Kupując aparat fotograficzny mam prawo wymagać od niego
    > określonej jakości, jeżeli mi ta jakość nie wystarcza, to kupuję inny
    > model. Możesz mi uwierzyć na słowo, że obecnie są aparaty, które spełnią
    > nawet bardzo wysokie (takie jak Twoje) wymagania i nie trzeba robić
    > "ćwiczeń" w PS by osiągną dobre wyniki. A może właśnie chodzi o ty "by
    > było szybciej i wygodniej"?

    Oglądam sobie często różne nowe cuda, owszem, ładne są takie''sote'',
    ale jakoś zawsze można coś zrobić lepiej ręcznie. Pozostaje pytanie, czy
    warto.
    Co do szybkości - mam w zwyczaju wymęczyć każdy swój aparat przez pół
    dnia ustawiając wszystko tak, by obraz był możliwie najlepszy
    technicznie (a raczej o największym potencjale), po czym zapominam o tym
    wszystkim, czego przy każdym zdjęciu zmieniać nie muszę (czyli pozostaje
    czas, przysłona, iso i koniec). Wolę przy komputerku poświęcić dwie
    minuty na zdjęcie, niż poświęcać te dwie minuty na ustawianie wb,
    dynamiki, saturacji i odcienia przed pstryknięciem, gdzieś w śniegu po
    pachy z nogami w strumieniu.

    > a o ilości wolnego czasu i standardzie życia moglibyśmy długo
    > dyskutować, bo czytaj powyżej. Każdy ma inne wymagania i sposoby ich
    > realizacji. Ja nie narzekam ale i nie muszę "naprawdę poznawać"
    > Photoshopa by uzyskiwać poprawne zdjęcia z moich aparatów, co też nie
    > oznacza, że go nie posiadam i nie używam.

    Otóż właśnie, tolerancja rzeczą ważną jest. Natomiast wciąż człowiek
    może więcej niż automat i w tym sensie photoshop ma większy potencjał.
    Ale tylko potencjał.

    > Fajnie się czyta Twoje wypowiedzi.
    > Życzę miłych wędrówek z aparatem, GPSem i Photoshopem po okolicach
    > Krakowa i nie tylko. :-) Może kiedyś zdaży się, że porozmawiamy w realu :-)

    Dzięki, miło byłoby. Zapraszam na któryś z plenerków na których to można
    bez końca rozmawiać o aparatach... żartowałem ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl