-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Date: Mon, 15 Feb 2010 23:37:12 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 73
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <3...@n...onet.pl>
References: <q...@4...com>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1266273432 3857 213.180.130.17 (15 Feb 2010 22:37:12 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 22:37:12 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.62
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
Firefox/3.5.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582182
[ ukryj nagłówki ]> On Mon, 15 Feb 2010 12:22:13 +0100, kogutek wrote:
> >Jasne że zagoszczą. Za sto lat. Każdy producent samochodów ma przynajmniej jeden
> >model doświadczalny samochodu elektrycznego. W trzy miesiące można go wdrożyć do
> >produkcji.
>
> Albo ja nie doceniam producentow, albo ty nei doceniasz problemu.
> Naprawde w trzy miesiace daliby rade zaprojektowac oprzyrzadowanie i
> przezbroich tasme ? Wlaczajac ewentualne przeprojektowanie detali pod
> produkcje seryjna ?
>
> >To dlaczego jak jest to go niema? Bo trzeba by zwolnić z pracy
> >dziesiątki tysięcy ludzi robiących silniki.
>
> I trzeba zatrudnic ludzi do robienia silnikow elektrycznych,
> akumulatorow, falownikow ..
>
> >Bo trzeba by zwolnić tysiące ludzi w rafineriach
>
> A co to takiego Mercedesa czy BMW obchodzi ?
>
> >i zamknąć mnóstwo stacji benzynowych, co też wygeneruje wzrost bezrobocia.
>
> Stacje nadal beda potrzebne. Tylko stacje ladowania/wymiany aku.
>
> >Tylko niewielką cześć zwolnionych łykną fabryki robiące silniki
> >elektryczne, akumulatory i osprzęt. Bo produkcja prosta i dająca się
> >automatyzować.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
sed_Engine
>
> I w dodatku wszystko co piszesz zostaloby rozlozone na minimum 10 lat,
> a realnie liczac ze 20-30.
>
> A tak naprawde to po prostu samochody elektryczne ciagle nie sa dobre.
> Akumulatory sa duze i ciezkie, zasieg daja maly, zatankowac w trasie
> sie nie da. Pewnym rozwiazaniem sa hybrydy elektryczno-spalinowe,
> ale one nie wymagaja mniej pracy, tylko wiecej :-)
>
> I jak slusznie piszesz pradu zabraknie. I wcale taniej nie bedzie, jak
> rzad oblozy prad stosownym podatkiem :-)
>
> >I najważniejsze. Bo nie ma prądu. Jak za 30 lat uda się opanować
> >reakcję termojądrową że będzie można ją na prąd przerobić to za jakieś 30 lat od
> >tego momentu transport indywidualny zacznie przechodzić na napęd elektryczny.
>
> Na razie mozemy ciagle myslec o energii jadrowej z rozpadu.
>
> J.
>
Klamek, szyb i podłokietników nie muszą modernizować. Jaki widzisz problem ze
zrobieniem pokrywy silnika elektrycznego żeby pasował do korpusu skrzyni biegów?
Albo zrobienie wałka głównego do skrzyni z całości a nie dzielonego. Elektryczny
obywa się bez biegów. Ze skrzyni może zostać obudowa z mechanizmem różnicowym.
Jakiś problem z poduszkami do elektrycznego widzisz? W przemyśle a nie w
Internecie takie zmiany wprowadza się w dwa tygodnie. Po miesiącu może ruszyć
produkcja detali. Mercedesa to nie obchodzi. Ale obchodzi rządy państw w których
byli by zwalniani pracownicy. Potrzebowali by po akcji zwolnienia 100 tysięcy
pracowników bardzo dużo pieniędzy na zasiłki i wyremontowanie tego co zwolnieni
by zniszczyli. Bo w przeciwieństwie do mydłków i miękkich kit Polaków, zachodni
robotnicy mają jaja. Najtrudniejsza czynność polegająca na nawijaniu uzwojeń
jest od dawna zautomatyzowana. Maszyny nawijają uzwojenia do wszystkich typów
silników elektrycznych. Falowniki i akumulatory robią teraz też maszyny. Po co
podajesz linka do Wikipedii. To najgorsze źródło wiedzy. Każdy oszołom może
sobie coś napisać. Na dodatek link nie dotyczy zautomatyzowanej produkcji
silników elektrycznych. Jak coś podajesz to rób to z głową. Ja nie piszę ze
zabraknie prądu. Piszę że go nie ma. Nie ma w tej chwili w dostatecznej ilości.
To że nie ma 20 stopnia zasilania to wynik kryzysu. System energetyczny każdego
rozwiniętego kraju jest w stanie zasilić samochody robione w pojedynczych
egzemplarzach przez dziwaków. I nie wydoli jak by z 1% transportu miało się
opierać na samochodach elektrycznych.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.10 23:48 J.F.
- 16.02.10 01:17 entroper
- 16.02.10 09:26 Araneus Diadematus
- 16.02.10 10:41 kogutek
- 16.02.10 11:16 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 11:32 RoMan Mandziejewicz
- 16.02.10 11:53 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 11:49 RoMan Mandziejewicz
- 16.02.10 12:02 Sergiusz Rozanski
- 16.02.10 12:07 Dariusz Zolna
- 16.02.10 12:21 Jarosław Sokołowski
- 16.02.10 13:07 entroper
- 16.02.10 13:08 entroper
- 16.02.10 13:34 RoMan Mandziejewicz
- 16.02.10 13:37 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=