  • Data: 2010-02-16 12:21:29
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sergiusz Rozanski napisał:

    > -----------------
    >
    > Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
    > hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)

    Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej. Czyli
    awaria mogła sprawić, że hamowało lewe przednie i prawe tylne koło
    (albo odwrotnie). W tym momencie wyznawcom Teorii Niestabilnego
    Hamowania powinny włosy stanąć dęba. Jednak nic z tych rzeczy, które
    (jak mniemam) sobie wyobrażają, w takiej sytuacji nie następowało.
    Ot, po prostu spadek ogólnej siły hamowania. A swoją drogą można
    zrobić interesujący eksperyment na takich Teoretykach. Uszkodzić
    hamulec w jednym z kół ich samochodów i zapytać, *które* koło nie
    hamuje. Ciekawe, czy poprawnych odpowiedzi będzie mniej czy więcej
    niż 25%.

    Jarek

    --
    -- Bolek, przestań szerzyć defetyzm. Ile traktor ma kół?
    -- Cztery.