eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego.... › Re: Czy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego....
    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego....
    Date: Mon, 10 Aug 2015 22:40:24 +0200
    <mqar6n$pei$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>

    > Nie marudzę. Potrzebowałem konkretnego rozwiązania a nie takiego wyczytanego w
    necie że jest. Nikt nie znał nowocześniejszego niż moje to zrobiłe po swojemu. Co byś
    nie napisał o PWM to tani silniczek z nim niechętnie będzie współpracował. Popatrz na
    silnik krokowy. Opornosc uzwojenia kilka omów a do zasilania potrzebuje
    kkilkadziesiąt woltów żeby przy wyższych prędkościach miał użyteczny moment obrotowy.

    Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. Krokowiec musi zareagować na
    każdy impuls dający krok. Indukcyjność się broni przed
    przemagnesowaniem, więc trzeba forsować napięciem, żeby w czasie trwania
    impulsu prąd uzyskał swoją wartość nominalną. W silniku dc sterowanym
    PWM, przez uzwojenie płynie prąd średni (uśredniający się na filtrze
    jakim jest indukcyjność) wynikający z wypełnienia impulsów. Identycznie
    uzwojenie silnika prądu zmiennego świetnie sobie radzi z PWMem rzędu
    4kHz mimo, że ma uzwojenie mogące pracować do np 120Hz. I taką
    maksymalnie częstotliwość dostaje w postaci modulacji wypełnienia tego PWMa.
    Nadal nie rozumiesz, że dostałeś dobre rady, ale nie jesteś przygotowany
    intelektualnie do ich skonsumowania, więc sztorcujesz tych, którzy
    próbowali ci pomóc. Wygląda na to, ze zamierzasz tu robić konkurencję
    platformowym głupkom vel identyfikatorowi2015cośtam. Powodzenia.

    --
    pozdrawiam
    MD