  • Data: 2017-07-11 10:19:12
    Temat: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08.07.2017 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:

    > Tyratron na przykład.

    Tyratrony są wolne. Czasów jonizacji i dejonizacji się nie przeszkodczy.
    Ale była robiona logika na tyratornach.

    > Przecież nie wymyślimy w jednej chwil tego, co normalnie jest wynikiem
    > ewolucji w technice. Być może dałoby się opanować technikę napylania
    > warstw przewodzących i izolujących, która pozwala na odizolowanie
    > grzałki będącej pod katodą.

    Emisja polowa. Jak zmniejszymy lampę do rozmiarów mikromentrowych to
    natężenie pola nawet przy niewielkich napięciach wystarczy do
    zaincjiowania emisji polowej. Do układów cyfrowych wystarczy.

    Ale nadal to nie rozwiązuje problemu - tranzysotry MOS to bardzo dobre
    przełączniki, włączone to prawie zwarcie, wyłączone rozwarcie, do tego
    są komplementarne p-kanałowe. Dopóki nie opanujemy antymaterii nie
    zrobimy lamp "PNP" i logikę trzeba robić w układach oporowych, które
    są wolniejsze, zwłaszcza ze względu na kiepskość przełączników
    lampowych.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl