  • Data: 2017-07-11 19:49:23
    Temat: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Szcześniak" <t...@e...com> napisał w wiadomości
    news:slrnom92fr.40d.tszczesn@tomek.dom...

    > Tyratrony są wolne. Czasów jonizacji i dejonizacji się nie przeszkodczy.
    > Ale była robiona logika na tyratornach.

    To miniaturyzujemy :)

    > Emisja polowa. Jak zmniejszymy lampę do rozmiarów mikromentrowych to
    > natężenie pola nawet przy niewielkich napięciach wystarczy do
    > zaincjiowania emisji polowej. Do układów cyfrowych wystarczy.
    >
    > Ale nadal to nie rozwiązuje problemu - tranzysotry MOS to bardzo dobre
    > przełączniki, włączone to prawie zwarcie, wyłączone rozwarcie, do tego
    > są komplementarne p-kanałowe. Dopóki nie opanujemy antymaterii nie
    > zrobimy lamp "PNP" i logikę trzeba robić w układach oporowych, które
    > są wolniejsze, zwłaszcza ze względu na kiepskość przełączników
    > lampowych.

    Ale tak sobie pomyślałem, że środek, gdzie miąchają się wartości, no,
    macierz komórek pamięci, to na nanolampach, małe bo dużo, a to, co na
    szynie, jako wzmacniacz-bufor, bardziej dopieścić pod względem bliskości
    przerwa-zwarcie, oraz obciążalności... I to mogło by sobie byc większe, bo i
    tak tego mniej...
    A np. nanoprzekaźniki...? W końcu głowice w najnowszych HDD są bardzo
    malutkie. To przekaźnika się nie da? Tylko to nie będzie takie szybkie, jak
    lampy, ale do jakichś banalnych układów może się nada? Czy my wszystko
    musimy robić na oprogramowanych prockach?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.