  • Data: 2017-07-06 17:57:47
    Temat: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnolsk18.r6v.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Gdyby nie było półprzewodników, a technika próżniowa dalej się rozwijała,
    > to świat mógłby wyglądać ciekawie...

    Jarku, a wyobrażasz sobie np. (wymyślam nazwy) tuzinody? Mendlody?
    Kopa-ody? Bo zaraz by wyszło, że dodanie kolejnej siatki a może czego tam
    jeszcze, np. wymyślili by dwie, czy więcej, katody, na jeden zestaw siatek i
    anod(ę)? Albo (no, trochę już wymyślono) kilka anod ma takowy, także
    wielokatodowy? Albo którąś z siatek rozdzielili by na pół... I nie chodzi mi
    o jakieś spoecjalistyczne lampy, bo w takich pewnie robi(ło) się to od
    dawna, tylko o takie, co to jako amator kupujesz w sklepie, niesiesz do
    domu, prąd może cię smyrnie ze dwa razy i robisz radio, które gra... Znów
    się okaże, że dodanie 40 siatki, poprawiając to, co padło przy dodaniu
    siatki 31, schrzani połowę zysków z pozostałych... więc kolejną siatkę, i
    kolejną, tak przez ruski miesiąc. Zastanawiam się, jak sobie wyobrażano
    technikę za 100-200 lat, powiedzmy, w roku 1939, gdzie lampy były już nieźle
    rozwinięte, ale jeszcze można było to i owo...? Pójdzie do sklepu po nową
    baterię, która będzie ważyć tylko kilogram i starczy aż na 3-4 dni...?
    Wróćmy do czasów współczesnych...
    Już sobie wyobrażam, jakby wyglądało audio-voo-doo wtedy, jakby na forach
    rozpisywano się, że lampa z 27 siatkami tak ładnie grała, a jak dodali
    kolejną, to zniszczyli średnicę, po jeszcze kolejnej basy straciły na
    soczystości, a 29 siatka totalnie rozjechała górę, dopiero, jak dojdzie
    kolejne 13 siatek, to zysk przeważy nad dyskrepancjami i da się tego
    słuchać. Oczywiście, zaproszenie do podwójnej ślepej spowoduje nagłe
    "oślepnięcie" zapraszanego... Który pójdzie kłaść swoje złocone kable (a
    złoto, jak wiemy, najlepszym przewodnikiem NIE JEST, inne jego właściwości
    są w elektronice cenne) na podstawkach z hodowanego w specjalnym procesie
    ultrawysokociśnieniowym spolaryzowanego wzdłużnie malachitu, wspomagając
    filtrem sieciowym za 20 kUSD, oraz ponarzeka, że 15 km stąd znów ktoś
    odpalał motocykl (co okaże się 3 prawdą x. Tischnera, ale on o tym nie wie)
    i mu pierdzi (a to kot mu się spierdział, goniąc za wróblami, ale jak
    napisałem, on o tym nie wie, podejrzewa motocyklistę).

    > Jak się gdzieś zbierze dwóch albo trzech Polaków, to zawsze będą narzekać,
    > inaczej się nie da.

    Tylko coś mi się widzi, że ilość zdań nie będzie się zgadzać z ilością osób,
    będzie ich więcej, niż osób, wiadomo... Co wtedy?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.