    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy jest na pokładzie jakiś elektryk?
    Date: Mon, 08 May 2023 18:24:16 +0200

    W dniu .05.2023 o 12:13 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Ja uważam, że wszelkie połączenia kabli w instalacji w mieszkaniu
    > powinny być w jakoś dostępnym miejscu (nie powinny być po prostu
    > zatynkowane).
    > Czy moje przypuszczenie znajduje potwierdzenie w jakichś
    > przepisach/normach?
    > Jeśli tak to gdzie to jest konkretnie zapisane?
    >
    > Znaleźliśmy firmę (wykończenie mieszkania) o dobrych referencjach.
    > Właściciel wydaje się bardzo 'do rzeczy'. Robotą zarządza jakiś inny
    > gość (nie wiem, czy pracownik, czy osobna firma - podwykonawca), a
    > fizycznie robi słabo mówiący po polsku Iwan z kolegami.
> [...]

    Nie można łączyć zatynkowanych przewodów poza puszkami.
    Połączenia muszą być w puszkach, które "nie powinny" być przykryte tynkiem.
    Z praktyki, jak nie chcesz mieć puszek to zrób zdjęcia przed zatynkowaniem
    (jak są zatynkowane to zdrap z nich teraz tynk) - zdjęcia wydrukuj i
    umieść razem z papierami od hipoteki/notariusza :-)
    W razie W będą "pod ręką"
    Jak złącze jest zatynkowane bez puszki to zrób w tym miejscu puszkę, zrób
    zdjęcia i zatynkuj jak puszka mocno przeszkadza.

    TG