  • Data: 2023-05-08 21:50:58
    Temat: Re: Czy jest na pokładzie jakiś elektryk?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .05.2023 o 21:30 PeJot <s...@n...pl> pisze:

    > Takie jak mi będzie potrzebne do odbiornika.
    >
    > 80 mb 0.5 mm^2 to na okrągło 3 omy, warunek SWZ będzie swobodnie
    > spełniony dla zabezpieczenia B6, gdzie IPZ wynosi 7,7 oma. B6 uciągnie
    > kilkanaście paneli LED mocy 36 W, a to pozwala oświetlić spore
    > mieszkanie/biuro.

    Liczysz tylko długość przewodu miedzianego.
    W tych obliczeniach, które wykonałeś używa się zmierzonej impedancji L-PE
    i L-N.
    Przy 0,5mm2 i kilku, kilkunastu połączeniach (łączniki, oprawy, puszki,
    rozdzielnie) rośnie znaczenie jakości tych połączeń, jeśli uda się je
    wykonać idealnie to i tak rezystancja każdego połączenia będzie miała
    duży wpływ na impedancję całej pętli (spore ryzyko zgniecenia przewodu w
    zacisku śrubowym). Przy wzroście impedancji rośnie czas zadziałania
    zabezpieczenia nadmiarowo-prądowego.

    TG