  • 41. Data: 2013-03-22 15:04:14
    Temat: Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
    Od: Sebastian Nibisz <s...@g...com>

    W dniu piątek, 22 marca 2013 10:09:39 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Zainstalowałem wersję demo NN. Próbowałem uzyskać takie efekt jaki
    > pokazano dla hokeisty. Nie udaje się nawet z dużą tolerancją uzyskanego
    > efektu. Odszumianie wcale selektywnie nie działa. Blura nanosi wszędzie
    > jednakowo.

    Automaty mają to do siebie, że nie zawsze są w stanie odróżnić drobnych detali od
    szumu. Jedne radzą sobie z tym problemem lepiej, inne gorzej ale i tak w wielu
    przypadkach, dobre efekty uzyskać można dopiero po ręcznym zamaskowaniu obrazu.

    Następuje jednak ciągły postęp w rozwoju algorytmów detekcji szumu, więc programy
    będą z czasem coraz lepsze. Ja w niedługim czasie także dorzucę coś od siebie:
    http://www.sns-hdr.com/forum/pimages/DSC_5361.jpg
    http://www.sns-hdr.com/forum/pimages/DSC_5361_N.jpg

  • 42. Data: 2013-03-22 15:25:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-03-22 15:04, Sebastian Nibisz pisze:

> [...]
    będą z czasem coraz lepsze. Ja w niedługim czasie także dorzucę coś od siebie:

    Czym i jak odszumiałeś?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 43. Data: 2013-03-22 15:32:53
    Od: Sebastian Nibisz <s...@g...com>

    W dniu piątek, 22 marca 2013 15:25:30 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > Czym i jak odszumiałeś?

    Własny algorytm, pełny automat.

  • 44. Data: 2013-03-22 20:30:09
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]
    > drobnych detali od szumu. Jedne radzą sobie z tym problemem lepiej,
    > inne gorzej ale i tak w wielu przypadkach, dobre efekty uzyskać można

    Ale z drugiej strony producent jako referencję pokazuje co zrobić można
    za pomocą jego softu:

    http://www.picturecode.com/showcase/noise.php

    Więc zainstalowałem demo, wziąłem tego hokeistę zaszumionego i
    próbowałem uzyskać podobny efekt. Nawet o włos nie zbliżyłem się do tego
    po prawej pod względem ostrości obrazu.

    > Następuje jednak ciągły postęp w rozwoju algorytmów detekcji szumu,
    > więc programy będą z czasem coraz lepsze. Ja w niedługim czasie także
> [...]

    Rozumiem, że odszumianie robiłeś swoim softem? Czy była to ręczna
    "rzeźba" ? Bawiłeś się maskowaniem czy wymyśliłeś jakiś inteligentny
    algorytm?

    Marek

  • 45. Data: 2013-03-22 21:11:24
    Od: Sebastian Nibisz <s...@g...com>

    W dniu piątek, 22 marca 2013 20:30:09 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Rozumiem, że odszumianie robiłeś swoim softem? Czy była to ręczna
    > "rzeźba" ? Bawiłeś się maskowaniem czy wymyśliłeś jakiś inteligentny
    > algorytm?

    Użyłem własnego algorytmu zaimplementowanego we własnym programie. Algorytm ten
    redukuje szum w sposób całkowicie automatyczny, bez potrzeby podawania jakichkolwiek
    parametrów.

  • 46. Data: 2013-03-23 12:46:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-22 21:11, Sebastian Nibisz pisze:

    > Użyłem własnego algorytmu zaimplementowanego we własnym programie. Algorytm ten
    redukuje szum w sposób całkowicie automatyczny, bez potrzeby podawania jakichkolwiek
    parametrów.

    No to gratuluję :-) Tylko nie sprzedaj się amerykanom lecz opatentuj
    algorytm.

    Marek

  • 47. Data: 2013-03-23 15:05:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek:

    > Wydaje mi się, że to zależy od modelu aparatu. U mnie jest dokładnie
    > odwrotnie. Już raczej z odszumiania chrominancji mógłbym prędzej
    > zrezygnować z niewielką stratą.

    No to po prostu zaakceptuj ziarno i nie odszumiaj w ogóle.

    Ja spotkałem sie tylko z jednym aparatem, w którym szum luminancji
    przeszkadzał - to był jakiś stary obrotowy Coolpix z okolic 2003 r.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 48. Data: 2013-03-23 17:19:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-23 15:05, Mateusz Ludwin pisze:

    > No to po prostu zaakceptuj ziarno i nie odszumiaj w ogóle.

    Na Fotolii zaszumione zdjęcie zostanie odrzucone.

    > Ja spotkałem sie tylko z jednym aparatem, w którym szum luminancji
    > przeszkadzał - to był jakiś stary obrotowy Coolpix z okolic 2003 r.

    Co znaczy "przeszkadzał"? Piszesz w tym sensie, że aparaty zwykle nie
    zaszumiają luminancji???

    Zerknij na jakiś współczesny aparat - np. Nikona D800. Dla RAW - szumi w
    luminancji jak każdy przetwornik mniej lub bardziej.

    http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d800-d800e/18

    Marek

  • 49. Data: 2013-03-23 17:26:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    Tu masz zdjęcie z tego Nikona przy wysokim ISO:

    http://www.dpreview.com/reviews/Nikon-D800-D800e/sam
    ples/lowlight/jpeg0367.jpg

    Przede wszystkim szum luminancji jest widoczny.

  • 50. Data: 2013-03-23 18:09:36
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2013 17:26:25 +0100, Marek napisał(a):

> [...]

    > http://www.dpreview.com/reviews/Nikon-D800-D800e/sam
    ples/lowlight/jpeg0367.jpg

    > Przede wszystkim szum luminancji jest widoczny.

    To co najbardziej tu przeszkadza to:
    1. Zły kadr
    2. Brak tematu (albo go nie rozumiem)
    3. Brak ostrości (sądzę, że ostrość powinna być w całym kadrze)

    Szum to akurat pikuś. A przepraszam, Pan Pikuś.

    Poza tym, mam wrażenie, że zdjęcie to JPG z puszki i już jest kiepsko
    odszumiony, przez co psuje techniczną stronę obrazu (nie czytałem całego
    Review, aby się dowiedzieć czy jest z RAW).

    PS. Zawsze można zdjęcie pomniejszyć i już jest ślicznie i gładko. No i
    ostrości nabiera nieco.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski