  • 31. Data: 2013-03-21 18:29:21
    Temat: Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 18:16, Marek pisze:
    >> http://as.elte-s.com/patrz/duze/1168.jpg
    > Rewelka. Czym to było robione?

    Olympusem EPM2 + 40-150/4-5.6
    Z tym, że to z rawa, z puszki jpg tak nie wyjdzie (nie ma możliwości
    takiego ciągnięcia dynamiki pokładowymi ustawieniami).

    --
    pozdrawia Adam
    /idzie kryzys, sprzedaż spada, dział marketingu zaleca stworzyć bloga/

  • 32. Data: 2013-03-21 19:05:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-21 18:05, Krystek pisze:

    > <http://www.picturecode.com/showcase/noise.php>

    Robi wrażenie. O klasę lepszy jest to produkt względem tego co Camera
    Raw potrafi o ile pokazali prawdę. Właśnie o taką selektywność działania
    mi chodziło.

    Mam jednak pewien kłopot co do używania NN. Nie widzę w powyższym linku
    plugina dla ASP mimo iż w ASP jest on w okrojonej wersji. Dla Photoshopa
    dopiero go robią. Jak na forach wyczytałem wersja standalone jest 3x
    droższa od plugina, którego nie ma. Jak to używać i jak aktualizować dla
    ASP?

    Marek

  • 33. Data: 2013-03-21 19:35:23
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-03-21 19:05, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Mam jednak pewien kłopot co do używania NN. Nie widzę w powyższym linku
    > plugina dla ASP mimo iż w ASP jest on w okrojonej wersji.

    Bo to nie plugin, tylko osobny program do obróbki RAW-ów: Photo Ninja -
    <http://www.picturecode.com/index.php> Do walki z szumami jest jeszcze
    inny - Neat Image <http://www.neatimage.com/>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 34. Data: 2013-03-21 20:29:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Olympusem EPM2 + 40-150/4-5.6
    > Z tym, że to z rawa, z puszki jpg tak nie wyjdzie (nie ma możliwości
    > takiego ciągnięcia dynamiki pokładowymi ustawieniami).

    EPM2 ma funkcjie krzywej w body?

    omd ma pod kneflem funkcję która pozwala ustawić krzywą z oddzielnym
    wygięciem dla świateł i ceni.

    w sumie to mi sie JPGi z puszki w OMD podobają :)

    Tak całkiem na marginesie to jednak każda fima ma swój specyficzny look
    obrazów.

    Mam wrażenie że olympus daje bardziej miekko pastelowe obrazy a Nikon dawał
    takie ostre jakby lekko plastikowe.

    W sumie to mi sie podobały zdjęcia z Kodaka (tego 14mpx :) zdjecia były
    takie slajdowe. Jakbyś na sladzie kodaka robił :) jak dawałeś iso 400 to
    miałeś takie fajne filmowe ziarno.

  • 35. Data: 2013-03-21 21:04:25
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-03-21 19:35, Krystek pisze:

    > Bo to nie plugin, tylko osobny program do obróbki RAW-ów: Photo Ninja -
> [...]
    To trochę kicha na dzień dzisiejszy, bo wygląda na to,
    że NN już nie kontynuują, a ASP ma je wbudowane.
    Kupując ASP nie odblokujesz funkcji NN bo go nie zakupisz.
    Sam PhotoNinja, jako wołarka, to na razie widzę stadium raczkowania.
    Do pięt nie dorasta ASP (dawne BibblePrp)

    Dla kogoś szukającego dobrej wywoływarki,
    LR wydaje się dobrym wyborem. Cena taka jak AFP + coś do odszumiania,
    lepsza baza obiektywów do korekcji wad optyki.

    I jeszcze do Marka, LR jest w 30dniowym trialu.
    To chyba dość czasu by wszystko sprawdzic w praniu.

    JD

  • 36. Data: 2013-03-21 21:34:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-21 20:29, Marek Dyjor pisze:
    > EPM2 ma funkcjie krzywej w body?

    A może i ma :) Muszę zerknąć.
    Tylko, że to niewygodne - przy takich dynamikach wypadałoby ustawiać
    wszystko do każdego zdjęcia.

    > w sumie to mi sie JPGi z puszki w OMD podobają :)

    Owszem, z kopyta robi ładne w typowych sytuacjach. Np. propozycja
    automatycznego balansu bieli jest prawie zawsze docelową dla szopa.

    --
    pozdrawia Adam
    /w trosce o środowisko od dziś będę mniej pracował, a więcej żądał/

  • 37. Data: 2013-03-22 00:50:17
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-03-21 21:04, JD pisze:

> [...]
    > LR wydaje się dobrym wyborem. Cena taka jak AFP + coś do odszumiania,
    > lepsza baza obiektywów do korekcji wad optyki.

    Jakie wrażenia masz z używania AfterShot Pro Corela? A ten AFP to skrót
    nazwy jakiego programu?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 38. Data: 2013-03-22 00:53:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-21 19:35, Krystek pisze:

    > Bo to nie plugin, tylko osobny program do obróbki RAW-ów: Photo Ninja -
> [...]

    ... o którym parę razy w tym wątku wspomniałem :P Problem jest z nim
    taki, że RAWów nie rusza. Trzeba więc pracę na dwa etapy dzielić.

    Marek

  • 39. Data: 2013-03-22 07:13:25
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-03-22 00:50, Krystek pisze:

    > Jakie wrażenia masz z używania AfterShot Pro Corela? A ten AFP to skrót
    > nazwy jakiego programu?
    >
    > K.

    AFP=ASP literówka
    A wrażenia takie, że nie zdecydowałem się dopłacać
    do Ligtrooma. Słabsza baza szkieł, ale genialne pluginy (kilka).
    To dawne bible pro 5.2.3 kupione przez Corela,
    czyli jakiś czas jest na rynku.

    JD

  • 40. Data: 2013-03-22 10:09:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-21 19:35, Krystek pisze:

    > Bo to nie plugin, tylko osobny program do obróbki RAW-ów: Photo Ninja -
> [...]

    Ciekawe - NN występuje w AfterShotPro. Można w nim aktywować po wpisaniu
    kodu pełną wersję NN. Jednakże kodu nie ma skąd zdobyć bo producent NN
    nie przyznaje się do tego, że w ASP jest jego produkt :-D Pokręcone to.

    Zainstalowałem wersję demo NN. Próbowałem uzyskać takie efekt jaki
    pokazano dla hokeisty. Nie udaje się nawet z dużą tolerancją uzyskanego
    efektu. Odszumianie wcale selektywnie nie działa. Blura nanosi wszędzie
    jednakowo. Czy wiesz coś o co tu chodzi?

    Marek