  • 71. Data: 2013-03-25 10:29:18
    Temat: Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisa?(a):

    > No i dotarliśmy do sedna. Żaden przetwornik nie posiada CPU a tylko w
    > ten sposób można odszumiać szczególny sygnał cyfrowy jakim jest obraz.
    > Tak więc matryca sama w sobie fizycznie nie posiada układów
    > modyfikowania danych. Ona z elektronicznego punktu widzenia jest zwykłym
    > przetwornikiem. Powiedzmy "miernikiem światła" i nic więcej.

    Hm, hm,
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8043&sony-dual-b
    ionz-odszumianie-obrazu-w-a900

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 72. Data: 2013-03-25 22:43:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek:

    > Jemu nawet taki szum się podoba coś na zasadzie dodawania
    > trzasków płyty winylowej do CD.

    Nie, szum mi się nie podoba bardziej niż jego brak.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 73. Data: 2013-03-26 02:10:23
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-03-25 09:47, Marek pisze:
    > Ja już wiem co. W międzyczasie dowiedziałem się, że Nikony ingerują w
    > RAWy odszumiając je wstępnie - sprytne posunięcie marketingowe. Mylnie
    > założyłem, że RAW to coś surowego.

    Każdy aparat ingeruje w dane z matrycy przez swoje algorytmy i choćby
    przez fakt, że na etapie zapisu danych następuje ich selekcja przez
    komputer aparatu i fotograf nie wie ile z tych danych, które pochodzą z
    matrycy zostaje zapisanych.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 74. Data: 2013-03-26 13:39:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-25 22:43, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Marek:

    > Nie, szum mi się nie podoba bardziej niż jego brak.

    A to nie Twoje słowa? :-)

    "Szum luminancji działa jak ziarno na kliszy i w niczym mi nie przeszkadza."

    Marek

  • 75. Data: 2013-03-26 15:41:46
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    > A właśnie ... to jest ciekawy przypadek gdyż mógłby się sprawdzić
    > niezależnie od tego jak współczesna matryca by to nie była. Koszt
    > takiej matrycy specjalnie nie odbiegałby od tradycyjnej bo to tylko
    > przesunięcie pikseli.

    Od początku uważałem takie rozwiązanie za bezsensowne - efektem
    końcowym jest zawsze grafika o "normalnym" układzie pikseli, co oznacza
    wymuszoną interpolację i związaną z nią utratę szczegółów (+ konieczność
    przeliczania coraz gęstszych obrazów; także w puszce, gdy robi się serię
    JPG-ów).

    Małą nadzieję dawała jedynie możliwość uniknięcia filtru AA.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 76. Data: 2013-03-27 03:27:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek:

    > A to nie Twoje słowa? :-)
    >
    > "Szum luminancji działa jak ziarno na kliszy i w niczym mi nie przeszkadza."

    W niczym nie przeszkadza to chyba coś innego niż podoba?

    Szczególnie że kontekst był taki:

    "Szum luminancji działa jak ziarno na kliszy i w niczym mi nie przeszkadza.
    Wolę trochę ziarniste zdjęcia od mydła jakie produkuje odszumianie."
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 77. Data: 2013-03-27 11:27:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 03:27, Mateusz Ludwin pisze:

    > W niczym nie przeszkadza to chyba coś innego niż podoba?

    Hehe.. no dobrze: zamiast "podoba" powinienem użyć "akceptuje". Choć też
    nie wiem czy to adekwatne.

    > Szczególnie że kontekst był taki:
    >
    > "Szum luminancji działa jak ziarno na kliszy i w niczym mi nie przeszkadza.
    > Wolę trochę ziarniste zdjęcia od mydła jakie produkuje odszumianie."

    Odszumianie to nie zawsze mydło - tak na marginesie. Produkt Sebastiana
    rozwija się w kierunku algorytmów adaptacyjnych i już w tej chwili
    widziałem na przykładach efekty.

    Marek