  • Data: 2016-06-12 22:59:42
    Temat: Re: Czy istnieje taki wyłącznik "S"
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-12 o 11:28, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w
    > wiadomości news:njibf0$fi7$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > Na szybko pomyślałem o układzie, który w razie wyzwolenia N,
    > zamknie/otworzy obwód dodatkowego stycznika, który odetnie też fazy,
    > oraz w tym stanie podtrzyma się w nieskończoność dotąd, aż użytkownik
    > zareaguje osobiście. Powstaje pytanie, skąd zasilić stycznik. Może
    > przerwanie obwodu przez N spowoduje jakoś przerwanie też zasilania
    > stycznikowi i ten puści, przerywając wszystko...? Ponowne załączenie, to
> [...]
    Ale wiesz o tym, że wyłączniki rozłączające N muszą przytrzymać N trochę
    dłużej niż fazy? To dla bezpieczeństwa, żeby nie było tak, że N wyłączy
    się wcześniej niż fazy. A poza tym, rozłączanie N nie jest tak pilne jak
    rozłączanie faz - w przeciwieństwie do zwarcia L-PE, zwarcie N-PE
    zasadniczo nie robi nic.