  • Data: 2016-06-14 10:07:21
    Temat: Re: Czy istnieje taki wyłącznik "S"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >Tak, kojarzę, że odłączanie "zera" tam, gdzie nie powinno być
    >odłączane, nie jest zdrowym pomysłem.

    >Ewentualnie mechanicznie zestawić układ, normalnie, to są połączone 3
    >sztuki łącznikiem, zestawić 4 bezpieczniki, ten w zerze na mniejszy
    >prąd i szybszy, a te na fazach, na większe prądy i wolniejsze, aby
    >układ nie zadziałał z faz.

    Ja bym to zrobil tak: 3 niezalezne sztuki na fazy, a miedzy nimi
    czwarty na zerze.
    Do jego dzwigienki przyklejona blaszka, tak, ze jak sie wylaczy, to
    wylaczy i trzy pozostale.

    Oczywiscie to pewnie z norma niezgodne, dobrze byloby w srodku styki
    zewrzec, zeby tego zera jednak nie rozlaczal, a tylko pradu pilnowal,
    no i sprawdzic, czy da rade tak trzy inne wylaczyc.

    Przydalby sie jakis pewniejszy wylacznik ... triakiem zwarcie zrobic,
    czy zewnetrzny silownik ?
    A moze jakies nadmiarowo-roznicowe przerobic, zeby sie dalo z zewnatrz
    wylaczac ?

    Ewentualnie tak, jak tu ktos sugerowal - 3 bezpieczniki i osobno
    stycznik na 3 fazy, z samopodtrzymaniem.

    J.