  • Data: 2011-09-03 19:20:55
    Temat: Re: Czułość radia lampowego bez anteny ferrytowej (Mazur)
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Marek" <1...@4...eu> napisał w wiadomości
    news:j3rijf$7tk$1@mx1.internetia.pl...

    > Wieki temu jak robiłem wzmacniacze lampowe to należało zadbać o
    > odpowiednie prowadzenie przewodów zasilających żarzenie lamp.
    > Pamiętam, że stosowałem również "symetryzację napięcia żarzenia".
    > Stosowałem potencjometr który pozwalał skutecznie minimalizować
    > przydźwięk.
    [...]

    Do Atlantisa: pomiędzy końcówki uzwojeń żarzenia trafo sieciowego
    dawało się potencjometr drutowy, o mocy rzędu 2 W i oporności (z
    pamięci) 500 ohm do 1 kohm. Ślizgacz potencjometru do masy. Korekcja -
    wiadomo, na minimum brumu. Jedna ważna rzecz - warto zadbać o to, aby
    przewody toru żarzenia były wzajemnie wokół siebie skręcone. Taka
    "skrętka" ;-)
    W urządzeniach klasy "TOP" stosowało się zasilacze prądu stałego, 6,3
    V. Np. na tranzystorze TG70. Delikatna upływność międzyelektrodowa i
    spadek napięcia skutkował obniżeniem napięcia na wyjściu np. do
    poziomu 6,1 V Zapewniało to moc "doznań" i nieoczekiwanej rozrywki.
    Ale to już temat na inny wątek.
    Moją odpowiedź na kwestie poruszane w mojej poprzedniej wypowiedzi
    masz już na priv.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski