  • Data: 2011-09-07 17:51:28
    Temat: Re: Czułość radia lampowego bez anteny ferrytowej (Mazur)
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmm... Wczoraj znalazłem jeszcze jedną usterkę, która składała się na
    niską czułość - jedno z wyprowadzeń ceweczki przy gniazdku antenowym
    urwało się tak, że na początku trudno było to zauważyć. Po zlutowaniu
    wszystkiego tak, jak być powinno radio zagrało nawet pod dotknięciu
    palcem wejścia antenowego (tak, upewniłem się wcześniej, czy przypadkiem
    nie ma na nim jakiegoś wysokiego napięcia).

    Jednakże nie za długo cieszyłem się odbiorem. Dzisiaj zauważyłem, że
    głośność wyraźnie się zmniejszyła, w końcu audycja znikła z głośnika
    zupełnie ()pozostał szum i brum). Kręcenie kondensatorem i próba zmiany
    pasma nie dała żadnego efektu. Pomyślałem wówczas, że może któraś lampa
    nie łączy z podstawką - ruszanie nimi jednak też nie dało efektu. W
    końcu zacząłem żonglować posiadanymi ECH21 i bingo - jedna z tych, które
    wstępnie zaklasyfikowałem jako zużyte zagrała, aczkolwiek również bardzo
    cicho. Przełożyłem tą, która była na początku - cisza. Wygląda więc na
    to, że ostatnia lampa, która jako tako działała - padła. Opisane objawy
    pasują do utraty emisji czy powinienem szukać przyczyny gdzieś indziej?