  • Data: 2009-04-16 19:41:04
    Temat: Re: Czujnik temperatury z dokladnoscia ~0.1C
    Od: "PP" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To teraz sprawdź, jaki masz typ przenośnego kalibratora temperatury.
    > Sprawdź w jego danych technicznych dokładność i od czego ona zależy,
    zmienia
    > się.
    > Pochwal nam się, czy dysponujesz przenośnym kalibratorem o dokładności
    > chociaż 0,1 st.C w zakresie klimatu jaki zdarza się w pobliżu owych
    > przetworników pomiarowych.
    Z typem to mi zadałeś zagadkę, ostatnio robiłem to w listopadzie, kalibrator
    certyfikowany przez holenderski urząd miar, nie pamiętam typu, następnym
    razem spiszę.

    > Potem zastanów się, czy w elektrowni jest stacjonarny, dokładniejszy
    > kalibrator temperatur.
    Nie ma dlatego najmowali do kalibracji firmę zewnętrzną w której pracowałem.

    > Na koniec zastanów się, który polski Urząd Miar dysponuje przenośnym
    > kalibratorem temperatury o pewnej dokładności 0,01 st.C, by mogli
    Oj technologia jest taka że urząd miar wzorcuje kalibratory jeszcze
    dokładniejszym kalibratorem i potem firmy najemne kalibrują czujniki na
    obiektach, czasami jest tego grube setki, urząd by nie wyrobił czasowo.
    Uwaga do pojęcia kalibrator przenośny,,,, waży to tyle że ręce mocno bolą,
    komora pomiarowa ma niezłą masę bo to warunek wiarygodnych pomiarów i po
    rozpoczęciu pomiarów najpierw jest autokalibracja, jak się zacznie to
    kalibrator już nie jest przenośny... :( , po jego przełączeniu znowu
    autokalibracja.....