  • Data: 2009-04-16 21:23:16
    Temat: Re: Czujnik temperatury z dokladnoscia ~0.1C
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PP pisze:
    > do 0,01 stopnia, albo 0,1? I po co?
    > Przykład podałem wyżej, gaz ziemny jak wiadomo jest rozszerzalny, do
    > pomiarów jego pobranej objętości sprowadza się ją do objętości w
    > temperaturze np. 20 stopni, wartość zupełnie abstrakcyjna ale pewnie bliska
    > normom rozliczeniowym, tam gdzie byłem temperatura gazu między zimą a latem
    > nie różni się pewnie więcej niż 30 stopni, 0,1 stopnia to już 0,3% zakresu,
    > to w pomiarówce jest dużo, druga działka to analiza gazów wylotowych,
    > trzecia to "zobojętnianie" produktów spalania ( spalarnia śmieci ), z tego
> [...]

    Zaciekawiles mnie. Tak sie zastanawiam - 0,5% zakresu pomiarowoego to
    nie jest jakas hiperdokladnosc, raczej nie na poziomie 0,01 stopnia. A
    druga sprawa - ciekawsza - spalaja te smieci w kontrolowanej temp. ale
    przeciez to, ze w jednym punkcie temp. wynosi x nie znaczy, ze innym
    punkcie temp. tez bedzie wynosila x. Wiec jaki jest sens takiego
    dokladnego pomiaru temp.?