-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin2!gobli
n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <57d27e5a$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
<nr6igm$7vp$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@g...com>
<nr7403$btd$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<nr81ia$20f$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<nr9343$88l$1@node2.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<nr99s4$88l$4@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<nr9dq1$vgh$1@dont-email.me>
<a...@g...com>
<nr9ofl$8gq$1@dont-email.me> <nr9pbg$snd$2@node2.news.atman.pl>
<1skgk73ca52cy.qasdpvf5j2zl$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<b...@g...com>
<a...@g...com>
<a...@g...com>
<57da8b0a$0$12544$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Date: Thu, 15 Sep 2016 23:19:13 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 160915-0, 15.09.2016), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 57
Message-ID: <57db100a$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1473974283 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 89.72.242.154:1032
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588641
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:57da8b0a$0$12544$65785112@news.neostrada.pl...
>
> W dniu czwartek, 15 września 2016 10:41:37 UTC+2 użytkownik Zenek
> Kapelinder napisał:
>>> Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich
>>> czolgach,
>>>strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat, radzieckie
>>>samoloty
>>>zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie.
>>> Po Baltyku i nie tylko plywaly radzieckie okrety, rowniez podwodne.
>
>>Według aktualnych szacunków rosyjskich historyków, w ramach pomocy ZSRR
>>otrzymał 427 tys. samochodów, 22 tys. samolotów, 13 tys. czołgów,
>> 9 tys. traktorów, 2 tys. lokomotyw, 11 tys. wagonów, 3 mln t benzyny
>> lotniczej, 350 tys. t materiałów wybuchowych, 15 mln par butów,
>>70 mln m kw. tkanin ubraniowych, 4 mln opon oraz 200 tys. km drutu
>>telefonicznego[1].
>
>>Dla porównania w czasie wojny (od II półrocza 1941) produkcja własna ZSRR
>>wyniosła ok. 265,6 tys. samochodów.
>>Produkcja parowozów wynosiła: w 1940 r. - 914 szt., w 1941 r. - 708 szt.,
>>w 1942 r, - 9 szt., w 1943 r. - 43 szt.,
>>w 1944 r. - 32 szt., w 1945 r, - 8 szt. Produkcja wagonów towarowych w
>>latach 1942-1945 wyniosła 1087 szt.[2].
>
> Dostali parowozy z USA, to fabryka parowozow (w delegacji) mogla sie zajac
> inna produkcja.
>
> No ale wychodzi na to, ze do Berlina wjechali na radzieckich czolgach i
> amerykanskich ciezarowkach.
> No i w amerykanskich butach. Bo Shermany owszem byly, ale sie estyma nie
> cieszyly.
Czytałem, że Shermany trafiały do lepszych jednostek i były dobrze oceniane.
Ocena zależy też od wersji Shermanów, jakie docierały do ZSRR. Zaraz po
dostawie czołg mógł być dobrze oceniany w porównaniu do aktualnej wersji
T-34, a po roku okazywał się słabszy wobec udoskonalonego T-34 i
niewystarczający do walki z nowymi typami czołgów niemieckich.
>
> Te wagony mnie zaciekawily ... tysiace dostarczono z USA, czy straty w
> transporcie kolejowym byly jednak znikome ?
> A widze - ok 10 tys "flat cars" dostarczono, w tym tylko 120 do przewozu
> czolgow :-)
>
> Jeszcze kwestia czasu - dostawy darmowe z lend-leasu ruszyly do ZSRR dosc
> pozno. Wczesniej byly jeszcze dostawy platne, ale tez pozno i niewiele.
> Niemiecki atak zdolali zatrzymac jednak wlasnymi silami.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 09:03 Bolko
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A