  • 41. Data: 2009-02-25 14:33:28
    Temat: Re: Czemu ludzie lubia jabłka
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    Robi nam sie pyskówka, i niepotrzebna kłótnia. Twórca wątku, podał link
    do artykułu, o którym już wszyscy zapomnieli. PRzypomnę wiec, ze w
    większej częsci tekst udowadniał ze interfejs jest ważniejszy od funkcji
    urządznia. W pewnej częsci mogę sie z tym zgodzić, i ( w pewnej częsci!)
    zgodzą sie z tym wszyscy urzytkownicy telefonów/palmtopów. Kiedyś
    projektując odtwarzacz mp3, Seve J. powiedział ze maksymalnie 3
    naciśnieca na przyciski musza spowodować odtwarzanie muzyki. Moim
    zdaniem to mądre, a dbałość o klienta godna podziwu. Spróbujmy (
    wszyscy chętni) porównać FUNKJONALNOŚĆ interfejsu iPhona, do innych
    telefonów. Proszę nie poszcie ze czegoś nie da sie zainstalować, albo
    kosztuje 3USD. Jeśli na WM/symbianie jest jakiś program-musi być darmowy.

    Wiec tak: normalnie telefon jest zablokowany.

    1. najczesciej dzwonimy. w ksiazce mamy 250 telefonów, trzeba wybrac
    "przemka" u mnie:
    odbl+P+R i w tym momenczie mam na ekranie 2przemków i 2 przychodnie.
    tap- i sie dzwoni. 4 ruchy. gdyby trzeba było wysłać smsa - potrzeba
    jeden wiecej, czyli 5.
    2. Piszemy smsa do obcej osoby. odbl+koperta. 2 ruchy
    3. ODbieramy smsa, ale to reklama, albo cos czego nie chcemy zachować.
    po otrzymaniu smsa telefon "sie" odblokowuje wyswietlając na 10 sekund
    treść. prawy soft- menu+U - usuwa. 2 ruchy
    4. spotkanie/terminarz: odbl+długo koperta. 2 duchy
    5. Tak bedzie z każdym programem który chce uruchomić, wystarczą tylko 2
    wciśnięcia, co wiecej 2 wciśniecia zawsze w tym samym miejscu
    urządzenia. dodatkowo _cały_ ekran mam do dyspozycji.
    koniec. JEdnak czy ktoś słyszał ze mój samsung ma jakiś rewolucyjny
    interfejs? Nie wydaj mi sie...

    odpowiedz na pytanie z tematu:
    Sądze ze wielu ludzi boi sie telfonu z WM bo on wymaga pewnej wiedzy,
    zdecydowania ( samodzielnego) co jest dlamnie dobre a co nie. Aktywności
    w działaniu z urządzeniem. To odstrasza ludzi. Nawet ci którzy mają
    telefon 10 lat, mając obcego htc w ręce zapominają ze aby ponowic
    ostatnio wybrany numer trzeba 2 razy nacisnąc zieloną
    słuchawke(przypadek z mojego życia)
    iPhone łamie ten fakt, obala go, ukazujac prostote. W reklamie jest
    dziecko które rozpoznaje tate na zdjęciu i zmienia obrazki. Moje dziecko
    w tym wieku "grało"(trzeba było naciskac klawisze 1-9, zmieniajac
    obraki) na SL45 w "Tom turtle" ale nikt nie twierdził ze to za sprawą
    intuicyjnego menu! Odbiorcami do których jest kierowany iPhone są
    włąsnie osoby (w wiekszości) które są zwyczajnie za głupie(przepraszam
    wyjątki) lub za leniwe, zeby poradzic sobie z WM. Mają gotowy,
    zajebiście wyglądający interfejs, okrajający funkcjonalność urządzenia
    JEdnoczesnie nie potrzebna jest im nawigacja w telefonie, programy w
    javie WM, mmsy..... Wiec po co im iPhone?

    ToMasz

  • 42. Data: 2009-02-25 14:39:07
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > Nie, poprostu gościu napisał z punktu widzenia biznesmena.

    > 1. Aktywacja - trudno, ale to sprawa na raz, równie dobrze można
    > narzekać
    > że pudełko się inaczej otwiera

    co z tego że na raz? ile czasu w plecy?
    Komp musi być podpięty do sieci

    Ściągnąć z sieci itunes

    Zainstalować (a więc zaakceptować umowę licencyjną) itunes

    Podłączyć telefon do komputera

    Aktywować telefon w centrali Apple

> [...]
    > kto synchronizuje książkę? Niewielu, a możliwości są spore.
    > 4. Gość ma problem z grupami, ok może mu potrzebne, ja nawet nie wiem
    > że
    > coś takiego jest, używane poza biznesem? Mi wystaczy pole firma do
    > logicznego grupowania, pola można dodawać w telefonie (np sam mam
    > dodane 'stary telefon')
    > 5. Zarządzanie plikami w telefonie - multimediami? itunes, amarok,
    > reszta
    > masz sshfs, trochę wiedzy i tak do podglądu fsa trzeba mieć, masz z
    > iphone normalnego wifidongla, program za kilka $ i masz dongla po usb.

    znowu jakieś płacenie i dodatkowy soft?

> [...]
    > kontakt z phonem na kilka miniut to nie dziwi). Zamiast wybrać po
    > numerze, łatwo się mozna dostać w 'okolicę' kontaktu z prawej belki
    > 0-9a-z, chyba nawet łatwiej niż na szukajce, masz listę ulubionych
    > zamiast szybkiego wybierania z przypisanych
    > i listę ostatnich tez aktywną, gościu chyba tam w ogóle nie
    > zagladał.
    > 7. Narzekanie na brak funkcji biznesowych (brak doc? dziwi go to w
    > niebiznesowym telefonie, brak zadań (z 10 wersji todo na appstore za
    > free i na cydii),
    > brak synchronizacji czegoś tam, notatek? no straszne)

    no sorry, to mój samsung l760 za 1 złoty w playu (2 lata temu +niska taryfa)
    odczytuje doc i txt.(i to przy gównianym wyświetlaczu 176x220)
    I to bez dodatkowego softu, nie mówiąc o multimediach (2 odtwarzacze
    muzyki), wyciąganej karcie sd

    > 8. filmy to minuta pobierania darmowej aplikacji (jednej z kilku)
    czyli znowu kolejny soft?

    A ja do swojego l760 (1zł) wsadziłem sima i kartę sd z muzyką i fotkami i
    ruszył.
    I nie mówiąc o tym, że przy padzie baterii to kupię ją w większości sklepów
    (nie mówiąc o podróbkach).

  • 43. Data: 2009-02-25 14:55:39
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Śmieszny jesteś, _ma_ znacznie większe możliwości, np znasz jakiś telefon
    > z multitouch za 300zł? albo z wifi, gps, 480x320?

    I wbudowana baterie ma. Apple dba w ten sposob o poziom lansu
    iphoniarzy. Jak sie porysuje to po roku nie bedzie szkoda go do kosza
    wyrzucic, bo i tak bateria nie bedzie dzialac zadowalajaco.)

    > Może dopracowanie polegało na usunięciu pewnych możliwości dla
    > 1. przejrzystości
    > 2. własnego ich rozszerzenia z dostepnych aplikacji (to w końcu pda, a i
    > darmowego softu na pęczki, nawet do pc nie trzeba podpinać).

    TTST. Jakby iphona zrobil MS to by ludzie na nim psy wieszali, ze trzeba
    sie rejestrowac, ze jest nie dopracowany itd, ale zrobil go apple to
    wszyscy chwala, hipokryci.

    p.

  • 44. Data: 2009-02-25 15:15:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości grup
    > Golodupcom z Polski bez kredytowek mowimy NIE.
    > A tak calkiem powaznie te MMS to jakis taki konik... nikt ich nie wysyla ale
    > kazdy gada ze byc powinny. Czy podac ile MMS wyslano w swieta i to tylko
    > dlatego ze MMS przesyla aniolki :)

    Ja nie wysyłam dużych ilości - 1 miesięcznie. Znam osoby, które częściej
    wysyłają.

  • 45. Data: 2009-02-25 15:41:54
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > 1. Aktywacja - trudno, ale to sprawa na raz, równie dobrze można narzekać
    (...)
    > 8. filmy to minuta pobierania darmowej aplikacji (jednej z kilku)

    Sergiusz... JA przed Tobą chyle czoła. JEsteś jedynym o którym slyszałęm
    , jedyną osobą, k?óra naprawde wykorzystuje urządzenie w maksymalny
    mozliwy sposób. Sęk w tym, ze tak ma 1% klienteli apple i 90% klienteli
    HTC. JEsteś jedną osobą która wie co mozna osiagnąć, a to czego niemożna
    - olewa. Reszta ( zwróć uwage) zachowuje sie jak dzieci w piaskownicy:
    co z tego ze masz własny rower, jak mój wujek ma mercedesa...

    Jeszcze raz ukłony
    ToMasz

  • 46. Data: 2009-02-25 16:39:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > co z tego że na raz? ile czasu w plecy?
    > Komp musi być podpięty do sieci

    Jak masz z tym problem, to aktuwują Ci w salonie, starszym osobom
    wkładają sim i kopiują kontakty itp.

    > Ściągnąć z sieci itunes
    jw.
    > Zainstalować (a więc zaakceptować umowę licencyjną) itunes
    cesji domu nie wymagają
    > Podłączyć telefon do komputera
    po raz pierwszy i jedyny
    > Aktywować telefon w centrali Apple
    uf.

    > znowu jakieś płacenie i dodatkowy soft?

    Na WM czy symbiana to soft jest za darmo? Po za tym to mało komu
    potrzebne jak mam iphone po wifi dostępne, choćby leżał 200km od
    mojego kompa - po co mi funkcja usb-dongla?
    Gdy mogę np mojej kobiecie wgrać mp3 na jej iphone będąc u siebie
    we firmie, a ona jest w domu :) (to tak przy okazji w sprawie bt)
    Oczywiście część leci inetem, ale to nie problem przy vpnach.

    > no sorry, to mój samsung l760 za 1 złoty w playu (2 lata temu +niska taryfa)
    > odczytuje doc i txt.(i to przy gównianym wyświetlaczu 176x220)

    Pewnie, ale ja nie widze potrzeby czytania doc czy txt (to umie) ale
    ebookreader byc musi z zakładkami itp i jest.

    > I to bez dodatkowego softu, nie mówiąc o multimediach (2 odtwarzacze
    > muzyki), wyciąganej karcie sd

    Widzę że instalacja dodatkowego softu to dla Ciebie jakiś problem,
    w smartphone jeśli kiedyś będziesz miał to standard, a tona zamienników
    to norma. Gdyby ten soft był jeszcze po 20-30zł ale to w większości
    free kilka $0.99, a droższe to na palcach albo jakieś aplikacje spore.

    > czyli znowu kolejny soft?

    jw.

    > A ja do swojego l760 (1zł) wsadziłem sima i kartę sd z muzyką i fotkami i
    > ruszył.

    Ok mój iphone też 1zł "kosztował" i?

    > I nie mówiąc o tym, że przy padzie baterii to kupię ją w większości sklepów
    > (nie mówiąc o podróbkach).

    Jeszcze nigdy nie wymieniałem accu w telefonie ani pda. Ale ok, nie kupuj.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 47. Data: 2009-02-25 16:46:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.02.2009 perszing <m...@w...pl.pl> napisał/a:

    > I wbudowana baterie ma. Apple dba w ten sposob o poziom lansu
    > iphoniarzy. Jak sie porysuje to po roku nie bedzie szkoda go do kosza
    > wyrzucic, bo i tak bateria nie bedzie dzialac zadowalajaco.)

    Mój 4 letni Palm Tungsten T2 ma niewymienną baterię i jakoś mimo
    intensywnej ekspoatacji cały czas można na nim ebooka 5-6h czytać i?
    Więc czemu iphone ma mieć po roku over? Podobnie mam ze słuchawczką bt
    i jakoś działa.

    > TTST. Jakby iphona zrobil MS to by ludzie na nim psy wieszali, ze trzeba
    > sie rejestrowac, ze jest nie dopracowany itd, ale zrobil go apple to
    > wszyscy chwala, hipokryci.

    Jakoś Windows trzeba aktywować i to jakoś nie sprawia nikomu problemu,
    wiele programów również i co? A jak pojawił się pierwszy telefon z tym
    to wiekie halo.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 48. Data: 2009-02-25 17:09:33
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > większości
    > free kilka $0.99, a droższe to na palcach albo jakieś aplikacje spore.
    nie mam problemu z aplikacjami.
    Czekam tylko, kiedy producenci samochodów idąc za Twoim idiotycznym
    zapotrzebowaniem, zaczną wypuszczać samochody z kierownicą, lampami i
    fotelami do samodzielnego montażu.
    No w końcu jakiś procent społeczeństwa lubi dłubać przy samochodach.
    Reszta lubi kupić i od razu jeżdzić.

    Nawet kupując zasranego grata mogę nim od sprzedawcy or razu odjechać, bez
    aktywacji internetowej u producenta.

    > jw.

    > Ok mój iphone też 1zł "kosztował" i?
    przy abo ~50zł m-c?
    Napisz gdzie, nie bądź świnia.

    > Jeszcze nigdy nie wymieniałem accu w telefonie ani pda. Ale ok, nie
    > kupuj.

    Nie zrozumiałeś moich postów.
    Nie jestem na "kupię, nie kupię".
    Dziwi mnie po prostu Twoje bezkrytyczne uwielbienie.
    Jak ktoś niżej napisał, jakby to wypuścił microsoft, to byś pewnie pluł na
    to.

  • 49. Data: 2009-02-25 17:57:40
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > nie mam problemu z aplikacjami.
    > Czekam tylko, kiedy producenci samochodów idąc za Twoim idiotycznym
    > zapotrzebowaniem, zaczną wypuszczać samochody z kierownicą, lampami i
    > fotelami do samodzielnego montażu.

    Porównujesz jakiś odczyt doc do kierownicy? Sam przesadzasz.
    Powiem Ci że ja np doc i xls mam problem z otwieraniem z poczty na pc.
    Bo mam email w pine na konsoli. I może Cię to zdziwi ale to dla mnie jest
    zajebiście wygodne, mimo ww problemu.

    > No w końcu jakiś procent społeczeństwa lubi dłubać przy samochodach.
    > Reszta lubi kupić i od razu jeżdzić.

    Samochód też jak kupujesz nowy to trzeba zarejestrować, ubezpieczyć. Trochę
    chybione porównanie.

    > Nawet kupując zasranego grata mogę nim od sprzedawcy or razu odjechać, bez
    > aktywacji internetowej u producenta.

    A używany grat jest zarejestrowany i możesz nim odjechać, popatrz jak w
    iphone kupionym od kogoś.

    > przy abo ~50zł m-c?
    > Napisz gdzie, nie bądź świnia.

    Bez przesady, min 2 razy tyle.

    > Nie zrozumiałeś moich postów.
    > Nie jestem na "kupię, nie kupię".
    > Dziwi mnie po prostu Twoje bezkrytyczne uwielbienie.

    W którym miejscu? Mnie dziwi krytyka tego telefonu przez osoby które
    sobie o nim cos tam poczytały i w kółko powtarzają te same wady, wady
    które albo były i już są poprawione, albo zalatwia je darmowy soft
    (ogólnie dostepny, za darmo i na kilkanaście kB). I nawet wtedy problem
    jest to że tego softu nie ma z pudełka. A połowa krytykantów ma WM czy
    symbiany i kupe zamienników do todo, pim czy telefonowania itp. I jakoś
    tam to nie jest problemem.

    > Jak ktoś niżej napisał, jakby to wypuścił microsoft, to byś pewnie pluł na
    > to.

    Wiesz tu jest inny problem z MS by wyszedł na WM a ja to już 3 razy
    przerabiałem (ppc2k ppc2k2 i wm5) i się nie dam 4 raz nabrać.
    Na symbiana również (przerabiałem w e61), a niestety palmos wymiękł.
    Jest perspektywa w palmweb, ale narazie nie ma sprzętu, zobaczymy co
    chłopaki z palm one zrobili.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 50. Data: 2009-02-25 18:34:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009 18:09:33 +0100, frank drebin wrote:
    >Czekam tylko, kiedy producenci samochodów idąc za Twoim idiotycznym
    >zapotrzebowaniem, zaczną wypuszczać samochody z kierownicą, lampami i
    >fotelami do samodzielnego montażu.

    Nie musisz czekac - bylo od samego poczatku

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kit_car

    >No w końcu jakiś procent społeczeństwa lubi dłubać przy samochodach.
    >Reszta lubi kupić i od razu jeżdzić.

    Tak mowiac szczerze to bardzo chetnie bym widzial samochody skladane
    na zasadzie komputerow - roboty niewielka ilosc, ale mozna sobie
    dobrac dowolna karoserie, silnik, i reszte wyposazenia.

    A propos - samochod sie sklada w okolo 15 roboczogodzin.
    Tzn tyle spedza na tasmie.

    J.