eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
  • Data: 2012-08-07 22:30:10
    Temat: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:jvr566$23oj$1@news2.ipartners.pl...
    > Zgadzam sie z tym ze nie bedzie oblawow takich jak przy transmisji
    > analogowej.
    > Chce tylko udowodnic ze sa kable marnej jakosci, na ktorych beda problemy.
    > Tyle.
    > Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie waro kupowac drogich kablo, ale
    > przegiecie w druga strone (czytaj 5 zeta za kabel z Chin) moze przyniesc
    > rozczarowanie.

    Posłużę sie trochę skrótami myślowymi... I przepraszam za słownictwo, jest
    mi potrzebne do podkreślenia pewnych rzeczy, nie jako przerywnik.
    Po prostu każdy sygnał, nawet zwykłe załączenie zasilania, "rozsiewa" za
    sobą jakieś widmo... znasz zapewne zjawisko, że włączasz zarówkę, a w radiu
    trzask, zwłaszcza, jeśli jest słabszy sygnał, czy AM odbierany z jego
    odmianami.
    Dupawy kabel chujowo przenosi widmo, przez co może się zdarzyć - i zdarza
    (podpinałeś kiedyś dysk ATA>33 starą, 40-żyłową taśmą?), że tam, gdzie miała
    być jedynka, pojawi się zero (i na odwrót). W kablu zachodzą też zjawiska
    falowe, przy takich częstotliwościach należy go już traktować jako linię
    długą (przykład szczególnie widowiskowy - bardzo silne wahania mocy na
    długich liniach przesyłowych w energetyce USA - do 2/3 mocy), ze wszelkimi
    konsekwencjami, które z tego wynikają. W mojej byłej robocie nazywało się to
    (dla sygnałów cyfrowych, uwaga, skrót myślowy) interferencjami
    międzysymbolowymi. Do pewnego poziomu stopy błędów układy były w stanie to
    skorygować, ale jak ją przekroczyć, to efekty tym wywołane mogą być bardzo
    różne, zależnie od algorytmów i właściwości dekodera, może pojawić się
    śnieżenie, choć inne, niż w analogu, spotkałem już taki przypadek. Ale już
    fioletowe tło na widocznym obrazie, to bym nazwał humbugiem...
    Chujowy kabel, może mieć zbyt duże tłumienie jednostkowe, a wiadomo, co się
    stanie, gdy impuls zbocznikujemy kondensatorem - ze szpilki zrobi się a.
    górka, b. sygnał ulegnie, niewielkiemu, ale opóźnieniu (ze względu na
    konieczność naładowania pojemności), c. osłabieniu (stała czasowa). A, B, C,
    osobno, czy razem, mogą spowodować przekłamanie, jak mało, to układy
    skorygują, jak dużo, to gówno na ekranie, nie obraz.
    Stąd konieczność troski o jakość kabla to nie tak całkiem bełkot. Co innego
    marketoidzi, ci wszystko potrafią przebełkotać na swoją korzyść. A zrobiony
    w chuja klient - "miałeś(...) został ci się ino sznur".