eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
  • Data: 2012-08-08 02:12:45
    Temat: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:502189f7$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...
    > To niech sobie audiofile obetną pasmo do 4.5kHz - bo na tym polega

    Może niech sobie co innego utną, a pasmo zostawią w spokoju... coby się nie
    mnożyć...?

    > "radiofoniczne" brzmienie. Większość muzyki nagrywanej w latach
    > czterdziestych i pięćdziesiątych była aranżowana z założeniem że ma
    > brzmieć przy takim ograniczeniu pasma - czyli takie stare, lampowo -
    > AM-owe brzmienie. Swoje lata mam i wiem jak to brzmiało ale i swoje jako
    > inżynier wiem i wiem dlaczego akurat tak brzmiało.

    Jeszcze ci zaraz któryś powie, że pasmo powinno być obsadzane geometrycznie
    nie od 1 kHz, ale np. od 967 Hz...
    O mnie można powiedzieć audiofil, ale bez choroby, którą roboczo nazwę
    audiofilią - lubię dźwięk dobrej jakości, ale bez tzw. pierdolca na tm
    punkcie. Miło jest posłuchać dobrze zrobionego urządzenia, ale i mając w
    terenie radio AM - 20 metrów pod ziemią w MRU, długie i średnie, w nocy
    ładnie dość idą.

    > Pchanie się w pasmo przenoszenia trzy razy szersze od pasma odbieranego
    > przez ludzkie ucho i jednoczesne pieprzenie o "miękkości" dźwięku
    > lampowego powinno być przedmiotem zainteresowania psychiatrów.

    Czasem sie zastanawiam, czy w ogóle treść przekazu jest istotna w
    audiofilii, czy jedynie forma, ot, proszę... klasyczny przykład przerostu
    formy nad treścią :P

    > Takoż słyszą 0.01% zniekształceń na kablu zrobionym nie z miedzi
    > odtlenianej próżniowo a jakoś nie przeszkadza im 3 - 5% zniekształceń z

    Gdzieś znalazłem, że TIM słychać 0.1 %, czyli zbliżamy się do
    porównywalności... ale co racja, to racja, 0.01 % to raczej tylko przyrządem
    i to chyba nie najtańszym... na zajęciach w szkole "bawiłem się" jakimś
    polskim automatem do pomiarów zniekształceń, on minimum miał chyba 0.1%, a
    na ułomka nie wyglądał. Procenty z głośnika - ćśś..., bo zaraz się dowiemy,
    że jego głośnik ma lepsze audio, niż przeciętne słuchawki za średnią sumę
    100PLN (bo jasne, że nie mówię o wkładanych do uszu pierdzidełkach za 4 zyla
    w kiosku)

    > głośnika (z ciężko za dużego w stosunku do mocy doprowadzonej może być i
    > do 10%...)

    Ja myślę, że dobrej klasy głośnik wykaże się jednak lepszą dynamiką.

    > Ech, marketoidy zrobią wszystko żeby psychiatrów do audiofili nie
    > dopuścić - gdzie można uzyskać takie przebicie?

    Przypuszczam, że to pokłosie zwykłej plotki - ktoś kiedyś coś tam jakoś w
    maglu u Maciachowej usłyszał, jak kuma prawili, tzn. ktoś jeden próby robił,
    ktoś drugi coś usłyszał (np. różnicę w brzmieniu), nie rozeznał sprawy
    należycie do końca, powielił to, kolejni pododawali coś od siebie... trochę
    jak w wierszu Brzechwy o koncercie zięby, która "chyba się dziś przeziębi",
    a niedługo potem dowiedziała się, że właśnie wypierniczyła w kalendarz.
    A może marketoidzi dobrze, ze nie dopuszczają ten tego - przynajmniej
    lekarze są dostępni dla osób, któremają poważniejsze potrzeby...?