eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaCzas umierać. › Re: Czas umierać.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagz137.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Czas umierać.
    Date: Mon, 27 May 2024 17:20:03 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <x...@4...net>
    References: <uv0rre$lv2$1$nadir@news.chmurka.net>
    <v1cnfl$8sp$1$michalj@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v1di85$1jm$2$michalj@news.chmurka.net>
    <v220od$r6q$1@mercurialis.man.poznan.pl>
    <3...@h...invalid>
    <v2dj6a$3hbn6$1@dont-email.me>
    <2...@h...invalid>
    <juoroorqd1bi$.18eksagzppm9.dlg@40tude.net>
    <v2hkin$oto$1$michalj@news.chmurka.net>
    <v2icie$c33$1$bosch@news.chmurka.net>
    <10pli4p6vqjpp$.lyrntbynbx0z$.dlg@40tude.net>
    <1da497fgcjcnw$.1chtal94r1a9w.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1ijnqaarh8q5r.ijwk3f5o4cft$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v2lf1a$gh5$2$michalj@news.chmurka.net>
    <1cqxd24n4be0n$.qdz7ea7vlzhv$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1wf1rp8z8a1n8.160jnwntiemy8$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: aagz137.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagz137.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.181.137";
    logging-data="22021";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:KPC+AdT5/9KqWPa61D/zvzlIfv4=
    sha256:WkCzwfrUjKVU9MuL6XVCqqdSGSARtbqjOhJIrWRV9D4=
    sha1:sJne8pEs9n5pE5rctEsDRI+N9bU=
    sha256:NjSQ5ZFzlym6LSr0RZW+nLeVrw9Vgx+oChVInrHNWRg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:243644
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 24 May 2024 14:31:31 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan J.F napisał:
    >
    >>> Ja to nawet podejrzewam, że z Excela wyszło tak, że klientowi
    >>> zamawiającemu tylko telefom, najlepiej jest zainstalować
    >>> światłowód GPON.
    >>
    >> Jest to bardzo możliwe, tylko nie wiem czy tacy klienci jeszcze są.
    >> Więc raczej chodzi o stare numery, które klienci utrzymują,
    >> a Orange ... IMHO - widac było pewien nacisk na rezygnacje ze starej
    >> centrali, ale jakis taki umiarkowany.
    >>
    >> Tylko jak ktoś sugerował - te stare centrale już dawno zastąpili
    >> nowszymi pudełkami.
    >>
    >> I nawet jak do klienta miedziany kabel dochodzi, to nie wiadomo do
    >> czego i gdzie drugi koniec teraz podpięty.
    >
    > Jestem na bieżąco, bo ledwie kilka dni temu znajomi prosili o pomoc.
    > Zepsuł się router, internetu brak, rozpacz. Miałem jakiś ADSL/VDSL,
    > co mi został po miedzianym łączu, pojechałem wspomóc. Synchronizuje
    > się na 2,5 Mbps, ale dane logowania odleciały ze starym routerem.
    > Trzeba dzwonić na infolinię, by coś poradzili. Ta neostrada jest na
    > drucie, na którym już nie ma telefonu, biorą "za utrzymanie linii".
    > Ale w domu stacjonarny telefon jest, na drugiej parze. Czemu tak?
    > Nie wiem, ale przychód z dwóch linii lepszy niż z jednej, ktoś za
    > czasów nieboszczki tepsy mógł takie rozwiązanie zasugerować.

    A może płacą za jedną linie? :-)

    > Infolinia wysłała SMS z loginem i hasłem, poszło gładko. Ale od razu
    > namówili do uorządkowania instalcji. Więc będzie (od poniedziałku)
    > światłowód, a w nim telefon z tej drugiej linii. Widać już nie chcą
    > miedzi, nawet jak ktoś chciałby za nią płacić. Rozumiem, że koszty
    > utrzymania większe od przychodów.

    Troche dziwne by to było, chyba ze jakies oplaty za licencje na
    starych centralach, albo "wskaźniki" trzeba poprawić.

    > Tam, gdzie ktoś ma tylko telefon (są jeszcze tacy), kabelek w budynku
    > centrali może trafiać do funkcjonalnego odpowiednika FunBoksa. Działa,
    > nikt na infolinię nie dzwoni, więc tak to trwa.

    Zapewne, tylko właśnie - w budynku centrali, czy gdzies wczesniej, np
    w piwnicy bloku, albo gdzies pod blokiem ...

    > Ale gdyby zadzwonił, to może też by namawiali.

    Kiedys namawiali. Potem namawiali na swiatłowód :-)
    No dobra - namawiali tych z DSL.

    > Choć tu trudniej, bo dla klienta dodatkowe pudełko w domu to żaden fun.

    Ale to przeciez nie trzeba klientowi mówić ... przed podpisaniem umowy
    :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: