  • Data: 2024-05-28 00:45:57
    Temat: Re: Czas umierać.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > W tych z tarczą to nie - czy to nie był jeden standard dla całej
    > Europy?
    >
    > Za to cos mi się kojarzy, ze może w modemie był wybór, może w jakimś
    > elektronicznym telefonie ...

    AT&Pn Sets pulse dial make/break ratio.
    AT&P0 U.S./Canada ratio, 39%/61%
    AT&P1 U.K. ratio, 33%/67%

    Aczkolwiek nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, by miało to znaczenie.
    Polska teoretycznie chyba miała mieć tak jak USA, w każdym razie wydaje
    mi się, że tak te modemy domyślnie były ustawione.

    W elektronicznym telefonie nie pamiętam niczego takiego. Może w środku.
    Telefony były na jakiś rynek i raczej nie był to wspólny rynek PL-GB.
    Aczkolwiek możliwe, że takie np. Gigasety dało się przeprogramować
    całkowicie (= nie wymagały zmian hw, pomijając kształt wtyczki).

    Niemieckie modemy (telefony chyba nie?) miały BLACKLISTING itd.
    Jednolity standard dla Europy to raczej późniejsze czasy.
    --
    Krzysztof Hałasa