-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Fri, 22 Jan 2010 15:58:24 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 46
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <3...@n...onet.pl>
References: <hjcdha$8s5$1@news.lublin.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1264172305 23271 213.180.130.17 (22 Jan 2010 14:58:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jan 2010 14:58:25 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.51
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
Firefox/3.5.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249231
[ ukryj nagłówki ]>
> > Nowy wieniec i nowa zębatka w rozruszniku mają fazki. Jak elektromagnes
> > wbija
> > bendix w wieniec to się jedno po drugim ślizga i się zazębia. Po iluś tam
> > uruchomieniach wycierają się zęby z boku. Zmienia się kąt pod jakim
> > wchodzi
> > jedno w drugie. I jak jest bardzo zużyte to zęby sie nie zazębią tylko
> > oprą o
> > siebie. Jak kilka razy puknąć rozrusznikiem to w pewnym momencie udaję się
> > że
> > jednak się wsuną. Styki włączające rozrusznik zwierają się dopiero wtedy
> > gdy
> > obydwie zębatki zajmą odpowiednie położenie. Dlatego jest pyk. Jak jest
> > chrrruumm to znaczy że wieniec i bendix są tak wyrobione że są wsuniete na
> > odpowiednią glębokość a zębów już nie starcza żeby przenieść moment
> > obrotowy.
> > Ale włącznik włączył napięcie i się rozrusznik obraca. Mogą być jeszcze
> > skrzywione widełki, rozwalony elektromagnes. Dużo usterek jeszcze może
> > być. Od
> > prostych typu urwana albo skorodowana końcówka jakiegoś kabla. Wyymiana
> > samego
> > bendixa jak robi chruumm powoduje że trochę się to zazębia bo nowy jest
> > nie koło
> > zębate zamiast pracować całą szerokością pracuje mniej niż połową. Dlatego
> > dużo
> > szybciej się zużyje. Skumał?
>
> Teoria piękna, ale nie wyjaśnia dlaczego tak pechowe zachowanie się kół
> zębatych występuje tylko w czasie mrozu i to w 100% przypadków, a podgrzanie
> prądem lub odwilżą nagle mu pomaga w 100%.
> Samochód, mimo słusznego wieku nie można nazwać zużytym, bo ma na liczniku
> ok 90 tys. km. Jestem jego pierwszym właścicielem.
> Zawsze bardzo szybko zapalał jeśli akumulator był sprawny.
> .
>
Nie teoria a praktyka. Skąd mam wiedzieć co się u Ciebie zepsuło jak znam to
tylko z opisu. W teorii rożne rzeczy wyglądają inaczej niż w rzeczywistości.
Chociażby takie wyrobienie wieńca. To ze się silnik powinien zatrzymywać w tylko
w dwóch miejscach to logiczne i chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Ale
dlaczego prawie zawsze zatrzymuje tylko w tym samym? I to nie teoria tylko
rzeczywistość. Widać to na kole zamachowym. Jedno miejsce z kilkoma zębami
wyheblowane do polowy. Za 180 stopni widać że coś się działo bo ślady współpracy
są widoczne. Cała reszta zębów tak jak by z fabryki przed chwilą wyszła.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.10 15:59 Jakub Witkowski
- 22.01.10 16:33 kogutek
- 24.01.10 19:22 Jakub Witkowski
- 24.01.10 19:37 kogutek
- 25.01.10 16:51 Jakub Witkowski
- 25.01.10 20:36 p47
- 26.01.10 16:50 Adam Płaszczyca
- 26.01.10 18:12 kogutek
- 26.01.10 18:25 kogutek
- 26.01.10 18:57 p47
- 26.01.10 19:20 p47
- 26.01.10 19:41 kogutek
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg