eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku? › Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Fri, 22 Jan 2010 15:58:24 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 46
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <hjcdha$8s5$1@news.lublin.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1264172305 23271 213.180.130.17 (22 Jan 2010 14:58:25 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jan 2010 14:58:25 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.51
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
    Firefox/3.5.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249231
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > > Nowy wieniec i nowa zębatka w rozruszniku mają fazki. Jak elektromagnes
    > > wbija
    > > bendix w wieniec to się jedno po drugim ślizga i się zazębia. Po iluś tam
    > > uruchomieniach wycierają się zęby z boku. Zmienia się kąt pod jakim
    > > wchodzi
    > > jedno w drugie. I jak jest bardzo zużyte to zęby sie nie zazębią tylko
    > > oprą o
    > > siebie. Jak kilka razy puknąć rozrusznikiem to w pewnym momencie udaję się
    > > że
    > > jednak się wsuną. Styki włączające rozrusznik zwierają się dopiero wtedy
    > > gdy
    > > obydwie zębatki zajmą odpowiednie położenie. Dlatego jest pyk. Jak jest
    > > chrrruumm to znaczy że wieniec i bendix są tak wyrobione że są wsuniete na
    > > odpowiednią glębokość a zębów już nie starcza żeby przenieść moment
    > > obrotowy.
    > > Ale włącznik włączył napięcie i się rozrusznik obraca. Mogą być jeszcze
    > > skrzywione widełki, rozwalony elektromagnes. Dużo usterek jeszcze może
    > > być. Od
    > > prostych typu urwana albo skorodowana końcówka jakiegoś kabla. Wyymiana
    > > samego
    > > bendixa jak robi chruumm powoduje że trochę się to zazębia bo nowy jest
    > > nie koło
    > > zębate zamiast pracować całą szerokością pracuje mniej niż połową. Dlatego
    > > dużo
    > > szybciej się zużyje. Skumał?
    >
    > Teoria piękna, ale nie wyjaśnia dlaczego tak pechowe zachowanie się kół
    > zębatych występuje tylko w czasie mrozu i to w 100% przypadków, a podgrzanie
    > prądem lub odwilżą nagle mu pomaga w 100%.
    > Samochód, mimo słusznego wieku nie można nazwać zużytym, bo ma na liczniku
    > ok 90 tys. km. Jestem jego pierwszym właścicielem.
    > Zawsze bardzo szybko zapalał jeśli akumulator był sprawny.
    > .
    >
    Nie teoria a praktyka. Skąd mam wiedzieć co się u Ciebie zepsuło jak znam to
    tylko z opisu. W teorii rożne rzeczy wyglądają inaczej niż w rzeczywistości.
    Chociażby takie wyrobienie wieńca. To ze się silnik powinien zatrzymywać w tylko
    w dwóch miejscach to logiczne i chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Ale
    dlaczego prawie zawsze zatrzymuje tylko w tym samym? I to nie teoria tylko
    rzeczywistość. Widać to na kole zamachowym. Jedno miejsce z kilkoma zębami
    wyheblowane do polowy. Za 180 stopni widać że coś się działo bo ślady współpracy
    są widoczne. Cała reszta zębów tak jak by z fabryki przed chwilą wyszła.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: