-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!lublin.pl!news.lublin.pl!not-for-mail
From: "Darkac" <d...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Fri, 22 Jan 2010 15:42:16 +0100
Organization: lubman
Lines: 35
Message-ID: <hjcdha$8s5$1@news.lublin.pl>
References: <hjcbki$tmm$1@news.onet.pl> <3...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host148.echoson.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.lublin.pl 1264171370 9093 217.113.147.148 (22 Jan 2010 14:42:50 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...lublin.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jan 2010 14:42:50 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249226
[ ukryj nagłówki ]
> Nowy wieniec i nowa zębatka w rozruszniku mają fazki. Jak elektromagnes
> wbija
> bendix w wieniec to się jedno po drugim ślizga i się zazębia. Po iluś tam
> uruchomieniach wycierają się zęby z boku. Zmienia się kąt pod jakim
> wchodzi
> jedno w drugie. I jak jest bardzo zużyte to zęby sie nie zazębią tylko
> oprą o
> siebie. Jak kilka razy puknąć rozrusznikiem to w pewnym momencie udaję się
> że
> jednak się wsuną. Styki włączające rozrusznik zwierają się dopiero wtedy
> gdy
> obydwie zębatki zajmą odpowiednie położenie. Dlatego jest pyk. Jak jest
> chrrruumm to znaczy że wieniec i bendix są tak wyrobione że są wsuniete na
> odpowiednią glębokość a zębów już nie starcza żeby przenieść moment
> obrotowy.
> Ale włącznik włączył napięcie i się rozrusznik obraca. Mogą być jeszcze
> skrzywione widełki, rozwalony elektromagnes. Dużo usterek jeszcze może
> być. Od
> prostych typu urwana albo skorodowana końcówka jakiegoś kabla. Wyymiana
> samego
> bendixa jak robi chruumm powoduje że trochę się to zazębia bo nowy jest
> nie koło
> zębate zamiast pracować całą szerokością pracuje mniej niż połową. Dlatego
> dużo
> szybciej się zużyje. Skumał?
Teoria piękna, ale nie wyjaśnia dlaczego tak pechowe zachowanie się kół
zębatych występuje tylko w czasie mrozu i to w 100% przypadków, a podgrzanie
prądem lub odwilżą nagle mu pomaga w 100%.
Samochód, mimo słusznego wieku nie można nazwać zużytym, bo ma na liczniku
ok 90 tys. km. Jestem jego pierwszym właścicielem.
Zawsze bardzo szybko zapalał jeśli akumulator był sprawny.
.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.10 15:43 Jakub Witkowski
- 22.01.10 15:50 kogutek
- 22.01.10 15:58 kogutek
- 22.01.10 15:59 Jakub Witkowski
- 22.01.10 16:33 kogutek
- 24.01.10 19:22 Jakub Witkowski
- 24.01.10 19:37 kogutek
- 25.01.10 16:51 Jakub Witkowski
- 25.01.10 20:36 p47
- 26.01.10 16:50 Adam Płaszczyca
- 26.01.10 18:12 kogutek
- 26.01.10 18:25 kogutek
- 26.01.10 18:57 p47
- 26.01.10 19:20 p47
- 26.01.10 19:41 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=