eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCoś zamarza w rozruszniku? › Re: Coś zamarza w rozruszniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!lublin.pl!news.lublin.pl!not-for-mail
    From: "Darkac" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Fri, 22 Jan 2010 15:42:16 +0100
    Organization: lubman
    Lines: 35
    Message-ID: <hjcdha$8s5$1@news.lublin.pl>
    References: <hjcbki$tmm$1@news.onet.pl> <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host148.echoson.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.lublin.pl 1264171370 9093 217.113.147.148 (22 Jan 2010 14:42:50 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...lublin.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jan 2010 14:42:50 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249226
    [ ukryj nagłówki ]


    > Nowy wieniec i nowa zębatka w rozruszniku mają fazki. Jak elektromagnes
    > wbija
    > bendix w wieniec to się jedno po drugim ślizga i się zazębia. Po iluś tam
    > uruchomieniach wycierają się zęby z boku. Zmienia się kąt pod jakim
    > wchodzi
    > jedno w drugie. I jak jest bardzo zużyte to zęby sie nie zazębią tylko
    > oprą o
    > siebie. Jak kilka razy puknąć rozrusznikiem to w pewnym momencie udaję się
    > że
    > jednak się wsuną. Styki włączające rozrusznik zwierają się dopiero wtedy
    > gdy
    > obydwie zębatki zajmą odpowiednie położenie. Dlatego jest pyk. Jak jest
    > chrrruumm to znaczy że wieniec i bendix są tak wyrobione że są wsuniete na
    > odpowiednią glębokość a zębów już nie starcza żeby przenieść moment
    > obrotowy.
    > Ale włącznik włączył napięcie i się rozrusznik obraca. Mogą być jeszcze
    > skrzywione widełki, rozwalony elektromagnes. Dużo usterek jeszcze może
    > być. Od
    > prostych typu urwana albo skorodowana końcówka jakiegoś kabla. Wyymiana
    > samego
    > bendixa jak robi chruumm powoduje że trochę się to zazębia bo nowy jest
    > nie koło
    > zębate zamiast pracować całą szerokością pracuje mniej niż połową. Dlatego
    > dużo
    > szybciej się zużyje. Skumał?

    Teoria piękna, ale nie wyjaśnia dlaczego tak pechowe zachowanie się kół
    zębatych występuje tylko w czasie mrozu i to w 100% przypadków, a podgrzanie
    prądem lub odwilżą nagle mu pomaga w 100%.
    Samochód, mimo słusznego wieku nie można nazwać zużytym, bo ma na liczniku
    ok 90 tys. km. Jestem jego pierwszym właścicielem.
    Zawsze bardzo szybko zapalał jeśli akumulator był sprawny.
    .

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: