  • 1. Data: 2009-05-21 23:49:13
    Temat: Co to jest format progressive JPEG ?
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Miałem problem z wyświetleniem zdjęcia na TV (plazma LG 42PQ3000 - 42"
    1024x768). Zdjęcia pionowe wyświetlały się Ok. tj. zajmowały całą
    wysokość ekranu. Natomiast zdjęcia poziome w rozdzielczościach większych
    niż 1024x768 pokazywały się na środku ekranu proporcjonalnie zmniejszone
    (z marginesem ok. 100 pikseli dookoła). Za diabła nie udało mi się
    wyświetlić żadnego na całej szerokości/powierzchni ekranu. Zdjęcia
    pochodziły z pendrive'a wetkniętego w TV. Znalazłem w instrukcji taki
    oto zapis :
    Obsługiwane pliki zdjęć (*.JPEG)
    Wymiary: 15360 x 8640
    Format Progressive: 1024 x 768
    o Odtwarzać można tylko pliki JPEG.
    o Dla plików JPEG obsługiwane jest tylko skanowanie linii
    bazowej(tylko SOF0, SOF1).
    o Nieobsługiwane pliki są wyświetlane w postaci map bitowych.

    Przyznam że nic mi to nie mówi. Czy z tego wynika, że jpeg musi być
    jakoś specjalnie skompresowany ( zakąś opcją progressive albo bez takiej
    opcji ) żeby wyświetlił się na całym ekranie? Ktoś mi to wyklaruje ? z
    góry dzięki !

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 2. Data: 2009-05-22 05:32:49
    Temat: Re: Co to jest format progressive JPEG ?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "EMPI" <e...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > takiej
    > opcji ) żeby wyświetlił się na całym ekranie? Ktoś mi to

    Progresywna nie ma (nie powinna mieć) tu nic do rzeczy (-->
    google),
    nb.: nie popieram kompresji progresywnej JPG - taki sobie, mało
    przydatny wynalazek (może w epoce ciągnięcia grafik po starożytnych
    modemach).

    [mr.]

  • 3. Data: 2009-05-22 05:34:15
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > jakoś specjalnie skompresowany ( zakąś opcją progressive albo bez takiej
    > opcji ) żeby wyświetlił się na całym ekranie? Ktoś mi to wyklaruje ? z

    Format prograsive JPEG pochodzi z czasów internetu przez modem. Aby nie
    czekać na załadowanie całego obrazka jest on zapisany w kolejnych
    przybliżeniach. Najpierw mocno zresamplowany, który wyświetla się prawie
    natychmiast. Potem stopniowo pojawiają się szczegóły.
    Tylko kto dziś tego używa?

    --
    Radosny

  • 4. Data: 2009-05-22 07:34:17
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przybliżeniach. Najpierw mocno zresamplowany, który wyświetla się prawie
    > natychmiast. Potem stopniowo pojawiają się szczegóły.

    a picasa google poprzez www nie uzywa?

  • 5. Data: 2009-05-22 08:45:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Agent wrote:

    > a picasa google poprzez www nie uzywa?

    Nie.

  • 6. Data: 2009-05-22 09:38:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 May 2009, Radosny wrote:

    > Format prograsive JPEG
    [...]
    > Tylko kto dziś tego używa?

    Na zdrowy rozum przy panoramach 200MB++ sztuka ma sens.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-05-22 14:17:19
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Na zdrowy rozum przy panoramach 200MB++ sztuka ma sens.
    > pzdr, Gotfryd

    No właśnie, moim zdaniem ciągle ma sens, bo wzrosła szybkość łącz
    ale i rosną wielkości plików graficznych. Przy dużych plikach
    progresywne JPEGi mają wciąż sens i jest to "ukłon w stronę
    oglądacza". Poza tym gdzieś kiedyś czytałem że zapisany plik JPEG
    progresywny jest zwykle minimalnie mniejszy niż nie progresywny.

    --
    Michal

  • 8. Data: 2009-05-22 14:49:53
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > oglądacza". Poza tym gdzieś kiedyś czytałem że zapisany plik JPEG
    > progresywny jest zwykle minimalnie mniejszy niż nie progresywny.

    Tylko, że Internet Explorer tego nigdy nie obsługiwał. Sprawdzałem przed
    chwilą że Chroma obsługuje.

    --
    Radosny

  • 9. Data: 2009-05-22 16:38:27
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > oglądacza". Poza tym gdzieś kiedyś czytałem że zapisany plik JPEG
    > progresywny jest zwykle minimalnie mniejszy niż nie progresywny.

    A gdzie to się ustawia przy zapisie pliku żeby był progresywny czy też
    nie (np. w GIMPie) ? Widać to gdzieś w exifie czy jak ? Jak poznać czy
    jpeg jest zapisany w takim formacie?

    EMPI

  • 10. Data: 2009-05-22 17:47:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Michał Smoczyk" <m...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > oglądacza". Poza tym gdzieś kiedyś czytałem że zapisany plik JPEG
    > progresywny jest zwykle minimalnie mniejszy niż nie progresywny.

    Jest to prawda, tylko na odwrót - progresywny jpg jest wyraźnie
    większy od zwykłego = ściąga się dłużej, dłużej trzeba czekać na obraz w
    pełnej jakości, a w dodatku, przy przeglądaniu większej ilości takich
    obrazów bardziej wyczerpuje psychicznie, bo trzeba cały czas pilnować,
    czy patrzymy na już ściągnięty obraz, czy też może za nędzną jakość
    odpowiada niedokonczony transfer i trzeba kolejny raz poczekać. Zwykły
    jpg nie robi takich problemów - albo jest, albo go nie ma, ostateczną
    jakość zdjęcia można oceniać już na podstawie małego fragmentu, no i
    ściąga się szybciej. Ja tam dziękuję za takie ukłony, houk! ;-)

    [mr.]