    From: "Kol99" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co to. SORO.
    Date: Tue, 28 Jul 2020 10:18:15 +0200
    <X...@1...0.0.1> <7...@m...org>
    <3...@g...com>
    <1i055pixu1lf6$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <t...@m...org> <rf6v62$m8v$1@gioia.aioe.org>
    <8rzo9u6wfmin$.dlg@myjk.org> <rf7e3k$1q5f$3@gioia.aioe.org>
    <k...@m...org> <rfhsh9$rcu$1@gioia.aioe.org>
    <1...@m...org> <rfnh5l$17ku$1@gioia.aioe.org>
    <13l13txhxygib$.dlg@myjk.org>

    news:13l13txhxygib$.dlg@myjk.org...
    > Mon, 27 Jul 2020 23:32:13 +0200, Kol99

    > Bzdura. Trzeba znać dokładnie tak samo jak w przypadku gdyby tam stało
    > zwykłe skrzyzowanie.

    Nie, nie tak samo.
    Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
    widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
    odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.
    Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
    dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
    wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.

    > Bzdura, jeśli wszyscy się zastosują do przepisów, tj. użyją odpowiedniego
    > pasa do zmiany (lub nie) kierunku, czyli skręcając w lewo wjadą z lewego,
    > jadąc prosto użyją dowolnego, skręcając prawo użyją prawego, ustąpią
    > pierwszeńśtwa pojazdowi który przed nimi znajduje się na skrzyżowaniu,
    > to wszystko zadziała jak w zegarku.

    Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
    i stwarza dodatkowe zagrożenie.

    Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
    wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.
    To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.

    Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
    i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi
    pasami.
    Ruch nie jest zwalniany.

    Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
    na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
    pojazdy jadące innymi pasami. To moze tamowac ruch i nie zawsze
    jest bezpieczne.
    Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
    na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
    bezpieczeństwo jazdy.

    Według twojej teorii ronda należy włączyć prawy kierunkowskaz przed
    rondem, migać nim mijając drogę po prawej stronie, dalej jechac
    rondem, zjechac z ronda po przejechaniu około 1/4 obwodu ronda
    i wtedy wyłączyć kierunkowskaz.
    Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
    zjeżdżasz z ronda.

    Według twojej teorii ronda, skręcając "w lewo", należy włączyć lewy
    kierunkowskaz przed wjazdem na rondo, migać lewym jadąc dookoła ronda,
    podczas zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny też migać lewym
    chociaż zmienia się pasy jadąc w prawo. Następnie zjezdżając z ronda w prawo
    ciągle miga się lewym lkierunkowskazem.
    Śmieszne, głupie i niebezpieczne.

    Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.

    > Stosując twoje "teorie" wyssane z palca i nie mające podstaw w przepisach,
    > skręcający w lewo na skrzyżowaniu jadący zewnętrznym pasem doprowadza do
    > toru kolizyjnego z innymi pojazdami. Dokłądnie tak jak zrobił to
    > cytryniarz, i to pomimo namalowania takim tępym baranom strzałeczek.

    Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
    Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
    Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się uwaznie
    czytać to co jest napisane.

    > Jeśli musisz wiedzieć takie rzeczy wcześniej i potrzeujesz paru
    > przejazdów,
    > to poważnie, jeśli posiadasz prawojazdy, jako kolejny już, lepiej je oddaj
    > -- bo stanowisz zagrożenie na drodze.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
    żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.

    PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
    dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.