  • 121. Data: 2018-07-19 22:46:40
    Temat: Re: Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-19 o 22:18, Mario pisze:

    > Wyjaśnij co przez to rozumiesz. Ze zbrickują ci zdalnie TV?

    Ze po aktualizacji przestanie działać pilot jak to ładnie opisał
    szczęśliwy użytkownik smarta w telewizorze na który nawet aktualizacje
    wychodziły. :-)

    > Czy ty się zajmujesz elektroniką czy raczej przyszedłeś na tą grupę z
    > jakichś stronek z żółtymi napisami? Nie potrafisz sobie ustawić regułek
    > na routerze? Pomijając, że przy okazji wszystkich afer ze szpiegowaniem
    > okazywało się ze ludzie sami się zgadzają na opcje analizy ich głosu i
    > zachowania i możesz to wyłączyć.

    Nie mam czasu wszystkiego sprawdzać i od wszystkiego się zabezpieczać.
    W wolnym czasie wolę zajmować się elektroniką a nie szpiegowaniem
    legalnie kupionych urządzeń.

    Pozdrawiam

  • 122. Data: 2018-07-19 22:47:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-19 o 22:20, Mario pisze:

    > A skąd przekonanie, że po zakończeniu przydatności dodatków smart
    > urządzenie przestanie realizować zwykłe funkcje nie związane ze smart?

    Gdzieś coś takiego napisałem?

    Pozdrawiam

  • 123. Data: 2018-07-19 22:54:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-19 o 22:01, Mario pisze:

    > Zrozum że jeśli kupisz sobie telewizor bez smarta i do tego przystawkę
    > to za kilka lat ta przystawka też nie będzie nadawać się do użycia.

    Ja to wiem. Wiem tez że nowa przystawka będzie tańsza niż nowy TV
    z wbudowanym smartem.

    > Będziesz ją musiał wymienić na nową przystawkę. A przez te lata od
    > początku używasz TV z przystawką. To tak jakby w momencie wchodzenia
    > DVBT kupować telewizor analogowy i do tego przystawkę DVBT.

    No zobacz jak kupowałem to nie kupiłem analogowego ale kupipłem
    bez smarta. Bardzo to przeszkadza twoim teoriom?

    > Dlatego lepiej gdy przez te kilka pierwszych lat można sobie używać
    > smarta mając na stole tylko jednego  pilota a nie dwa. A po kilka latach
    > wyłączyć funkcje "smartowe" dołączyć przystawkę.

    Jestem nieszczęśliwym mieszkańcem bloku z kablówką. Posiadanie kablówki
    wyklucza jeden pilot.

> [...]
    > mieć funkcjonalności Smart kupić taki telewizor jak ci się podoba
    > abstrahując w ogóle od kwestii smart. I jej po prostu nie konfigurować
    > jeśli okazało się ze akurat miała smart (na 95% pewnie by miała). Nie
    > masz obawy, że ci zdalnie, celowo zepsują telewizor.

    > Tia na koniec okresu suportowania wezmą i wyłączą ci przez wadliwą
    > aktualizację  funkcje TV które mógłbyś wykorzystywać przy korzystaniu z
    > TV SMART jako zwykły TV. Argument tak samo sensowny jak to że zwykły TV
    > bez smarta ma "wprogramowaną" żywotność ustaloną na kilka lat.

    Wyłączenie pilota łapie się na twoje "wezmą i wyłączą".

    > A jak ktoś bardzo musi mieć internet w podróży to zamiast smartfona
    > wystarczy mu Nokia 3310 i do tego laptop i przenośny hot spot.

    > Nie będzie mu ograniczało czego? Przecież jak po latach zrezygnujesz z
    > wbudowanej funkcjonalności smart to nadal masz funkcjonalność taką samą
    > jak w zwykłym TV, tylko masz kilka dodatkowych przycisków na pilocie i
    > kilka pozycji w menu w które ju nie będzie sensu wchodzić.

    Z wyjątkiem wypadków kiedy smart nie pozwoli na używanie TV lub
    je ograniczy wyłączając pilota.

    Pozdrawiam

  • 124. Data: 2018-07-19 23:39:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 22:46, RadoslawF pisze:
> [...]

    Dowód anegdotyczny. Tak samo zdarzało się, że po aktualizacji przestała
    działać płyta główna, telefon, router. A pewnie i samochód.

    > Ze po aktualizacji przestanie działać pilot jak to ładnie opisał
    > szczęśliwy użytkownik smarta w telewizorze na który nawet aktualizacje
    > wychodziły. :-)

    Dowód anegdotyczny.

    > Nie mam czasu wszystkiego sprawdzać i od wszystkiego się zabezpieczać.
    > W wolnym czasie wolę zajmować się elektroniką a nie szpiegowaniem
    > legalnie kupionych urządzeń.

    Przede wszystkim to można nie włączać opcji szpiegujących. Jeśli nie
    będziesz chciał Netflixa, czy Youtuba to po prostu możesz też nie
    konfigurować sieci w TV - o opcja paranoid. A jeśli byś chciał oglądać
    to taki sam problem masz na zwykłym tv wyposażonym w przystawkę. Ona też
    cię będzie szpiegować. I kamerka w laptopie, windows 10 a nawet 8 w
    pececie, kamera w domu, żarówka w inteligentnym domu, licznik
    elektryczny, ekspres do kawy z funkcją zdalnego supportu, nawigacja, no
    i oczywiście komórka. Możesz przyjąć jedną z dwóch postaw:
    1. Siedzieć przy świeczce z aluminiową czapeczką nałożoną na głowie.
    2. Świadomie analizować ryzyko związane z inwigilacją i starać się
    zabezpieczyć przed tym zjawiskiem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 125. Data: 2018-07-19 23:43:01
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 22:47, RadoslawF pisze:

    > Gdzieś coś takiego napisałem?

    No więc urządzenie wytrzyma dłużej niż użyteczność dodatków w smart. Po
    jakimś czasie stanie się po prostu telewizorem bez funkcji smart
    (dających się używać). Więc w czym problem? Dowód anegdotyczny w postaci
    niedziałającego pilota możesz sobie darować.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 126. Data: 2018-07-20 00:14:54
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-07-19 o 22:54, RadoslawF pisze:
    > Posiadanie kablówki wyklucza jeden pilot.

    Polska jenzyk, trudna jenzyk :)
    Tak, jak napisałeś, zdanie należy rozumieć, że wykluczającym jest...
    pilot (jeden). A kablówka jest "wykluczanym" (/ą)
    Powinno być "jednego pilota". Co zresztą prawdą nie jest, możesz kupić,
    za naprawdę groszową kwotę (x < dychy!) pilota uniwersalnego. I choć nie
    jest prawdą, że one bywają zgodne z "99% sprzętu RTV", to jednak dają
    możliwość sterowania sprzętem najpopularniejszym.
    Mi się zamarzył e-Mak, polskiej produkcji, ale w międzyczasie odnalazłem
    zagubionego pilota do wieży, więc odpuściłem sobie wydatek tych /circa/
    5 dych...
    Ale ten e-Mak wciąż za mną chodzi, no nie wiem czemu :)
    Choć nawet wyświetlacza nie ma, co wydaje mi się dużą wygodą, ale za to
    obsługuje się jego apdejtowanie poprzez PC-ta, i (podobno) wciąż
    dochodzą nowe sprzęty, którymi może zawiadywać.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 127. Data: 2018-07-20 00:15:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 22:54, RadoslawF pisze:

    > Ja to wiem. Wiem tez że nowa przystawka będzie tańsza niż nowy TV
    > z wbudowanym smartem.

    Kilka razy pisałem, że jak funkcje smart przestaną poprawnie działać to
    wtedy można dokupić przystawkę. Nie wiem z czego wynika twój upór w
    przekonywaniu, że jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego telewizora
    smart. Wybacz ale taki sposób argumentacji jest żenująco słaby
    intelektualnie. Nie zrozumiałeś co pisałem? Czy może liczysz, że
    przekonasz nieuważnego czytelnika, który nie śledził dokładnie dyskusji.
    A może masz jakieś rzeczowe argumenty za tym, że nie da się uzupełnić
    zużyty "moralnie" sprzęt smart o nowe funkcje przy pomocy przystawki
    rozszerzającej funkcje zwykłego TV?

    > No zobacz jak kupowałem to nie kupiłem analogowego ale kupipłem
    > bez smarta. Bardzo to przeszkadza twoim teoriom?

    Wcale mi nie przeszkadza. Ja 7 lat temu też kupiłem TV bez smarta. Bo
    smarty wtedy były w nielicznych telewizorach, które miały raczej gorszą
    jakość obrazu (moim subiektywnym zdaniem) niż plazma Panasonic na jaką
    się zdecydowałem. A teraz sytuacja jest odwrotna i według statystyki
    którą tu zamieściłem to telewizory bez smart maja zazwyczaj gorszą
    jakość. I pewnie jakbym miał kupować teraz to kupiłbym smarta. Ale wcale
    mi nie będzie przeszkadzać jak kupisz sobie teraz tv bez smart. Nie
    będzie mi też przeszkadzać jak sobie kupisz bez HD czy UHD.

    > Jestem nieszczęśliwym mieszkańcem bloku z kablówką. Posiadanie kablówki
    > wyklucza jeden pilot.

    > Wyłączenie pilota łapie się na twoje "wezmą i wyłączą".

    Jakoś pomijasz fakt, że zdaniem Sebastiana Białego wystarczy powtórnie
    sparować pilota.

  • 128. Data: 2018-07-20 00:58:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > A komu? Tobie?

    No temu, kto kupuje. Ty oceniasz sobie, ktoś inny sobie i szafa gra.

    > Nie ma sensu kupować urządzenia na 20 lat które za lat trzy
    > utraci sporo ze swojej funkcjonalności.

    Napisz, że Ty nie widzisz sensu... a nie że sensu nie ma.
    Wbrew pozorom telewizory się tak bardzo szybko nie starzeją.
    Tak jak pisałem wcześniej, mój jest kupiony 2012 i po 6 latach
    nie ubyło mu funkcjonalności wcale - a wręcz przeciwnie,
    przybyło mu aplikacji ściągniętych od Samsunga.

    > Jak brak argumentów to zaczynają się przytyki.
    > A ja o budżecie nie pisałem.

    Jakie przytyki? Ja tylko zwracam uwagę, że pewne zakupy ludzie
    robią z pobudek "mam takie widzi-mi-sie" a nie wszystko jest
    zawsze kalkulowane co do złotówki "czy to mi się **opłaca**?".

    > Widać kupujący mieli inne niż ty zdanie.

    Gdzie widać?

    > A nie twój nie aktualizuje. Ciekawe zjawisko. :-)

    Piszę właśnie że AKTUALIZUJE. Czego nie zrozumiałeś?

    > No zobacz, a jednak kupiłeś bez smarta. :-)

    ... bo miałem już BlueRaya ze smartem. I żałuję.
    Czytasz widzę selektywnie, tylko to co chcesz przeczytać.

  • 129. Data: 2018-07-20 01:05:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > A kto cię zmusza? Nie ustawisz sieci to nie będzie miał dostępu do
    > internetów. Ewentualnie można się dowiedzieć na jakich portach realizuje
    > telemetrię i wyciąć na routerze. Do tego zakleić kamerkę (jeśli ma) i
    > zapchać kulką z plasteliny mikrofon. I już można używać siedząc w
    > aluminiowej czapeczce :)

    Ja tam nie mam specjalnie nic do ukrycia, ale dla zasady, wolałbym, aby w
    żadnym momencie, z mojego 500/30 Mbps, nic nie zostało uszczknięte, jeśli
    tego wprost nie zaakceptuję. Jak zechce coś zaktualizować i da mi o tym
    znać, to mu net podepnę, a po aktualizacji odepnę bezlitośnie. Telefonu też
    nie zostawiam podpiętego 24/7/365 do sieci, włączam tylko wtedy, gdy JA
    korzystam.
    Na czapeczkę mnie stać, choć folię mam i sam ją sobie zrobię.
    Wolałbym cały ten SMART (nie wiem, w czym miałby mnie uszczęśliwić, nie
    cierpię, jesli ktoś to robi (a nawet tylko usiłuje) na siłę) wręcz wyrwać,
    wylutować części i zmontować jakieś pierdzidełko z Nowoczesnych Zabawek
    Wojciechowskiego. A w miejsce SMARTa, zamontować z tyłu jakiś komputer,
    który płynnie udźwignie 4k. SMARTa chcę widzieć w dyskach, jako monitoring
    sytuacji. I tylko tam na razie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 130. Data: 2018-07-20 01:07:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:ph5efk$6hg$1@dont-email.me...

    > Owszem napisał, że nie tobie oceniać ale nie rości sobie prawa do tego
    > żeby sam oceniać czy coś jest przydatne czy nie. Tak wiec twoje: "A komu?
    > Tobie?" jest bez sensu.

    To ciekawe, że piszemy po polsku a ze zrozumieniem to jakbyśmy pisali po
    Wietnamsku.

> [...]
    > że co kilka lat masz nowe funkcjonalności, dotychczasowe są modyfikowane i
    > nie da się kupić sprzętu który zachowa swoją funkcjonalność przez 20 lat.
    > Możesz kupić TV wykastrowany z tej funkcjonalności i od razu dokupić
    > przystawkę (plus dodatkowy pilot). Czyli od razu podpierać się protezą
    > (być może za wyższą sumarycznie cenę), którą w smarcie będziesz musiał
    > dodać po iluś latach (3 czy może 6). Tylko że po tych latach do tego TV
    > wykastrowanego będziesz musiał zakupić nową protezę bo ta poprzednia też
    > już nie będzie miała swoich funkcjonalności.

    Przy założeniu, że ten tani, wykastrowany i być może "no-name" TV
    wytrzyma w dobrej kondycji te 6 lat... bo to nie jest pewne...
    Ja trzy lata temu kupiłem mamie tani telewizor Hitachi i niestety
    skończył mu się obraz, a gwarancja tylko dwa latka...

    > Wiele rzeczy człowiek kupuje dlatego że mu coś wcisnęli. W dodatku każdy
    > ma inny próg, od którego uważa, że kupowanie danej rzeczy jest
    > nieracjonalne. Pszemol uważa że ekspres z młynkiem :) ty że TV SMart, ja
    > uważam za nieracjonalny zakup za kilka tysięcy odkurzacza Rainbow czy
    > Thermomixa.

    Tylko weźmy poprawkę, że ten ekspress do kawy z młynkiem
    uważam za nieracjonalny zakup **dla siebie**, nie wytykam
    innym że dali się nabić w butelkę kupując taki. Rozumiem, że
    jak ktoś jest kawoszem i odróżnia coffee Lungo od coffee
    Americano to jak najbardziej niech sobie kupi drogą maszynkę
    do tego aby w takie niuanse się bawić. Dla mnie kawa jest kawa,
    i mi wystarcza łyżeczka rozpuszczalnej zalana wodą i mlekiem :-)))

    A tak nawiasem mówiąc po 2 tygodniach spędzonych w maju
    we Włoszech mam wniosek że "przerwa na kawę" może być
    różnie rozumiana w różnych kulturach: u nas, gdzie kawę pije się
    w 200-250ml szklance, przerwa na kawę może trwać 10-15 minut
    bo trudno wygulgać ćwierć litra gorącego napoju :-) Natomiast
    we Włoszech, typowe espresso to odrobinka gęstej kawy nalana
    na dno malutkiej filiżanki i tycia-tycia łyżeczka ma się w niej
    zanurzyć na mniej niż 3/4 - i takie coś piją jednym łykiem
    w 5 sekund, więc u nich przerwa na kawę trwa króciutko....