eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Date: Wed, 15 Aug 2018 20:19:51 +0200

    wiadomości news:8207651879$20180815123633@squadack.com...

    > Banalnie proste - tam jest za gęsto, żeby lutować. Strowger ma

    Dało by się. Ale pewniej jest owinąć. Mniejsze też ryzyko, że lutując,
    uszkodzę coś wokół. Cyna możżze skapnąć do sąsiedniego piórka i zewrzeć,
    można izolację przypalić (a nie było na poczatku, że izolacja jedwabna, czy
    jaka tam była pleciona?), itd.

    > wszystko lutowane ale odstępy między stykami na łączówkach są do tego
    > przystosowane.
    > Połączenia owijane są używane zamiast lutowania z kilku powodów:
    > - łączówki zajmują mniej miejsca

    Z pewnością.

    > - łączenie jest szybsze

    Niewątpliwie.

    > - przy doświadczonym personelu jakość połączeń nie jest gorsza niż
    > przy lutowaniu.

    I mniejsze ryzyko uszkodzenia sąsiednich połaczeń, przy tworzeniu nowych.
    Dobrze zrobione połączenie można raz rozłączyć i znów zawinąć. TYLKO RAZ.
    Źle zrobione rozpadnie się.

    > Płyty główne są lutowane - w czym problem?

    Toi, że na ten przykład, widziałem, jak cyna nie spełniła swej roli (ukryte
    uroki lutowania na fali). Sporadycznie na szczęście. Ale tam raczej
    wielkości są na tyle nikczemne, że trzymają się na zasadzie "klej najlepiej
    trzyma, gdy go prawie nié ma". Poza tym same elementy często siedzą dość
    ciasno, więc nawet, jak cyna trochę popłynie, to i tak połaczenie będzie. O
    ile RoHS jest takie pewne :P

    > Poza nadprzewodnikami zawsze R > 0 ?

    Ano właśnie. Większe od zera. Więc mamy grzanie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.