eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-15 20:45:13
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bij104s1zcvl$.1n5dysfozl87h$.dlg@40tude.net...

    > Cyna chyba tez niechetnie, ale jak juz sie HCl zacznie wytwarzac, to
    > korozja cyny chyba najmniejszym problemem.

    No, to wydaje mi się taką oczywistością, że nie muszę tego nadmieniać?
    HCl, to jeśli nie cyna, to inne rzeczy, chocby stalowa rama, czy inne
    elementy konstrukcji (1)... ale to elektrolit, z wilgocią po stykach i
    przewodach, zrobi ładną figurkę Lichtenberga i "hewstone" będzie mieć
    problem.

    > Ale tu nam raczej nie grozi, skoro utlenia sie na zewnatrz, a
    > polaczenie gdzies w srodku.

    Mimo wszystko, nie polegałbym jak na Zawiszy.

    > Mialem na mysli, ze miedz lutujemy, wiec nawet jak sie cyna grzeje, to
    > miedz szybko odprowadza.

    I czasem to problem, nieźle się namęczyłem, zanim wymieniłem w płycie 20
    wysranych kondensatorów, co płycie pomogło i przestala nagle stawać deba, a
    szkoda by było, bo maszyna niespieczna, ale pewna (HP D530 CMT), udało się,
    ale pier*.*iłem się z tym 2-3 tygodnie (stwierdzić co wymienić, czym
    zastąpić, zamówić, czekać, aż przyjdzie, zrobić), tam części dość ciasno
    siedziały w otworach. I tam cynę widzę. Zwyklą zrobiłem, w żadne RoHS się
    nie bawiłem. Krzywo patrze tam, gdzie otwór duży i cyny trzeba nawalić, jak
    na oddział wojska, zeby jeden drucik się trzymał...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.