  • 11. Data: 2009-05-22 08:30:26
    Temat: Re: Co muszę mieć by robić zdjęcia małych błyszczących przedmiotów
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 22 May 2009 07:55:36 +0000 (UTC), a...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Jakbym mogła to robić przy świetle dziennym to nawet bym nie pisała tej
    > wiadomości, chociaż dziękuję za instrukcję wykonania pudełka i inne rady,
    > zapewne się przydadzą.

    Moja propozycja: stolik przy ścianie, tło (np. brystol przyklejony do
    ściany i łagodnie "spływający" na stół), jedno przyzwoite źródło światła
    z boku, biały brystol z przeciwległego boku jako blenda. Oczywiście
    statyw. Może filtr polaryzacyjny? (niekoniecznie dedykowany).
    Nie piszesz nic o tle - tutaj masz trochę fajnych i niedrogich rozwiązań
    (od arkusza brystolu do plexi/szkła).
    W każdym razie w 500zł zmieścisz się spokojnie.

    Ponieważ w Z3 masz wyłącznie JPG, to musisz pokombinować z balansem
    bieli. W ogóle - proponuję odpuścić sobie od razu wszelkie ustawienia
    automatyczne i ustawiać ekspozycję ręcznie (masz przynajmniej
    zagwarantowaną powtarzalność wyników). Jeśli "nie czujesz" trybu
    manualnego, to najprościej do odpowiednich ustawień dojść
    eksperymentując z ustawieniami tematycznymi - jeśli trafisz na
    zadowalające efekty, to spisujesz parametry, na tej podstawie ustawiasz
    już w Manualu i voila ;)
    A, ISO - jak najniższe (kosztem czasu naświetlania), o głębię ostrości
    bym się nie martwił. Zoom optyczny wydłubać śrubokrętem i zadeptać.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 12. Data: 2009-05-22 08:33:27
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    conik <c...@i...pl> napisał(a):

    > jesli tak kup ze to najtansza wersja kupic ze 3 100 watowe lampu w
    > castoramie i uwazac na balans bieli oraz temperature otoczenia;) bo po 4
    > minutach sie ugotujesz
    > pudelko jak wyzej
    >
    > wersja drozsza zarowki blyskowe
    >
    > wersja najdrozsza normalne lampy studyjne z softboxami 60x60 jesli to
    > male pomieszczenie

    Dziękuję za Twoje rady, przydadzą się.

    Asf

  • 13. Data: 2009-05-22 08:53:30
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzegorz Góra <g...@p...fr> napisał(a):

> [...]
    > (od arkusza brystolu do plexi/szkła).
    > W każdym razie w 500zł zmieścisz się spokojnie.

    Witaj, widzę że znasz się na rzeczy.
    Jakieś sugestie co do konkretnego modelu statywu i lampy?
    Nie chcę przeinwestować, ale nie chcę też czegoś, co popsuje się po jednym użyciu.

    Jako tła zamierzam używać białego lub szarego papieru, ewentualnie produkować
    jakieś kompozycje z różnych draperii w przypadku obiektów innych niż biżuteria.

    Asf.

  • 14. Data: 2009-05-22 09:00:52
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    conik <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > pudelko jak wyzej
    >
    > wersja drozsza zarowki blyskowe
    >
    > wersja najdrozsza normalne lampy studyjne z softboxami 60x60 jesli to

    A co myślisz o takim zestawie:
    http://www.funsports.pl/p,pl,387,zestaw+bezcieniowy+
    skladany+pb-05.html

    Asf

  • 15. Data: 2009-05-22 09:23:54
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 22 May 2009 08:53:30 +0000 (UTC), a...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Witaj, widzę że znasz się na rzeczy.
    > Jakieś sugestie co do konkretnego modelu statywu i lampy?

    A tam znam... :) Po prostu w domu skleciłem właśnie takie "studio dla
    ubogich" za 200zł. Za lampy robią świetlówki F&V 85W/400W + softboxy
    samoróba.

    Popatrz na http://www.eltec.alpha.pl/ - za niewielkie pieniądze można
    złożyć całkiem sensowne oświetlenie.

    Co do statywu... hm, zależy od tego czy przyda się "na raz", czy ma być
    na dłużej. Rozpiętość cenowa jest spora, ważne by unikać klekoczących
    taniości za 50zł. Jeśli masz możliwość, to zwyczajnie pożycz od kogoś.

    Przy okazji - dobrym sposobem na uniknięcie poruszeń przy fotografowaniu
    ze statywu jest "uspokojenie" aparatu po wcisnięciu spustu przez
    opóźnienie wyzwolenia "migawki" - ot, coś a'la "wężyk spustowy".

    > Jako tła zamierzam używać białego lub szarego papieru, ewentualnie produkować
    > jakieś kompozycje z różnych draperii w przypadku obiektów innych niż biżuteria.

    Tu już ogranicza Ciebie tylko fantazja :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 16. Data: 2009-05-22 09:40:34
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > A tam znam... :) Po prostu w domu skleciłem właśnie takie "studio dla
    > ubogich" za 200zł. Za lampy robią świetlówki F&V 85W/400W + softboxy

    Dzięki, chyba po prostu przejadę się do tego sklepu, zamiast samodzielnie
    konstruować pudełko z kalki. Szkoda że nie jest czynny w soboty.

    Asf

  • 17. Data: 2009-05-22 10:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 May 2009, wrote:

    > No właśnie w tym problem. Potrzebuję oświetlenia innego niż lampa błyskowa.
    > Udawało mi się zrobić z lampą błyskową zdjęcia przedmiotów niebłyszczących

    Moment, moment.
    Najpierw wyjaśnij co rozumiesz przez "lampę błyskową".
    Bo mam nadzieję że nie to błyskadełko z aparatu, nadające się ew.
    do wyzwalania lampy błyskowej (z fotocelą) ;)
    Minolty serii Z obsługują wszystkie "firmowe" lampy błyskowe...

    Rozważ czy masz od kogo pożyczyć taką lampę.
    BTW: od zawsze uważam, że lampa błyskowa (zewnętrzna) jest właśnie
    potrzebna do *takiego* aparatu, a mniej do lustrzanek.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-05-22 10:02:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 May 2009, Grzegorz Góra wrote:

    > Zoom optyczny wydłubać śrubokrętem i zadeptać.

    Poproszę o komentarz.
    Przed wydłubaniem musi ustawić ogniskową - ile proponujesz? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-05-22 10:21:50
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 22 May 2009 12:02:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Poproszę o komentarz.
    > Przed wydłubaniem musi ustawić ogniskową - ile proponujesz? ;)

    Ło matulu... czegóż to ja się napiłem 2 tygodnie temu, że mnie tak
    okrutnie otruło i trzyma do teraz?! Normalnie pomroczność jasna :D

    Oczywiście, że chodziło o cyfrowy zoom... Mam nadzieję, że bzdura, którą
    napisałem, jest na tyle oczywista, że do tej pory nikt nie poszedł za
    moją radą ;)

    Zatem: depczemy zoom *cyfrowy*!

    PS: odcinam sobie głowę, kładę obok, spalam się ze wstydu, a powstałym
    popiołem posypuje odrąbaną głowę.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 20. Data: 2009-05-22 10:37:04
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Oczywiście, że chodziło o cyfrowy zoom... Mam nadzieję, że bzdura, którą
    > napisałem, jest na tyle oczywista, że do tej pory nikt nie poszedł za

    Spoko, niczego nie zamierzałam wydłubywać, kiepsko się robi zdjęcia bez
    obiektywu. A cyfrowego z zasady nie używam, aż tak źle ze mną nie jest. ;-)

    Asf