  • 91. Data: 2014-07-02 18:53:32
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Wszystko się opiera na aktualnie obowiązującej definicji badguya.
    > Działacze Solidarności i sympatycy to też w swoim czasie byli badguye
    > i wielu z nich poszło siedzieć, a niektórzy nawet popływać w Wiśle...
    > "Polnische Banditen" to kolejna kategoria, przy czym ci to mieli
    > przegwizdane i za Niemca, i za Ruska. A jak już masz definicję, to
    > pozostaje tylko opracować kryteria oceny wartości celu w jej kontekście
    > i przy posiadanych środkach zdecydować, na kogo warto rzucić "szukaczy
    > haków", a na kogo nie.

    No i bardzo dobrze. Ktoś, kto mnie nazywał "elementem antysocjalistycznym",
    miał oczywiście rację. Nie mogę mieć do niego o to pretensji. O coś innego
    najwyżej. Jeśli moich przodków nazywano "polnische Banditen", to już dzisiaj
    trudno coś z tym zrobić. Przecież nie będę odwzajemniał się za to obelgami.
    Wystarczy jasno powiedzieć, kto tak mówił (niemieccy żołnierze i oficjalne
    władze tego kraju). Nie trzeba szukać ukrytych haków.

    > Super, tylko większość populacji tak nie robi. I z tego powodu gość
    > się będzie wyróżniał podczas analizy statystycznej przepływu danych
    > w sieci, więc się go w razie potrzeby nagłej zwinie prewencyjnie,
    > "do wyjaśnienia"...

    Większość populacji nie podkłada też bomb w metrze. Ale populacja jest
    na tyle duża, że gdyby tylko od niepodsłuchiwalnej transmisji zależały
    bomby, to by się tacy spryciarze znaleźli. Na szczęście to, że ostatnio
    nic nie wybuchło ma powód w tym, że nikt wybuchów robiś nie chciał. A to,
    że "służby czuwały nad naszym bezpieczeństwem" ma znaczenie marginalne.
    Jedyna efektywna strategia zapewnienia spokoju, to nie wkurzać i nie
    dawać powodów do desperackich ataków. Za tym będę zawsze.

    > Drugi przykład: w pewnym czasie mój komputer był jednym z ~60
    > węzłów w polskim Freenecie, tym samym wyróżniając się istotnie
    > od maszyn pozostałych 38 milionów rodaków. Opierając się na tym
    > kryterium sam bym się wsadził. :-> "Skoro tak się ukrywa, to
    > widać ma materiały tego warte"...

    Ale nie wsadzili. Tym niemniej tysiące ludzi na całym świecie, z uporem
    godnym lepszej sprawy, zajmuje się rozpracowywaniem takich "terrorystów".
    Bez najmniejszych szans powodzenia.

    Boh trojcu ljubit, więc dam przykład trzeci. W 1995 roku można było
    za darmo ściągnąć z Internetu przeglądarkę Netscape (firmy komercyjne
    musiały płacić coś koło trzystu dolarów). Trzba było tylko wydać
    przy tym oświadczenie, że nie jest się Wietnamczykiem, Kubańczykiem,
    Palestyńczykiem albo innyn elementem niegodnym dostępu do WWW. Obok
    podstawowej wersji w języku angielskim było wydanie przeznaczone dla
    obywateli Francji. To, że menu było w języku francuskim, to tylko drobny
    szczegół. Program ten pozbawiony był wszystkiego, co jest związane z SSL.
    Bowiem francuskie prawo zabraniało wtedy swoim obywatelom jakiegokolwiek
    szyfrowania i ukrywania danych.

    > Zgodzić lub nie to się możesz wtedy, gdy Cię ktoś o to pyta, co tu
    > raczej nie zachodzi. I to jest prawdziwy problem.

    Gdy ktoś pyta, to nie sztuka. Ja nie godzę się wewnętrznie. Po to, by
    po jakimś czasie, gdy wszystko się zmieni, mieć świadomość, że zawsze
    byłem po właściwej stronie. Tak jak z tymi Francuzami, którym władza
    w końcu pozwoliła na robienie przelewów bankowych przez Internet.

    > Ambona, Panie Jarku, piętro wyżej... Ja mówię o sytuacji rzeczywistej,
    > a nie o tym, jacy to powinniśmy być szczerzy, uczciwi i kochać się
    > wzajemnie. I niestety ani Twoje, ani moje zdanie w tej sprawie nie
    > ma wielkiego znaczenia.

    Gdy wypowiadam swoje zdanie, to nie zastanawiam się przy tym, jakie ma
    ono dla kogoś znaczenie. A zdanie jest takie, że ponieważ nie wszyscy
    ludzie kochają się wzajemnie, to prawo powinno utrudniać im robienie
    rzeczy paskudnych. Szeroka inwigilacja nie będzie ani trochę lepsza
    od tego, że ktoś uzna ją za legalną.

    > Mój domowy serwer jest złożony z 3 dysków po 2TB w RAID5, co daje
    > 4TB efektywnej pojemności. I już naprawdę nie mam pomysłu, co robić
    > z pozostałą jeszcze wolną przestrzenią dyskową.

    Wypełnić plikami o dziwnych nazwach zawierającymi starannie wybrane
    fragmenty z /dev/realrandom.

    > A to są ledwo trzy dyski na ludzia, nie trzydzieści tysięcy...

    Tyle nam wyszło przy szacunkach, ile Bedgujski zdąży ściągnąć od
    Gębońskiego, zanim jeden z nich zostanie senatorem.

    > Często używana, bo skuteczna. Tylko teraz jakby mniej wypada, ale
    > czasy się mogą zmienić.

    Czasy już się zmieniły. Pod tym względem na gorsze.

    > A mi nie.

    Tu widać, że priorytety mamy różne. Z tym że ja reprezentuję tylko
    siebie, więc nikt nie musi się moimi priorytetami przejmować.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2014-07-02 18:55:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Az pewnego poranka zabraklo teleranka, bo sie ludziom tylko wydawalo
    > ..

    Nie wydawało się. Mój pogląd jest taki, że zbyt długo przeciągał się
    okres, w którym ludziom się *wydawało*, że czerwony może jeszcze
    podskoczyć. To się zmieniło koło 1978 roku, a potem poszło z trendem
    właściwym, choć niemonotonicznie. Brak teleranka, to co innego.

    > Frasyniuk we Wroclawiu pare razy probowal sie zalapac do polityki.
    > Slynne nazwisko, niczym sie chyba publice nie naraził, a jednak
    > poparcie spoleczne okazało sie znikome.

    Trzy kadencje w Sejmie jako "próba załapania się do polityki"?!

    > Ale juz mial firme transportowa i chyba dobrze mu sie zylo.

    Firmę transportową miał już później, po tym wszystkim. Nie oceniam
    jak mu się żyło.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2014-07-02 19:33:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-02 18:47, Bambaryla pisze:
    > "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > Tak, to z pewnoscia zasluga jonosfery oraz anten.
    > Moc radiostacji A!/A2 okolo 8-10 [W] emisji CW, sztab Andersa w Uzbekistanie
    > utrzymywal tym lacznosc z Londynem
    > http://archive.today/OkFR
    > BTW: Ciekawe czy dzisiejsze sprzety z ROHS beda tak sprawne po
    > siedemdziesiatce?
    > http://www.youtube.com/watch?v=CsL7ekFLPGs

    Przecia korzystając z jonosfery, to i teraz niektórzy krótkofalowcy
    chwalą się QSL-kami z połowy świata.

    Zresztą, jak byłem mały, to TVP z Kielc (jeszcze nie było TVP prg. II)
    odbierało się co najmniej w połowie Polski. I to na prostej,
    3-elementowej Yadze z płaskim kablem.

    Dzięki - poczytam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 94. Data: 2014-07-02 20:04:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-02 15:33, Adam pisze:

    > Wielkie mnóstwo. Wielkie, wielkie mnóstwo ;)
    > Kwestia definicji zakłóceń. Dla nas - tu i teraz - zakłócenia są raczej
    > na UKF i sporo wyżej - na częstotliwościach GHz. Sieje elektronika

    Wręcz przeciwnie. W mieście raczej nie posłuchasz sobie fal krótkich i
    średnich, z długimi też może być problem. Usłyszysz za to efekty pracy
    setek ładowarek do telefonów komórkowych, przetwornic impulsowych w
    świetlówkach, chińskich zasilaczy komputerowych itp. Do tego dochodzą
    jeszcze wszelkie instalacje PLC.

    Z UKF-em i wyższymi pasmami wcale nie jest tak źle. Jasne - jeśli na
    jakimś terenie dojdzie do kumulacji Access Pointów WiFi albo instalacji
    automatyki na 434 MHz, to mogą on sobie wzajemnie przeszkadzać. Jednak
    nie ma takiej masakry jak na niższych pasmach.

    > normą przed wojną i po wojnie było, że fale "uciekały" - i nie chodzi tu
    > o odbiór na aparatach kryształkowych, tylko czasowe osłabienie czy
    > zanikanie fali.

    Fading. To jeszcze coś innego. Odbierasz jednocześnie falę przyziemną i
    odbitą od jonosfery. Przebywają one różną drogę, a wiec potrzebują też
    różnego czasu by dotrzeć do twojego odbiornika. W efekcie docierają do
    Ciebie dwie fale z tą samą informacją, przesunięte względem siebie w
    fazie. Koniec końców nakładają się na sienie wzmacniając, lub wygaszając
    sygnał.

    > Niestety, zbyt mało wiem na ten temat. Wiem tylko, że były z PL i z
    > Francji prowadzone rozmowy z Anglią. Nie wiem, na jakich warunkach
    > propagacyjnych, na jakich częstotliwościach i z jaką mocą.

    Na falach krótkich z małą mocą. Co do tego nie ma wątpliwości. ;)
    Zastanawiam się jedynie czy te wozy pelengacyjne potrafiłyby też mimo
    wszystko namierzać nadajniki długo i średniofalowe. Nie mogę tego
    wykluczyć w 100%.

    > To oczywiste :)
    > Miałem na myśli "podsłuch" - czyli odczytanie transmisji mając odbiornik
    > na częstotliwość 450MHz. Ale to było chyba za wysoko dla ówczesnych
    > triód ;)

    Nie pamiętam już jak wysoko mogły pracować ówczesne lampy. Były lampki
    "żołędziowe", które wykorzystywano jeszcze przed wojną w eksperymentach
    z łącznościami UKF. W czasie wojny bodajże Philips zaczął produkować
    lampy z cokołem w postaci "szpilek" wtopionych w podstawę z prasowanego
    szkła (loctal? noval?). Brytyjczycy wykorzystywali je w swoich
    instalacjach radarowych.

    Nawet jeśli było to w zasięgu ówczesnej techniki, to wyposażanie wozów
    pelengacyjnych w takie zabawki byłoby bez sensu. One miały namierzać
    krótkofalowe stacje powstańcze.

  • 95. Data: 2014-07-02 20:14:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >podskoczyć. To się zmieniło koło 1978 roku, a potem poszło z trendem
    >właściwym, choć niemonotonicznie. Brak teleranka, to co innego.

    Nie nie - dobrze piszesz, w 1981 ludzie mieli poczucie ze czerwoni
    moga im podskoczyc.
    W koncu do Solidarnosci zapisalo sie 10 mln ludzi.
    Tylko jak dowodzi historia - to bylo złudne poczucie.

    >Trzy kadencje w Sejmie jako "próba załapania się do polityki"?!

    A to cos zle zapamietalem ... ale przyszedl rok 2001 i legendarne
    nazwisko nie wystarczylo..

    J.

  • 96. Data: 2014-07-02 20:57:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie nie - dobrze piszesz, w 1981 ludzie mieli poczucie ze czerwoni
    > moga im podskoczyc.
    > W koncu do Solidarnosci zapisalo sie 10 mln ludzi.
    > Tylko jak dowodzi historia - to bylo złudne poczucie.

    Nie było złudne -- nie mogli podskoczyć. Ta niemoc się zakumulowała,
    aż w grudniu wyskoczyła z nagromadzoną siłą.

    > A to cos zle zapamietalem ... ale przyszedl rok 2001 i legendarne
    > nazwisko nie wystarczylo..

    Tak jak nie wystarczał sam fakt represjonowania, który na samym początku
    dawał tyle plusów dodatnich, że w połączeniu z chęcią szczerą niemal
    gwarantował załapanie się gdzieś. W 2001 roku już przy wyborach oceniano
    za poglądy, a w 1989 wszystko jedno było, czy głos się oddaje na Marka
    Jurka, czy Ryszarda Bugaja.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2014-07-02 21:53:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

    >Nie było złudne -- nie mogli podskoczyć. Ta niemoc się zakumulowała,
    >aż w grudniu wyskoczyła z nagromadzoną siłą.

    No widzisz - nie mogli, nie mogli, ale podskoczyli i to z jakim
    swietnym skutkiem.
    Zachowali jednak sily ... choc faktycznie pare miesiecy musieli sie
    przygotowywac.

> [...]
    >oceniano
    >za poglądy, a w 1989 wszystko jedno było, czy głos się oddaje na

    Pogladow nie mial jakis zlych czy skrajnych, ale widac ludziom sie
    znudzila UD/UW/itd.

    J.

  • 98. Data: 2014-07-02 22:02:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No widzisz - nie mogli, nie mogli, ale podskoczyli i to
    > z jakim swietnym skutkiem.
    > Zachowali jednak sily ... choc faktycznie pare miesiecy
    > musieli sie przygotowywac.

    Ja bym tego nie nazwał "świetnym skutkiem". Od 1981 roku wszyscy
    tylko wypatrywali, kiedy to w końcu padnie.

    > Pogladow nie mial jakis zlych czy skrajnych, ale widac ludziom
    > sie znudzila UD/UW/itd.

    Może poglądy "złe i skrajne" dają więcej szans na wygraną? Patrząc
    na to co dzisiaj, ta teoria wydaje się obiecującą.

    --
    Jarek

  • 99. Data: 2014-07-02 22:10:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >Ja bym tego nie nazwał "świetnym skutkiem".

    Trzeba docenic kunszt. Tak zgrabnie wziac 35mln, rozbrykany narod za
    pysk i na postronek ...

    >Od 1981 roku wszyscy
    >tylko wypatrywali, kiedy to w końcu padnie.

    Patrzyli, patrzyli, a wlaczyc nie ma komu. A rzad sie sam wyzywi :-)
    Wstyd, w narodzie z takimi tradycjami :-(

    J.

  • 100. Data: 2014-07-02 22:43:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Trzeba docenic kunszt. Tak zgrabnie wziac 35mln, rozbrykany
    > narod za pysk i na postronek ...

    Gdy ktoś pamięta (albo chociaż zna z historii) dekady wcześniejsze,
    nigdy tego nie nazwie "braniem na postronek". Lata osiemdziesiąte,
    to była jedna wielka farsa.

    > Patrzyli, patrzyli, a wlaczyc nie ma komu. A rzad sie sam wyzywi :-)
    > Wstyd, w narodzie z takimi tradycjami :-(

    Naród ma znakomite tradycje porywania się z gołymi rękami na
    przeważające siły wroga. Tu od razu było wiadomo, że wystarczy
    poczekać, a samo się rozleci.

    --
    Jarek