  • 191. Data: 2014-07-10 22:41:09
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    > Młody jesteś...

    Pojęcie względne. TG2, 5, 37, 50 itd zielone miałem. Po prostu nie
    trafił mi się zielony TG72. I tyle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 192. Data: 2014-07-10 23:49:25
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Pojęcie względne. TG2, 5, 37, 50 itd zielone miałem. Po prostu nie
    > trafił mi się zielony TG72. I tyle.

    Chyba jeszcze mam gdzieś w gratach TG1...

    --
    Darek

  • 193. Data: 2014-07-10 23:50:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Staszka Grzesiuka czytałem - ale to nie ta parafia ;)

    Grzesika, kochany, Grzesika...

    > Nie mogę wytropić. Jest trochę Grzesików, kilku z nich ma publikacje.
    > Jakieś linki?

    A poszukaj se sam.

    --
    Darek

  • 194. Data: 2014-07-11 00:25:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    [...]

    > Chyba jeszcze mam gdzieś w gratach TG1...

    A ja starocie powyrzucałem. Z germanowych zostało mi gdzieś parę sztuk
    diod GD507 - ze złotym ostrzem jeszcze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 195. Data: 2014-07-11 10:46:00
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 10 Jul 2014 20:18:28 +0200, Adam pisze:
    > Niestety, nie widzę obrazu - próbowałem na kilku komputerach na IE,
    > Chrome, Operze i Mozilli.

    Trochę popsuty jest ten film. Przynajmniej można skupić się na dźwięku.
    :)

    > Mignął mi tylko napis o przesuwie o prędkości 100 cm/sek.
    > Czyli pasmo rzeczywiście, nawet powyżej możliwości najlepszych gacków ;)

    Wbrew pozorom nie było różowo. Z czasem udoskonalono taśmy i sam
    magnetofon (np. wykorzystanie AC bias) i w latach 40. udało się wycisnąć
    OIDP 10 kHz.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 196. Data: 2014-07-11 10:55:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-11 10:46, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    >
    > Wbrew pozorom nie było różowo. Z czasem udoskonalono taśmy i sam
    > magnetofon (np. wykorzystanie AC bias) i w latach 40. udało się wycisnąć

    Gdyby chodziło o częstotliwość próbkowania 10kHz, to rzeczywiście -
    byłoby słabo.
    Ale w analogu przy paśmie przenoszenia do 10kHz to już nie jest źle.
    Oczywiście dźwięk będzie matowy i pozbawiony wielu szczegółów (np.
    skrzypce, blachy perkusji) - ale to już temat na inną dyskusję ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 197. Data: 2014-07-11 11:14:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krzysztof,

    Friday, July 11, 2014, 10:46:00 AM, you wrote:

    [...]

> [...]

    Najwyższa, znana mi prędkość przesuwu w sprzęcie seryjnym, to 30"/s
    (76.2cm/s). Późniejsze są podwielokrotnościami tej prędkości.

    > Wbrew pozorom nie było różowo. Z czasem udoskonalono taśmy i sam
    > magnetofon (np. wykorzystanie AC bias) i w latach 40. udało się wycisnąć
    > OIDP 10 kHz.

    Przy prędkości przesuwu 38.1cm/s i szerokości szczeliny w głowicy 4um
    (10um dla głowicy zapisującej) pasmo 20kHz nie stanowiło najmniejszego
    problemu. To tylko kwestia drobnoziarnistych materiałów magnetycznych
    mogła sprawiać kłopot z szumami w wyższym paśmie. W każdym razie
    technologia z lat 40-tych, zastosowana w magnetofonach studyjnych
    serii SJ10x przy zastosowaniu dobrych taśm i współczesnego wzmacniacza
    odczytu pozwalała na uzyskania pełnego pasma.

    O mało co miałbym SJ-102 w domu :) Ale jakoś brakło samozaparcia do
    remontu :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 198. Data: 2014-07-11 11:32:54
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Fri, 11 Jul 2014 10:55:22 +0200, Adam pisze:
> [...]
    > Oczywiście dźwięk będzie matowy i pozbawiony wielu szczegółów (np.
    > skrzypce, blachy perkusji) - ale to już temat na inną dyskusję ;)

    OK, tylko weź pod uwagę, że te 10 kHz osiągnięto dopiero po serii
    usprawnień. Nie mam dokładnych danych, ale w okresie, z którego pochodzi
    to nagranie na pewno z taśmy wyciągano znacznie mniej.

  • 199. Data: 2014-07-11 11:52:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Jul 2014 11:14:32 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > odczytu pozwalała na uzyskania pełnego pasma.
    > O mało co miałbym SJ-102 w domu :) Ale jakoś brakło samozaparcia do

    Mam gdzieś jeszcze taśmociąg mtv-10, 20 lat temu przerabiałem go aby
    nagrywał skośnie audio, miał niezłe pasmo przenoszenia, szczególnie
    wysokie, ale był jakiś problem z trackingiem i dalszą zabawę
    porzuciłem.

    --
    Marek

  • 200. Data: 2014-07-11 12:02:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krzysztof,

    Friday, July 11, 2014, 11:32:54 AM, you wrote:

    > OK, tylko weź pod uwagę, że te 10 kHz osiągnięto dopiero po serii
    > usprawnień. Nie mam dokładnych danych, ale w okresie, z którego pochodzi
    > to nagranie na pewno z taśmy wyciągano znacznie mniej.

    Mylisz się - pasmo nie stanowiło problemu. Problemem był poziom
    szumów.

    --
    Best regards,
    RoMan