    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Date: Wed, 02 Jul 2014 19:33:16 +0200

    W dniu 2014-07-02 18:47, Bambaryla pisze:
    > "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > Tak, to z pewnoscia zasluga jonosfery oraz anten.
    > Moc radiostacji A!/A2 okolo 8-10 [W] emisji CW, sztab Andersa w Uzbekistanie
    > utrzymywal tym lacznosc z Londynem
    > http://archive.today/OkFR
    > BTW: Ciekawe czy dzisiejsze sprzety z ROHS beda tak sprawne po
    > siedemdziesiatce?
    > http://www.youtube.com/watch?v=CsL7ekFLPGs

    Przecia korzystając z jonosfery, to i teraz niektórzy krótkofalowcy
    chwalą się QSL-kami z połowy świata.

    Zresztą, jak byłem mały, to TVP z Kielc (jeszcze nie było TVP prg. II)
    odbierało się co najmniej w połowie Polski. I to na prostej,
    3-elementowej Yadze z płaskim kablem.

    Dzięki - poczytam.

    --
    Pozdrawiam.