  • 101. Data: 2014-07-03 00:22:29
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    news:slrnlr8rnp.4r0.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    //
    > Tu od razu było wiadomo, że wystarczy
    > poczekać, a samo się rozleci.

    Samo z siebie to sie nic nie dzieje, nikt nie oddaje polowy kontynentu bez
    jednego strzalu. Wszstko bylo przygotowywane od 1966 r. Pisal o tym niejaki
    Anatolij Golicyn.

  • 102. Data: 2014-07-03 00:43:41
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    //

    > Przecia korzystając z jonosfery, to i teraz niektórzy krótkofalowcy chwalą
    > się QSL-kami z połowy świata.
    >
    > Zresztą, jak byłem mały, to TVP z Kielc (jeszcze nie było TVP prg. II)
    > odbierało się co najmniej w połowie Polski. I to na prostej,
    > 3-elementowej Yadze z płaskim kablem.

    Tez tak robilem...
    W latach 80-dziesiatych minionego stulecia :) na takiej yadze 3-el. jak
    piszesz, odbieralem tv z Norwegi i Wloch, na tzw: 'duktach jonosferycznych'.
    Zjawisko dosc nietrwale transmisja kilkanascie minut do kilku godzin,
    wystepowalo sporadycznie w I i II kanale, okolo 50[MHz].

  • 103. Data: 2014-07-03 01:05:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2014 22:43:37 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Gdy ktoś pamięta (albo chociaż zna z historii) dekady wcześniejsze,
    > nigdy tego nie nazwie "braniem na postronek". Lata osiemdziesiąte,
    > to była jedna wielka farsa.

    Tym niemniej kto juz myslal "a co mi tam czerwoni moga zrobic" ... ten
    sie przeliczyl.

    > Naród ma znakomite tradycje porywania się z gołymi rękami na
    > przeważające siły wroga. Tu od razu było wiadomo, że wystarczy
    > poczekać, a samo się rozleci.

    Jedni tak czekali od 1945, inni od 1919 ...

    J.

  • 104. Data: 2014-07-03 01:09:33
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 lipca 2014 22:10:52 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >

    > Patrzyli, patrzyli, a wlaczyc nie ma komu. A rzad sie sam wyzywi :-)
    >
    > Wstyd, w narodzie z takimi tradycjami :-(

    Jakimi tradycjami? Kiedyś był program o wiatrakach w Holandii. Przy okazji kilka
    ciekawych informacji się pojawiło. W XVI wieku w Holandii był Urząd Patentowy,
    fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia majątkowe i emerytalne, powszechne szkolnictwo.
    Ludzie musieli umieć czytać pisać i liczyć bo ówczesne zeznania podatkowe składali.

  • 105. Data: 2014-07-03 01:30:29
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    //

[...]

    Wtedy, gdy Holandia uzyskala niepodleglosc od korony hiszpanskiej, to
    jeszcze i u nas tradycje byly... choc tylko dla niektorych.
    Przez rozbiory/zabory ominol nas 'feudalizm oswiecony' i do dzis mamy
    problem

  • 106. Data: 2014-07-03 07:44:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2014 16:09:33 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

> [...]
    > majątkowe i emerytalne, powszechne szkolnictwo. Ludzie musieli
    > umieć czytać pisać i liczyć bo ówczesne zeznania podatkowe

    A u nas robilismy pierwsze powstanie narodowe, przeciw Szwedom, oraz
    zrealizowalismy postulat JKM, tzn niskie podatki :-)

    J.

  • 107. Data: 2014-07-03 08:18:38
    Temat: Re: Co mog? us?ysze? okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-03 00:43, Bambaryla pisze:
    .
    > W latach 80-dziesiatych minionego stulecia :) na takiej yadze 3-el. jak
    > piszesz, odbieralem tv z Norwegi i Wloch, na tzw: 'duktach jonosferycznych'.

    Tak swoją drogą pamiętam, że w dzieciństwie na moim domowym telewizorze
    dało się odbierać Rai 1. Moja rodzina nigdy nie miała TV satelitarnej
    (sam musiałem sobie sprawić wiele lat później), więc odbiór był ze
    standardowej anteny naziemnej.
    Nie pamiętam jak długo ta sytuacja trwała i czy odbiór był możliwy cały
    czas, czy też z przerwami. I tutaj rodzi się pytanie: w latach
    dziewięćdziesiątych została zawarta jakaś umowa o retransmisji, tudzież
    ktoś retransmitował nielegalnie? A może odpowiedzialne były bardzo dobre
    warunki propagacyjne?

  • 108. Data: 2014-07-03 09:03:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Thursday, July 3, 2014, 8:18:38 AM, you wrote:

> [...]
    > dziewięćdziesiątych została zawarta jakaś umowa o retransmisji, tudzież
    > ktoś retransmitował nielegalnie? A może odpowiedzialne były bardzo dobre

    Różne cuda się dzieją. Któregoś dnia miałem takie warunki, że prawie
    na wszystkich kanałach miałem niemieckie telewizje. Wbrew pozorom z
    Opola do Niemiec nie jest tak blisko.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 109. Data: 2014-07-03 09:20:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Różne cuda się dzieją. Któregoś dnia miałem takie warunki, że prawie
    > na wszystkich kanałach miałem niemieckie telewizje. Wbrew pozorom z
    > Opola do Niemiec nie jest tak blisko.

    Na pewno bliżej niż z Włoch do Małopolski. ;)

  • 110. Data: 2014-07-03 09:30:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Thursday, July 3, 2014, 9:20:56 AM, you wrote:

    > Na pewno bliżej niż z Włoch do Małopolski. ;)

    Paradoksalnie łatwiej złapać dukt na 1000+km niż na 300+km.

    --
    Best regards,
    RoMan