  • Data: 2014-07-02 13:03:01
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > To jest krańcowo różne podejście do sprawy. Alphonso był dobrze znanym
    > badguyem, który tak fachowo działał, że trudno było znaleźć przeciwko
    > niemu jakiekolwiek dowody. Więc włożono dużo pracy i w końcu coś mu
    > wyszukali. Taki modus operandi, to mi się nawet podoba.

    Wszystko się opiera na aktualnie obowiązującej definicji badguya.
    Działacze Solidarności i sympatycy to też w swoim czasie byli badguye
    i wielu z nich poszło siedzieć, a niektórzy nawet popływać w Wiśle...
    "Polnische Banditen" to kolejna kategoria, przy czym ci to mieli
    przegwizdane i za Niemca, i za Ruska. A jak już masz definicję, to
    pozostaje tylko opracować kryteria oceny wartości celu w jej kontekście
    i przy posiadanych środkach zdecydować, na kogo warto rzucić "szukaczy
    haków", a na kogo nie.

    > On ssie cały czas /dev/realrandom od swojego kumpla, mecenasa Gębońskiego.
    > Natomiast to co najważniejsze, przekazuje w fotkach z fejsa -- kodowane
    > steganograficznie z kluczem jednokrotnym.

    Super, tylko większość populacji tak nie robi. I z tego powodu gość
    się będzie wyróżniał podczas analizy statystycznej przepływu danych
    w sieci, więc się go w razie potrzeby nagłej zwinie prewencyjnie,
    "do wyjaśnienia"...

    Drugi przykład: w pewnym czasie mój komputer był jednym z ~60
    węzłów w polskim Freenecie, tym samym wyróżniając się istotnie
    od maszyn pozostałych 38 milionów rodaków. Opierając się na tym
    kryterium sam bym się wsadził. :-> "Skoro tak się ukrywa, to
    widać ma materiały tego warte"...

    > No i to "filtrowanie" -- jaka to niewinna nazwa. Jeśli się na to zgodzimy,
    > jeśli zaakceptujemy podsłuchiwanie i analizę wszystkiego, to już koniec.

    Zgodzić lub nie to się możesz wtedy, gdy Cię ktoś o to pyta, co tu
    raczej nie zachodzi. I to jest prawdziwy problem.

    > Bo tu się zaczyna równia pochyła, która wiedzie wprost do bagna,
    > z którego nie ma odwrotu.

    Ambona, Panie Jarku, piętro wyżej... Ja mówię o sytuacji rzeczywistej,
    a nie o tym, jacy to powinniśmy być szczerzy, uczciwi i kochać się
    wzajemnie. I niestety ani Twoje, ani moje zdanie w tej sprawie nie ma
    wielkiego znaczenia.

    > Czyli są jeszcze głupsi?! Na kadencję Zdzicha idzie im trzydzieści tysięcy
    > dysków, to ile trzeba na pozostałe kilka miliardów ludzi?

    Mój domowy serwer jest złożony z 3 dysków po 2TB w RAID5, co daje 4TB
    efektywnej pojemności. I już naprawdę nie mam pomysłu, co robić z
    pozostałą jeszcze wolną przestrzenią dyskową. A to są ledwo trzy dyski
    na ludzia, nie trzydzieści tysięcy...

    > Metoda znana w przeszłości, często używana. Nie ma ludzi niewinnych,
    > na każdego się coś znajdzie. Panświnizm.

    Często używana, bo skuteczna. Tylko teraz jakby mniej wypada, ale
    czasy się mogą zmienić.

    > Dzisiaj jest mi wszystko jedno, czy jakiś sędzia w młodości pisał
    > notatki

    A mi nie.

    Pozdrawiam, Piotr