  • Data: 2011-03-03 21:50:58
    Temat: Re: Citroen C4 - opinie właścicieli
    Od: "Marquez" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zastanawiam się nad zakupem około 5-6 letniego citroena C4 w wersji
    > 4-drzwiowej. Dzisiaj oglądałem jedną sztukę (poprzedni model, nowy w
    > salonie) i mocno rozczarowała mnie jakość plastików wewnątrz. Do tego
    > stopnia, że obawiam się o ich stan po kilku latach...
    >
    > Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
    > - czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (są wersje 6-biegowe?)
    > - czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
    > - czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
    > miejskich ulicach?

> [...]

    Zrobilem 3500km 2-3 letnim C4 1.6 HDI 5d htb

    Na plus:
    + ma bardzo dobre właściwości trakcyjne; samochod trzyma sie nawierzchni jak
    przyklejony a do tego jest na tyle komfortowy i precyzyjny w prowadzeniu, że
    ma sie wrażenie jazdy symulatorem lub samochodem sterowanym drive-by-wire:)
    + zawieszenie świetnie tłumi nierówności na drodze, ma sie wrazenie
    przelatywania nad nimi, ale to tylko wrazenie i może sporo kosztować w
    warsztacie:)
    + silnik 1.6 HDI 100KM ekonomiczny, elastyczny i z wystarczającą mocą do tej
    masy samochodu,
    + dobre wyciszenie wnętrza
    + wbrew wcześniejszym obawom wygodna w obsłudze kierownica z nieruchomą
    konsolą środkową
    + funkcjonalny tempomat

    Na minus:
    - śliskie i łapiące kurz czarne plastiki
    - schowki, półki i kieszenie zaprojektowane w nieprzemyślany sposób
    doprowadzają do szału, wszystko z nich wypada, albo są płytkie, albo źle
    wyprofiowane, tak jak cały kokpit wykonane ze śliskiego plastiku, nie ma
    gdzie telefonu ani mapy położyć zeby nie wypadł na pierwszym lekkim zakręcie
    - w czasie deszczu szybko parują szyby (mimo nowych filtrów)

    Generalnie to do użytych plastików można się przyzwyczaić - są elastyczne i
    z czasem nie powinny skrzypieć.
    Jednakże fatalnie rozplanowane półki i schowki potrafią odebrać przyjemność
    z jazdy, zwłaszcza na dłuższych trasach.
    Gdyby nie fatalnie irytujące wnętrze i niefajny "zadek" w wersji 5d htb to
    bym sie zastanowil na kupnem C4.

    Pozdr.
    Marquez