  • 1. Data: 2011-03-03 20:45:09
    Temat: Citroen C4 - opinie właścicieli
    Od: Stefan <o...@o...eu>

    Witam,

    zastanawiam się nad zakupem około 5-6 letniego citroena C4 w wersji
    4-drzwiowej. Dzisiaj oglądałem jedną sztukę (poprzedni model, nowy w
    salonie) i mocno rozczarowała mnie jakość plastików wewnątrz. Do tego
    stopnia, że obawiam się o ich stan po kilku latach...

    Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
    - czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (są wersje 6-biegowe?)
    - czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
    - czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
    miejskich ulicach?

    Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i
    odporności wnętrza na zużycie.

    Inne uwagi również dobrze widziane.
    Zastanawiam się nad wersją o mocy >100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
    czy benzyna.

    Z góry dziękuję za ewentualne informacje.
    --
    Stefan

  • 2. Data: 2011-03-03 21:00:18
    Temat: Re: Citroen C4 - opinie właścicieli
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    W dniu 2011-03-03 20:45, Stefan pisze:

> [...]
    > salonie) i mocno rozczarowała mnie jakość plastików wewnątrz. Do tego
    > stopnia, że obawiam się o ich stan po kilku latach...

    Mam bliski kontakt z C4 VTS 2.0 benzyna mojego kumpla, fotel przy dość
    ciężkim kierowcy przedarł się przy około ~80kkm, obecnie auto ma ~120kkm
    i poza fotelem środek nie skrzypi i jest OK!

> [...]
    > - czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
    > - czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,

    Nie wiem jak standardowa wersja, ale w wersji z podwójnymi szybami C4
    doskonale izoluje od wszelkich dźwięków z zewnątrz, do tego stopnia, że
    w ogóle nie czuć sportowego charakteru wersji... Minus podwójnych szyb
    jest taki, że (przynajmniej na początku) były tylko w ASO, przednia
    boczna to AFAIR 1.2kpln :(

    BTW szukałbym wersji ze szklanym dachem (mała rzecz a cieszy) i
    skrętnymi xenonami (super jeśli jeździsz dużo po nocy), na rynku wtórnym
    różnica w cenie między golasem a "wypasem" nie powinna przytłaczać.

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 3. Data: 2011-03-03 21:25:05
    Od: Stefan <o...@o...eu>

    W dniu 03.03.2011 21:00, czak norris pisze:

    > Mam bliski kontakt z C4 VTS 2.0 benzyna mojego kumpla, fotel przy dość
    > ciężkim kierowcy przedarł się przy około ~80kkm, obecnie auto ma ~120kkm
    > i poza fotelem środek nie skrzypi i jest OK!

    A jak spalanie?
    To jest wersja ze skrzynią 6-biegową?

> [...]
    > w ogóle nie czuć sportowego charakteru wersji... Minus podwójnych szyb
    > jest taki, że (przynajmniej na początku) były tylko w ASO, przednia

    Nieźle, ciekawe tylko jak rozpoznać wersję z podwójnymi szybami...

    > BTW szukałbym wersji ze szklanym dachem (mała rzecz a cieszy) i
    > skrętnymi xenonami (super jeśli jeździsz dużo po nocy), na rynku wtórnym
    > różnica w cenie między golasem a "wypasem" nie powinna przytłaczać.

    Dzięki za informacje :)

    --
    Stefan

  • 4. Data: 2011-03-03 21:50:58
    Od: "Marquez" <n...@p...pl>

> [...]
    > czy benzyna.
    >
    > Z góry dziękuję za ewentualne informacje.

    Zrobilem 3500km 2-3 letnim C4 1.6 HDI 5d htb

    Na plus:
    + ma bardzo dobre właściwości trakcyjne; samochod trzyma sie nawierzchni jak
    przyklejony a do tego jest na tyle komfortowy i precyzyjny w prowadzeniu, że
    ma sie wrażenie jazdy symulatorem lub samochodem sterowanym drive-by-wire:)
    + zawieszenie świetnie tłumi nierówności na drodze, ma sie wrazenie
    przelatywania nad nimi, ale to tylko wrazenie i może sporo kosztować w
    warsztacie:)
    + silnik 1.6 HDI 100KM ekonomiczny, elastyczny i z wystarczającą mocą do tej
    masy samochodu,
    + dobre wyciszenie wnętrza
    + wbrew wcześniejszym obawom wygodna w obsłudze kierownica z nieruchomą
    konsolą środkową
    + funkcjonalny tempomat

    Na minus:
    - śliskie i łapiące kurz czarne plastiki
    - schowki, półki i kieszenie zaprojektowane w nieprzemyślany sposób
    doprowadzają do szału, wszystko z nich wypada, albo są płytkie, albo źle
    wyprofiowane, tak jak cały kokpit wykonane ze śliskiego plastiku, nie ma
    gdzie telefonu ani mapy położyć zeby nie wypadł na pierwszym lekkim zakręcie
    - w czasie deszczu szybko parują szyby (mimo nowych filtrów)

    Generalnie to do użytych plastików można się przyzwyczaić - są elastyczne i
    z czasem nie powinny skrzypieć.
    Jednakże fatalnie rozplanowane półki i schowki potrafią odebrać przyjemność
    z jazdy, zwłaszcza na dłuższych trasach.
    Gdyby nie fatalnie irytujące wnętrze i niefajny "zadek" w wersji 5d htb to
    bym sie zastanowil na kupnem C4.

    Pozdr.
    Marquez

  • 5. Data: 2011-03-03 21:51:12
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Jakos nie przypuszczam, zeby kolega chcial kupowac wersje VTS :)

    sz.

  • 6. Data: 2011-03-03 22:17:10
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]
    > czy benzyna.
    >
    > Z góry dziękuję za ewentualne informacje.

    mam 4-letniego C4 berline (czyli 4 drzwi) - wyposazenie impress - silnik
    1.6 16v (benzyna) - i do tego jest sluzbowy :)

    przez ten okres zero awarii czy innych problemow,
    siedzienia ok (choc w xsarze II oraz Picasso sa wygodniejsze, natomiast
    w C4 o niebo lepiej jest niz fotele w nowym Megane III)

    plastiki nie skrzypia, fotele sie nie przecieraja
    spalanie satysfakcjonujace jak na benzyne (skrzynie 6cio biegowe chyba
    jedynie w silnikach HDi - ale nie dam glowy)

    nie znam sie na uszczelkach, ale wspolpracuje m.in. z ludzmi ze Stomilu
    i oni z racji zboczenia zawodowego oceni uszczelki w C4 jako takie jakie
    glownie montuje sie aut wyzszej klasy (ale to nie jest moje spostrzezenie)

    uklad kierowniczy ok, zawieszenie rowniez - nie narzekam

    na minus:
    - przy przejazdach przez torowiska, poprzeczne garby dobija tylne
    zawieszenie (podobno te modele tak maja)
    - drazni mnie pomaranczowe podswietenie ekranow (kwestia gustu)
    - radio fabryczne nie mialo mp3 (ale ponoc sa takie z mp3)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2011-03-03 23:31:26
    Od: "Wiaderko" <k...@6...com>

    "Stefan" <o...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > miejskich ulicach?
    >
    > Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i

    Właśnie sprzedaję rocznik 2006 , przebieg 48 000, stan praktycznie nówka.
    Silnik 1.4. GG: 344 69 79 .

    --
    Wader

  • 8. Data: 2011-03-03 23:53:57
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-03-03 23:31, Wiaderko pisze:

    > "Stefan" <o...@o...eu> wrote in message

    > Właśnie sprzedaję rocznik 2006 , przebieg 48 000, stan praktycznie
    > nówka. Silnik 1.4. GG: 344 69 79 .

    A ja się wczoraj przejechałem nowym C4 z 2.0HDi 150KM i praktycznie
    pełnym wyposażeniem. Zajebiste auto, tylko ta cena... coś koło 110
    tysięcy zł w testowanej konfiguracji. :(

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2011-03-04 06:43:49
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    > salonie) i mocno rozczarowała mnie jakość plastików wewnątrz. Do tego
    > stopnia, że obawiam się o ich stan po kilku latach...

    Miałem do czynienia z kilkoma egzemplarzami C4 1.6HDI 90KM. Wszystkie
    mają około 3 lat i circa 40-60 kkm przebiegu. Wersja wyposażenia wyższa
    niz standardowa. Uzywane bardzo rozsądnie (kierowcy z lekka nogą i mocno
    dbające o auta). Komentarze dotycza wszystkich egzemplarzy.

    > Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
    > - czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (są wersje 6-biegowe?)
    Nie wiem, czy byly 6-cio biegowe. 1.6 HDI w tamtych latach był 5
    biegowy, i jazda z predkosciami, o jakich piszesz lekko męczy to auto.
    120 jest git :) 130 / 140 to jak na moje uszy nieakceptowalny poziom hałasu.

    > - czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
    Wnętrze skrzypi chyba od nowości :) Napewno po dwoch latach skrzypi juz
    praktycznie wszystko, nawet mimo bardzo rozsądnego traktowania auta.
    Jakośc uzytych materiałów odpowiada cenie auta :)

    > - czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
    > miejskich ulicach?
    Niestety głośne ...
    Za to jest raczej wytrzymałe. Zadna sztuka nie trafila ani razu do
    serwisu z powodu usterek w zawieszeniu. BA! Auto mocno zaprzecza
    stereotypom o awaryjnosci aut na F - zadne z tych aut nigdy nie bylo
    naprawiane!

    > Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i
    > odporności wnętrza na zużycie.
    To jest budżetowe auto - nie oczekuj cudów :) Zalezy tez, co rozumiesz
    pod pojęciem komfortu i z czego sie na nei przesiadasz. Jakoś mocno sie
    nie zużywają - w środku po 3 latach / 40-60kkm nie widac sladów
    użytkowania, za to je slychac. Fotele sa srednio wygodne i na dluzsze
    trasy auto srednio (jak dla mnie) sie nadaje. Do miasta i na krótsze
    dystanse moim zdaniem wystarczy z zapasem.

    > Inne uwagi również dobrze widziane.
    > Zastanawiam się nad wersją o mocy>100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
    > czy benzyna.
    1.6HDI 90KM jezdzi wyraźnie gorzej od benzynowego 1.6 w tej samej
    budzie. Ale ma tez 20KM mniej. Wyprzedzanie tym pierdlem to jednak
    troche męcząca sprawa w polskich warunkach. Ten diesel pali smieszne
    ilosci paliwa.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 10. Data: 2011-03-04 07:01:31
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

    > Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
    > - czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (są wersje 6-biegowe?)

    C4 1.6 16V ze skrzynia AL4 raczej nie jest.

    > - czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?

    Nie, wnetrze wersji exclusiv nie wykazuje oznak zuzycia po przebiegu 75 tys
    km i same elementy wnetrza nie halasuja. Auto z 2006r.

    > - czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
    > miejskich ulicach?

    Tak, zawieszenie jest glosne, zwlaszcza przy 17 calowych felgach.

    > Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i
    > odporności wnętrza na zużycie.

    Komfort oceniam na dobry z minusem za glosne zawieszenie i poziom halasu
    wewnatrz (skrzynia AL4).
    Za to trzyma sie to auto na drodze bardzo dobrze.

    > Inne uwagi również dobrze widziane.

    Polecam wersje z bi-ksenonami i wbudowanym telefonem. Przydatne rzeczy.

    > Zastanawiam się nad wersją o mocy >100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
    > czy benzyna.

    Jezeli benzyna to 1.6 w górę.

    --
    Pzdr.