-
Data: 2012-10-05 10:19:25
Temat: Re: Ciekawostki w Lidlu
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
news:506e071e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
> Kompresor za 70zł - moze lepszy niż te za 30zł a na pewno droższy:)
> http://fanlidla.pl/gazetka/2012.10.11.do.samochodu/7
428,Mini,kompresor,do,kol
Myślę że tłok jest też plastikowy jak w tych za 30zł i stopi się przy
dłuższym pompowaniu.
>
> prostownik, żaba, podpórki etc
> http://fanlidla.pl/gazetka/2012.10.11.do.samochodu
> Prostownik jest fajny do podłączenia na zimę, ale do awaryjnych sytuacji
> się nie nadaje - wolno ładuje a jak jest akumulator wyładowany do prawie
> zera to moze w ogole nie zacząć ładować
Ja do ładowania awaryjnego lub kondycyjnego stosuję z powodzeniem czegoś
takiego
http://www.okazje.info.pl/km/komputery/ao-zasilacz-2
50w-12v-20a-montazowy-mw.html.
Oczywiście tych zasilaczy jest zatrzęsienie na rynku od róznych dostawców i
producentów. Ten co ja mam daje max 20A i ma możliwość regulacji napięcia
małym PRkiem w zakresie 11-14V. Ja mu ustawiłem na 13,8V a prąd ograniczam
żarówką H4 55/60W. Jest to stara i bardzo skuteczna metoda. Ładować mozna w
ten sposób konserwująco bez obawy o przeładowanie akumulatora nawet przez
tydzień gdybym zapomniał go wyłączyć. Żarówka szeregowo wpięta na jednym
włóknie w naturalny sposób ogranicza prąd w początkowej fazie ładowania do
około 4,5A a ogranicznik napięcia w zasilaczu daje pewność że napięcie
ładowania nie wzrośnie powyżej 13,8V. To jest tzw. napięcie podtrzymujące w
buforowej pracy wielu zasilaczy jak np. UPSy, gdzie dopuszcza się ciągłe
podładowywanie właśnie przy takim maksymalnym napięciu bez obawy o
przegrzewanie akumulatora więc gazowanie i wysychanie elektrolitu.
Natomiast maksymalny prąd 20A zasilacza ale już bez ogranicznika w postaci
żarówki, pomaga jak np. niedawno, gdy przez otwarte drzwi w samochodzie
przez cały weekend w garazu aku zdechł bo się świeciło oświetlenie w kabinie
i na dodatek radio CB było włączone a ja rano do pracy się śpieszyłem.
Podpiąłem ten zasilacz wprost pod akumulator bez żarówki i już po 3 minutach
ładowania prądem około 20A zakręciłem rozrusznikiem.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.12 10:18 rz
- 05.10.12 10:31 4CX250
- 05.10.12 10:37 Robson
- 05.10.12 10:49 RoMan Mandziejewicz
- 05.10.12 13:32 k...@v...pl
- 05.10.12 14:40 4CX250
- 05.10.12 20:58 Przemek
- 05.10.12 21:23 Krzysiek Z.
- 05.10.12 21:27 Arbiter
- 05.10.12 21:38 cation
- 06.10.12 15:30 PiteR
- 06.10.12 23:48 PB
- 06.10.12 23:58 k...@v...pl
- 07.10.12 00:42 J.F.
- 07.10.12 01:17 k...@v...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe