eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawostki w Lidlu › Re: Ciekawostki w Lidlu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <506e071e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ciekawostki w Lidlu
    Date: Fri, 5 Oct 2012 10:19:25 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 40
    Message-ID: <506e9815$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1349425173 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26700 80.55.236.85:25748
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467627
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
    news:506e071e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kompresor za 70zł - moze lepszy niż te za 30zł a na pewno droższy:)
    > http://fanlidla.pl/gazetka/2012.10.11.do.samochodu/7
    428,Mini,kompresor,do,kol

    Myślę że tłok jest też plastikowy jak w tych za 30zł i stopi się przy
    dłuższym pompowaniu.

    >
    > prostownik, żaba, podpórki etc
    > http://fanlidla.pl/gazetka/2012.10.11.do.samochodu

    > Prostownik jest fajny do podłączenia na zimę, ale do awaryjnych sytuacji
    > się nie nadaje - wolno ładuje a jak jest akumulator wyładowany do prawie
    > zera to moze w ogole nie zacząć ładować

    Ja do ładowania awaryjnego lub kondycyjnego stosuję z powodzeniem czegoś
    takiego
    http://www.okazje.info.pl/km/komputery/ao-zasilacz-2
    50w-12v-20a-montazowy-mw.html.
    Oczywiście tych zasilaczy jest zatrzęsienie na rynku od róznych dostawców i
    producentów. Ten co ja mam daje max 20A i ma możliwość regulacji napięcia
    małym PRkiem w zakresie 11-14V. Ja mu ustawiłem na 13,8V a prąd ograniczam
    żarówką H4 55/60W. Jest to stara i bardzo skuteczna metoda. Ładować mozna w
    ten sposób konserwująco bez obawy o przeładowanie akumulatora nawet przez
    tydzień gdybym zapomniał go wyłączyć. Żarówka szeregowo wpięta na jednym
    włóknie w naturalny sposób ogranicza prąd w początkowej fazie ładowania do
    około 4,5A a ogranicznik napięcia w zasilaczu daje pewność że napięcie
    ładowania nie wzrośnie powyżej 13,8V. To jest tzw. napięcie podtrzymujące w
    buforowej pracy wielu zasilaczy jak np. UPSy, gdzie dopuszcza się ciągłe
    podładowywanie właśnie przy takim maksymalnym napięciu bez obawy o
    przegrzewanie akumulatora więc gazowanie i wysychanie elektrolitu.
    Natomiast maksymalny prąd 20A zasilacza ale już bez ogranicznika w postaci
    żarówki, pomaga jak np. niedawno, gdy przez otwarte drzwi w samochodzie
    przez cały weekend w garazu aku zdechł bo się świeciło oświetlenie w kabinie
    i na dodatek radio CB było włączone a ja rano do pracy się śpieszyłem.
    Podpiąłem ten zasilacz wprost pod akumulator bez żarówki i już po 3 minutach
    ładowania prądem około 20A zakręciłem rozrusznikiem.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: