  • Data: 2009-07-03 10:51:39
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Jul 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze Jacek_P:

    Żeby nie było: osobiście nie zapatruję się tak pesymistycznie
    na przedstawiane przykłady, ale do tej części się *nie*
    wtykam.

    > Ale czytaj co pisałem... Za 5 lat wszystkie dane będziesz trzymać w sieci.

    To chyba nie znasz co poniektórych z nas :P
    O ile wiem, uznaje się za "prawidłową" tezę, że komputery osobiste
    wyewoluwały w potegę właśnie dlatego, że ludzie bardzo lubią mieć
    "swoje".
    Swój komp, na którym mogą robić co chcą i kiedy chcą zamiast
    usługi za którą muszą oddzielnie płacić - nawet, jeśli per saldo
    ów komp się nie zamortyzuje, swój samochód - na podobnej zasadzie,
    nijak nie zgadzając się na erzats w postaci taksówki... ;)

    > Nie będzie już dysków i nośników.

    Niemożliwe, żeby *wszystkie* się zepsuły, wyłączając katastrofy
    nawet "tylko moje" nie mają statystycznego prawa paść wszystkie
    w ciągu 5 lat.
    Więc ... przedobrzyłeś ;)

    > Przy łączach o prędkości gigabitowej nikt
    > się nie będzie bawić w podpinanie jakichś śmiesznych wirujących talerzy

    Oczywiscie.
    Będą odmiany flasha albo inne podobne wynalazki.

    > do których dostęp jest tylko lokalnie.

    Jak sądzę tej bariery mentalnej nie przebijesz inaczej niż przymusem:
    ja też chcę mieć *SWÓJ* dysk, a nie dwanaście tera nie wiadomo gdzie
    i pod czyją kontrolą (a co jak zbankrutują??) i wara od tego chcenia ;)

    > Na pewno za 20 lat nikt nie rozkoduje rawów,

    Pesymista jakiś.
    Filesystem zaaplikowany w Merze do CP/Ma da się zapuścić na emulatorze,
    a ten tu coś o RAWach do milionów aparatów ;)
    Samo X86 jest tak dużą "siłą", że założenie iż emulacja będzie
    w przyszłych komputerach wygląda prawdopodobnie (wysoce).
    No to w tej emulacji sobie zapuścisz UfRAW albo ACR - chyba, że
    za używanie freeware będą rozstrzeliwać oraz "A" odmówi sprzedaży
    ACR (i inny takoż) i za używanie nielicencjonowanych będą
    rozstrzeliwać, wtedy tak, będzie "nieekonomicznie" jak bodaj
    "rs" argumentuje.

    pzdr, Gotfryd