  • Data: 2009-07-03 11:31:24
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:

    > kopia moze i nie jest potrzeba, ale czy przesadzam? wykopanie co
    > wiekszej dziury w ziemi obecnie kosztuje pare miliardow dolarow, o
    > czym sie przekonali amerykanie jak chceli swoj kolajder w texasie
    > postawic.

    Koszt akceleratora to nie "byle wykopanie dziury w ziemi"...
    A parę miliaród dolarów, to jest jaki % budżetu USA?
    I ja to się ma % budżetu jaki musiał zaangazować faraon
    żeby sobie postawić piramidę?

    > male sprostowanie. piszac praktycznie niemozliwe, nie mialem na mysli,
    > ze niewykonalne, a tylko ze nie do zrealizowania biorac pod uwage
    > wszystkie czynniki, jakie by graly role podczas takiego projektu.

    Tzn konkretnie jakie czynniki?

    Postawienie kamiennego ostrosłupa o boku rzędu 100 metrów,
    pozbawionego jakichkolwiek instalacji, bez żadnych wyzwań natury
    konstrukcyjnej, wytrzymałosciowej itd... - to pryszcz w porównaniu
    z projektami inzynieryjnymi które się realizuje.