  • Data: 2009-07-03 11:23:14
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:

    > ok. to skoro juz o piramidach, to jak bys proponowal zbudowanie
    > piramidy, takiej jak jest giza? niby juz ladnych pare tysiecy minelo,
    > a ja nie widze obecnie mozliwosci zbudowania takowej. tak ze wzgledow
    > technicznych jak i ekonomicznych.

    Ze względów technicznych, to chyba żartujesz.
    Ze względów ekonomicznych? Piramida była projektem który angażował
    ówczesne supermocarstwo na dekady. Wielokrotnie bardziej, niż np.
    program apollo Amerykę. Zobacz sobie na discovery w serii superstructures,
    jakie rzeczy robi się dzisiaj - przy nich piramidy to pryszcz. Oczywiście,
    nikt nie buduje ich po to, aby sobie tylko stały, bo ludzie dziś zachowują
    się trochę racjonalniej. Gdyby czemuś służyły, powstawałyby co tydzień.

    > nie mozesz tego jednak zakladac. a znajac, czas zycia wspolczesnych
    > nosnikow powinienes raczej zalozyc, ze ulegna one co najmniej
    > czesciowemu zniszczeniu.

    Dlatego też większość ważnych danych oraz pewien % chłamu (czyli i tak
    nieprzebrana ilość), będzie sobie migrowało między kolejnymi generacjami
    nośników - a zajmowanie się odtwarzalnością jakiegoś wykopaliskowego nośnika
    to temat mało istotny. Najwazniesze że z pewnością za 100 lat dzisiejsze dane
    będą i tak o rzędy wielkośi bardziej dostępne niż dzisiaj te sprzed 100 lat.
    A taka była gdzieś po drodze teza, ze niby słabe nośniki spowodują, że po nas
    zostanie mniej niz po Egipcjanach. Nie zostanie. Chyba że trafi nas asterioda.