  • Data: 2009-07-03 07:33:56
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rs pisze:
    > i jak wspomianlem wczesniej odstawilbym zaproponowane wczesniej 100
    > lat, bo nie mamy sladowego pojecia nawet jak beda wygladaly komputery
    > za 20 lat.

    Podobnie jak dziś, tylko wszystkiego więcej i mniej efektywnie. Te z
    1989 roku wyglądały właśnie podobnie jak dzisiejsze tylko były bardziej
    siermiężne i wolniejsze, natomiast nieporównywalnie efektywniejsze. 20
    lat temu można było na nich zrobić dokładnie to samo, tylko w mniejszej
    skali - od pisania pisemek, po obróbkę grafiki, filmu, zdjęć, audio,
    łączenia się z innymi komputerami (specjalnie nie napiszę tu ''z
    internetem'') itd. Blisko dwudziestoletniego autotraxa do dziś używam
    zawodowo z powodzeniem (choć już pracuje tylko na emulatorze, a jego
    pliki wymagają zwykle konwersji na coś współczesnego, zwykle pdf - i to
    jest jeszcze jeden dowód, że się da połączyć stare z nowym).
    Właściwie to i 30 lat temu pierwsze próby takich działań wypadły pozytywnie.

    A w ogóle mam wrażenie, że gdybyśmy zobaczyli sprzęt za 20 lat,
    rozczarowalibyśmy się mocno. O ile można zwiększać rozdzielczości
    monitorów, przejść na prawdziwe 3D i miniaturyzować, co się da, to
    przełomu raczej nie będzie. Bo cóż można zrobić? Koloru wiele się nie
    poprawi, bo ten jest już bliski ideałowi, o audio w ogóle nie wspomnę -
    od 10 lat nie zmieniło się tam nic (i nie zmieni), co byłoby słyszalne.
    Film 4000x4000 od hd wiele różnić się nie będzie, wyjazd powyżej ~50
    klatek na sekundę nie ma sensu (albo ma sens akademicki). Nawet
    osadzenie widza w sferze projekcyjnej o rozdzielczości 1' kątowej dla
    mnie osobiście będzie nie większym wrażeniem, niż pierwsza wyprawa do imaxa.
    Może powstanie kiedyś interfejs głowa<>komputer (na początku ograniczony
    do wyjść, zastępujący klawiaturę i mysz). Może wreszcie kupię okulary z
    projekcją wirtualną (ostatnia moja wymarzona zabawka).
    Przełomem będzie dopiero inteligencja, ale to za dłużej, albo
    przypadkiem. Bo to nie tylko zwiększenie szybkości obliczeń.

    > alez wiem jak sa okreslone parametry, a raczej jak okreslone sa przez
    > producentow tudziez zalozone przez uzyta technologie. jesli chcesz byc
    > rzeczowy i czyms mnie zaskoczyc, to pokaz mi empiryczne dane ktore
    > wskazuja, ze ze pamieci takie a takie moga przechowac dane przez czas
    > taki i ataki w takich i takich warunkach. dla aulatwienia podam
    > prosta sytuacje. 50 kilo flash drivvow znalezionych w walizce podczas
    > rozbiorki domow w dzielnicy XXX w miescie YYY, terenu przygotowywanego
    > przygotowywanej pod budowe lotniska w 2020 roku. <rs>

    Zapominasz o jednym - gdyby dziś istniał miliard zdjęć sprzed 150 lat
    znalezienie jeszcze tysiąca na nikim nie robiłoby wrażenia. Ich
    ''odzysk'' stałby się domeną co najwyżej hobbystów.
    A z naszych czasów przetrwa znacznie więcej materiałów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl