  • 131. Data: 2017-11-01 15:15:50
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A skąd ma pieniądze dobry wujek UFG, który jest taki chętny do płacenia?

    Z części składki OC, które musisz wykupić? Dlatego im więcej osób wykupi
    ubezpieczenie, tym będzie ono statystycznie tańsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 132. Data: 2017-11-01 15:40:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 12:35, ddddddddddddd pisze:

    > nazwana 43.21.Z ubezpiecza się za <500zł, nazwana 80.20.Z (mimo, że
    > wykonuje usługi podpadające pod 43.21.Z) - ok. 1600zł rocznie
    > Tak dokładnie to instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń

    No i się mylisz, bo 43.21.z to nie to samo co 80.20.z.
    Zgodnie z opisem klasy 43.21.z:
    NIE DOTYCZY:
    monitorowania i zdalnego monitorowania elektronicznych systemów ochrony,
    takich jak: alarmy przeciwwłamaniowe oraz przeciwpożarowe(włącznie z ich
    instalowaniem i konserwacją), sklasyfikowanego w 80.20.Z.

    > pewnie przestaną się ubezpieczać ci stojący w garażu, ale akurat
    > szkodowość ma tu średnie znaczenie, bo to OC a nie AC.

    Widać, że niewiele rozumiesz. Skoro odejdą z ubezpieczenia ci mniej
    szkodowi (albo w ogóle nieszkodowi), to składki będą rosły.

    --
    Liwiusz

  • 133. Data: 2017-11-01 16:36:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2017 o 12:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Powaznie Tomku? To albo coś innego uwazamy za zle ustawione swiatła albo
    > jeszcze coś innego... :) (moze masz po prostu lepszy wzrok i ci to nie
    > przeszkadza bo ja mam wrazliwy i na snieg w słoncu bez okularów nie
    > jestem w stanie wyjsc)
    > Zle ustawione swiatła to plaga, albo lewe swieci za mocno, albo auto
    > przeładowane i oba sweica w kosmoc, albo przepalone zarówki - moze nie co
    > piąty ale ja na trasie ok 100km która czesto robie rano jak jest jeszcze
    > ciemno kilkadziesiat takich aut nalicze jak nic.

    Nadwrażliwy jesteś. Mi śnieg i słońce nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie
    - lubię ostre słońce.
    Inna sprawa, że w swoim aucie mam dobre światła i siedzę trochę wyżej
    (suv) - ale raczej to nie ma aż takiego znaczenia.

    TG

  • 134. Data: 2017-11-01 16:39:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 15:40, Liwiusz pisze:

    > Widać, że niewiele rozumiesz. Skoro odejdą z ubezpieczenia ci mniej
    > szkodowi (albo w ogóle nieszkodowi), to składki będą rosły.

    Dla bezszkodowych składka będzie jeszcze mniejsza niż dziś.
    Dla szkodowych będzie się zwiększała nie o jakiś procent jak
    dziś a z mnożnika, razy dwa razy trzy razy jedenaście.

    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2017-11-01 18:17:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Co mi wcięło? :-)

    Nie wcięło wrotkę, tylko sam ją wycinasz
    (informację komu odpowiadasz).

  • 136. Data: 2017-11-01 18:23:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Nov 2017 11:35:39 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

    > nazwana 43.21.Z ubezpiecza się za <500zł, nazwana 80.20.Z (mimo, że
    > wykonuje usługi podpadające pod 43.21.Z) - ok. 1600zł rocznie
    > Tak dokładnie to instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń

    A zakres polisy sie nie zmienil?
    Bo moze wraz z obowiazkiem wzrasta ryzyko wyplaty lub jej wysokosc?

    J.

  • 137. Data: 2017-11-01 19:40:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 01.11.2017 o 14:40, Liwiusz pisze:

> [...]
    > takich jak: alarmy przeciwwłamaniowe oraz przeciwpożarowe(włącznie z ich
    > instalowaniem i konserwacją), sklasyfikowanego w 80.20.Z.

    teoretycznie tak (wiedziałem że mi to napiszesz ;)
    praktycznie aby uzyskać koncesję MSWiA na instalowanie takich systemów
    musisz mieć wpis 80.20.Z mimo że wykonujesz prace 43.21.Z, a koncesja
    pociąga za sobą wymóg ubezpieczenia...
    Nie możesz wykonać instalacji bez późniejszego monitorowania
    sklasyfikowanej jako 43.21.Z nie mając wpisanego 80.20.Z. No chyba że
    wykonuję instalację 80.20.Z, tylko monitorować ją będzie ktoś inny, tyle
    że tu już pojawia się problem podatkowy - bo jak mogę sklasyfikować to
    jako 80.20.Z skoro to tylko instalacja (a różnica spora - albo wystawiam
    fakturę w kwocie brutto, albo odwrotne obciążenie)

    Łukasz

  • 138. Data: 2017-11-01 19:44:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Widać, że niewiele rozumiesz. Skoro odejdą z ubezpieczenia ci mniej
    > szkodowi (albo w ogóle nieszkodowi), to składki będą rosły.

    Ale firma ubezpieczeniowa będzie musiała się przejmować kosztami
    działalności, więc jej koszty spadną
    Nadal też pozostaną ci co wykupują a nie korzystają, dla mnie bilans nie
    jest tak oczywisty.

    Łukasz

  • 139. Data: 2017-11-01 20:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > Z tego co piszesz wynika że masz coś nie tak z oczami, jakąś
    > nadwrażliwość którą błędnie interpretujesz jako źle ustawione
    > światła u innych.

    I dlatego jedne samochody maja ok a inne np lewe swiecace wyraznie
    mocniej od prawego albo po prostu razace po oczach?
    I akurat czesto widze to w busach załadowanych tak, ze tylne koła chowaja
    sie pod błotnik? Daj spokój.. Mam wrazliwe oczy ale nie az tak, zeby zle
    ustawionych swiateł nie zauwazyć.

    U siebie zauwazyłem to samo, podjechałem pod sciane to lewe było tak
    wysoko ustawione ze regulacji w lampie zabrakło, musiałem najpierw lampe
    odrobine przestawic a potem reszte regulacja dopasowac.

    Ostatnio to samo, jakas dziwna poswiata sie pojawiała. Okazało się, ze
    ktos kto wczesniej korzystał, odwrotnie założył zarówkę..

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 140. Data: 2017-11-01 20:01:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 19:40, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > jako 80.20.Z skoro to tylko instalacja (a różnica spora - albo wystawiam
    > fakturę w kwocie brutto, albo odwrotne obciążenie)

    Skoro twierdzisz, że wykonujesz 43.21, to nikt ci nie zakazuje
    posiadania kilku kodów PKD. Do ubezpieczenia podajesz, że 43.21 to 90%
    przychodu, a 80.20 to 10% i masz stawkę ubezpieczenia jak po kodzie
    43.21. W ogóle jak będziesz przedłużał, to napisz na priva, poszukamy
    jakieś korzystnej oferty, albo popiszemy do centrali po zniżki.

    --
    Liwiusz